تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی اونس طلا –

امروز صبح با باز شدن بازارهای جهانی (توجه داشته باشد که کل این هفته را معامله گران چینی در تعطیلات یک هفته ای به سر می برند و تقاضای فیزیکی برای خرید پایین است) دوباره نگرانی های بین المللی نسبت به بودجه و بحران بدهی آمریکا، قیمت جهانی اونس طلا را به سطح ۱۳۵۳ افزایش داد.

اما همانطور که در نمودار زیر مشخص است قیمت نتوانسته که در بالای سطح مقاومت ۱۳۵۱ ( خط فیبوناچی ۱۰۰ درصدی) و همچنین در بالای خط روند نزولی رسم شده از سطح ۱۴۳۳٫۳۱ ( بالاترین سطح ۲۸ اوت) حداقل یکی دو ساعت تثبیت شود و به همین خاطر دوباره به زیر ۱۳۴۳ ( خط فیبوناچی ۷۶٫۴ درصدی) برگشت کرده است .

به باور ما حرکت اصلاحی و برگشتی که از سطح ۱۳۰۵٫۹۰ ( پایین ترین سطح روز ۲۴ سپتامبر) آغاز شده در همان سطح ۱۳۵۳ ( بالاترین سطح امروز صبح) به پایان رسیده است مگر آنکه خطر ورشکستگی دولت آمریکا و ناتوانی دولت در تامین هزینه های مالی خود موجب افزایش  قیمت به بالای ۱۳۵۳ گردد که آن وقت زمینه را برای صعود به ۱۳۷۵ فراهم می آورد.

کنگره آمریکا تا اواسط اکتبر ماه آینده فرصت دارد تا آخرین میزان افزایش سقف بدهی های این کشور را تعیین کند. در صورتی که درباره افزایش سقف بدهی های آمریکا به توافق نرسند دولت از ۱۷ اکتبر به بعد نمی تواند به تعهدات مالی خود عمل کند و در حالت ورشکستگی قرار می گیرد.

از نظر تحلیل تکنیکال و بررسی امواج الیوت ، برای امروز در صورتیکه قیمت بتواند به زیر سطح ۱۳۳۲ کاهش یابد نشان دهنده تکمیل موج c می باشد که می تواند هدف نزولی ۱۳۱۸ ( کف موج b) را نمایان سازد اما برای رهایی از سقوط قیمت به زیر سطح ۱۳۳۲ می بایست جتما قیمت تا بالای سطح ۱۳۵۳ و خط روند نزولی صعود کند.

بنابراین با توجه به حرکت امروز صبح و ناتوانی برای صعود کامل به بالای خط روند نزولی فعلا از فشار بر مقاومت ۱۳۵۱ کاسته شده و هم اکنون توجه اصلی، بازگشت و فشار نزولی بر روی سطح حمایت ۱۳۳۲ است.

نمودار روند تغییرات ۱ ساعته قیمت جهانی اونس طلا

اونس طلا