تحلیل تکنیکال روزانه قیمت جهانی اونس نقره

همانطور که قبلا بدان اشاره کردیم طبق نمودار تکنیکال، بررسی امواج الیوت ، الگوی کنج کاهشی ( falling wedge) و سطوح فیبوناچی، روند قیمت جهانی اونس نقره در میان مدت کاهشی می باشد و پیش بینی می کنیم در سه ماهه پایانی سال میلادی ۲۰۱۳ چنانچه قیمت آن نتواند از  سطح ۲۳٫۵۰ عبور کند، احتمال کاهش دوباره قیمت آن به سطح ۱۸٫۱۹ ( کمترین سطح ۲۸ ژوئن) وجود دارد.

در نمودار زیر کاملا مشخص است که قیمت جهانی نقره در روندی کاملا نزولی قرار گرفته است و این موج خلاف روند افزایشی قبلی که از سطح ۳٫۵۳ ( پایین ترین سطح سال ۱۹۹۳) شروع شده و در سطح ۴۹٫۵۱ ( بالاترین سطح ۱۱ آوریل ۲۰۰۸) به اتمام رسید می باشد.

بررسی عمق حرکت نزولی و سطوح فیبوناچی در نمودار ماهیانه نشان می دهد که روند نزولی به اندازه ۶۱٫۸ درصدی از حرکت افزایشی خود را اصلاح کرده است و طبق نمودار تکنیکال روند نزولی همچنان سر جای خود باقی است و حتی ممکن است به سوی سطح ۱۴٫۳۸ ( خط فیبوناچی ۷۶٫۴ درصدی) کاهش یابد.

از نظر مدت زمانی تا کنون قیمت در طی ۲۸ ماهه گذشته در روند نزولی قرار گرفته است و این زمان هنوز در مقایسه با طول مدت روند افزایشی که حدود ۲۱۸ ماه به طول کشید خیلی پایین می باشد

از این رو از نظر دیدگاه تحلیل تکنیکال نمودار قیمت جهانی اونس نقره نشان از ادامه حرکت کاهشی دارد و این موج نزولی هنوز به پایان نرسیده است و در نمودار زیر کاملا به وضوح مشخص است که قیمت در موج نزولی C – سومین موج از چرخه سه موجی بزرگ – که از سطح ۴۹٫۵۱ شروع شده قرار گرفته است.

این موج از سطح ۳۷٫۴۶ ( بالاترین سطح ۲۹ فوریه ۲۰۱۲) شروع شده است که شامل پنج موج کوچک در قالب موجهای ۱ , ۲ , ۳ , ۴ , ۵ می باشد و این موجها به ترتیب هر کدام در درون الگوی کنج کاهشی در نمودار هفتگی شکل گرفته اند و کف این الگو هدف ۱۳٫۹۹ ( خط فیبوناچی ۱۰۰ درصدی از موج بزرگ C) را نشانه گرفته است که این هدف نزدیک به سطح ۱۴٫۳۸ در نمودار ماهیانه می باشد.

همچنین در نمودار زیر می بینیم که قیمت پس از برخورد به سطح فیبوناچی ۷۶٫۴ درصدی در نرخ ۱۹٫۵۳ موجب برگشت و اصلاح قیمت در موج ۴ شده است که به باور ما این موج در زیر سطح مقاومت ۲۵٫۷۳ ( خط فیبوناچی ۵۰ درصدی) به پایان رسیده است و از هم اکنون می بایست منتظر کاهش قیمت به سوی موج ۵ باشیم که می تواند هدف حدود منطقه ۱۴٫۳۸ و ۱۳٫۹۹ را نمایان سازد.

این در حالی است که اگر حرکت صعودی شروع شود و قیمت به بالای ۲۳٫۵۰ برسد هدف، گسترش صعود قیمت در موج ۴ تا سطح مقاومت ۲۵٫۷۳ خواهد بود که در نمودار هفتگی مشخص است.

نمودار روند تغییرات ماهیانه قیمت جهانی اونس نقره

نقره

نمودار روند تغییرات هفتگی قیمت جهانی اونس نقره

اونس نقره