تحلیل چشم انداز روزانه قیمت نفت خام و برنت دریای شمال 

برای قیمت نفت خام سبک آمریکا پیش بینی می کنیم که قیمت آن امروز به منطقه ۱۰۰٫۲۰ الی ۹۹٫۲۵ دلار/بشکه سقوط کند و این هدف را بررسی امواج الیوت و سطوح فیبوناچی تایید کرده اند.

همانطور که در چارت زیر مشاهده می فرمائید موج کاهشی قیمت از سطح ۱۱۲٫۲۴ ( بالاترین سطح ۲۸ اوت) شبیه چرخه امواج اصلاحی می باشد که در قالب سه موج بزرگ A , B , C تشکیل شده است.

به باور ما موج C خود در قالب سه ریز موج با برچسب های a , b , c شکل گرفته است و موج c نیز در پنج موج کوچکتر تشکیل شده است. براساس اندازه گیری طول موج A سطوح فیبوناچی حمایت قیمت بر روی ۱۰۲٫۳۱ ( بر روی خط فیبوناچی ۱۲۳٫۶ درصدی) قرار داشت که امروز صبح براحتی قیمت توانست که از این سطح عبور کند و آنرا کاملا بشکند .

حمایت بعدی نیز بر روی سطح ۱۰۰٫۲۰ ( خط فیبوناچی ۱۵۰ درصدی) دیده می شود و حتی ممکن است که قیمت نفت خام کاهش بیشتری داشته باشد و تا سطح ۹۹٫۲۵ ( خط فیبوناچی ۱۶۱٫۸ درصدی) پایین آید.

لازم به ذکر است که برای امروز هر گونه حرکت اصلاحی و افزایشی بسیار کوتاه و موقتی خواهد بود و در نزدیکی سطح مقاومت ۱۰۲٫۳۱ متوقف خواهد شد.

بنابراین، اگر روند نزولی نفت خام سبک آمریکا طی معاملات امروز نیز ادامه یابد، احتمال سقوط قیمت به حدود منطقه نزدیکی ۱۰۰٫۲۰ الی ۹۹٫۲۵ دلار/بشکه وجود دارد که در نمودار زیر به وضوح این اهداف مشخص گردیده است.

از نظر فاندامنتال نیز کاهش تحریمها و تعدیل روابط بین ایران و آمریکا به دنبال گفتگوهای اخیر بین دو کشور و همچنین نگرانی ها از بودجه و سقف بدهی های آمریکا از عوامل اصلی سقوط قیمت نفت در بازارهای جهانی می باشند.

نمودار روند تغییرات ۱ ساعته قیمت نفت خام سبک آمریکا

نفت خام

برای قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن با توجه به اینکه قیمت توانسته است به زیر سطح حمایت ۱۰۷٫۷۶ دلار/بشکه کاهش یابد از هم اکنون زمینه برای سقوط تا سطح ۱۰۵٫۶۱ فراهم شده است.

این سطح حمایت بر روی خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی از موج نزولی C قرار داشت که کاملا شکسته شد و حمایت بعدی بر روی نرخ ۱۰۵٫۶۱ ( خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی) تشکیل شده است. این موج نزولی حتی ممکن است که قیمت را تا سطح ۱۰۲٫۱۱ ( خط فیبوناچی ۱۰۰ درصدی) پایین بیاورد.

همانطور که در نمودار زیر مشخص است حرکت خثنی و رنج قیمت (Consolidation) از سطح ۱۷ سپتامبر در درون یک الگوی  مثلث کاهشی شکل گرفته است که این الگوی کاهشی به همراه موج نزولی قبلی که از سطح ۱۱۶٫۵۶ ( بالاترین سطح ۶ سپتامبر) شروع شده یک الگوی پرچم کاهشی را نمایش می دهد. البته برای تایید سناریوی نزولی به سطح ۱۰۵٫۶۱ لازم است که قیمت به زیر سطح ۱۰۷٫۳۰ دلار/بشکه کاهش یابد.

نمودار روند تغییرات ۱ ساعته قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن

نفت برنت