تحلیل و بررسی نقاط روزانه سفارشهای خرید و فروش بازار جفت ارزهای عمده 

EurUsd :

یکبار دیگر قیمت این زوج ارز امروز به محدوده سطح ۱٫۳۴۸۰ رسید اما دوباره فروشندگان قادر به عبور از این سطح حمایت و خط میانگین متحرک ۱۰ روزه نشدند.

افزایش فشارهای نزولی اخیر بر دلار آمریکا که در نتیجه نگرانی ها از سقف بدهی ها و بحران بودجه این کشور صورت گرفته است موجب توقف این حرکت نزولی برای یورو گردیده و برای بازگشت قیمت به حرکت نزولی، می بایست خط مووینگ اوریج ۱۰ روزه کاملا در زیر سطح ۱٫۳۴۵۰ شکسته شود و قیمت به زیر ۱٫۳۴۳۰ برسد تا آن وقت فروشندگان وارد بازار شوند و قیمت را به سوی خط میانگین متحرک ۲۱ روزه پایین آورند که در نمودار زیر مشخص است.

در حرکت صعودی نیز اگر یورو قادر به تثیت قیمت در بالای منطقه مقاومت ۱٫۳۵۳۰ و ۱٫۳۵۴۰ گردد، هدف بعدی صعود تا نرخهای ۱٫۳۵۷۵ و ۱٫۳۵۸۰ الی ۱٫۳۶۰۰ خواهد بود و این منطقه می تواند فرصت مناسبی برای خروج خریداران برای حفظ سود باشد. بنابراین با توجه به نحوه چینش سفارشات برای امروز می توان در نرخهای نزدیکی ۱٫۳۴۸۰ و ۱٫۳۴۵۰ الی ۱٫۳۴۳۰ اقدام به خرید یورو و در نزدیکی نرخهای ۱٫۳۵۳۰ الی ۱٫۳۵۴۰ اقدام به فروش کرد.

برای اطمینان از ادامه حرکت صعودی نیز همانطور که اشاره شد می باید به انتظار تثبیت قیمت یورو در بالای نرخ ۱٫۳۵۴۰ و ۱٫۳۵۵۰ باشیم که در این صورت، می توان به صعود بیشتر تا نرخ ۱٫۳۵۷۵ و پس از آن سطح ۱٫۳۵۸۰ الی ۱٫۳۶۰۰ اطمینان داشت.

نمودار روند تغییرات روزانه زوج ارز یورو – دلار آمریکا

یورو

UsdJpy :

در حال حاضر، بهترین استراتژی، خرید این زوج ارز در محدوده نرخهای ۹۸٫۶۰ و ۹۸٫۵۰ و فروش در سطوح ۹۹٫۶۰ و ۹۹٫۷۰ است. در حرکت صعودی، سطوح مقاومت کوتاه مدت قیمت در نرخ ۹۹٫۱۳  قرار دارد و پس از آن، سطح بعدی نرخ ۹۹٫۱۸ ( خط میانگین متحرک ۲۱ روزه) است که امروز در سشن آسیا قیمت موفق به عبور از این سطح و خط روند نزولی رسم شده از ۱۰۰٫۶۰ نشد .

همانطور که مشاهده می کنید قیمت پس از برخورد با خط روند نزولی رسم شده از ۱۰۰٫۶۰ به ۹۹٫۶۶ به زیر ۹۹٫۰۰ برگشته است. در حرکت نزولی نیز حتی در صورت نفوذ قیمت به زیر سطح ۹۸٫۰۰ سطوح حمایت بسیار قوی و مستحکمی در بین منطقه ۹۷٫۹۰ الی ۹۷٫۶۵ ( حمایت ابر ایچیموکوی روزانه) دیده می شوند که اکثر سفارشات خرید در این منطقه یعنی نزدیکی ضلع پایینی خط بولینگر باند ۲۱ روزه و سقف ابر ایچیموکوی سبز رنگ قرار دارند.

در سایر تحولات و در زوج ارز EurJpy اکثر سفارشات خرید امروز در دو منطقه ۱۳۲٫۷۰ و ۱۳۲٫۶۰ بعدی در منطقه ۱۳۲٫۵۰ و سفارشات فروش در منطقه نزدیکی ۱۳۴٫۲۰ – ۱۳۴٫۳۰ بعدی در منطقه ۱۳۴٫۴۰ الی ۱۳۴٫۵۰ چیده شده اند.

نمودار روند تغییرات روزانه زوج ارز دلار آمریکا – ین ژاپن

ین ژاپن