تحلیل و بررسی نقاط روزانه سفارشهای خرید و فروش بازار جفت ارزهای عمده 

EurUsd:

به دلیل انتظار بازارها برای اعلام نرخ بهره ECB در روز چهارشنبه و گزارش اشتغال (NFP) ایالات متحده که روز جمعه اعلام خواهد شد، در سشن آسیا و اروپا زوج یورو در مقابل دلار آمریکا در روندی آرام بین منطقه ۱٫۳۴۷۶ و ۱٫۳۵۶۹ قرار گرفته است.

از این رو برای این هفته تمرکز اصلی بازار به کنفرانس خبری ریس بانک مرکزی اروپا در روز پنجشنبه خواهد بود تا نشانه هایی از چشم انداز رشد اقتصادی اروپا مشخص شود و نیز بازار منتظر گزارش اشتغال آمریکا در روز جمعه است تا نشانه های از ادامه یا قطع برنامه های محرّک اقتصادی بانک مرکزی آمریکا در آن دیده شود.

از نظر تحلیل تکنیکال همانطور که در نمودار زیر به وضوح مشخص است تنها به شرط نفوذ یورو به زیر نرخ ۱٫۳۴۵۹ ( خط فیبوناچی ۲۳٫۶ درصدی از ۱٫۳۱۰۴ به ۱٫۳۵۶۹) نشانه ای از حرکت نزولی به سطح ۱٫۳۴۵۰ و ۱٫۳۴۴۰ است و چنانچه حد استاپ ۱٫۳۴۴۰ شکسته شود موجب کاهش به منطقه ۱٫۳۴۲۰ الی ۱٫۳۴۰۰ می شود.

در مقابل، تثبیت قیمت یورو در بالای سطح حمایت ۱٫۳۴۵۹ نشانه ای از افزایش مجدد قیمت به سوی سطح ۱٫۳۵۶۹ خواهد بود که البته لازم است امروز به بالای ۱٫۳۵۲۵ برسد تا دو مرتبه یورو به منطقه مقاومت و رزیستنس ۱٫۳۵۷۰ دست یابد.

برای بازگشت روند کاهشی و توقف کامل روند افزایشی فعلی نیز می بایست قیمت حتما در پایین سطوح ۱٫۳۳۹۱ ( خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی) و ۱٫۳۳۳۷ ( خط فیب ۵۰ درصدی) تثبیت شود تا بتوان سقف قیمت را در نرخ ۱٫۳۵۷۰ در نظر گرفت.

رویدادهای پایان این هفته از جمله جلسه بانک مرکزی اروپا (ECB) و گزارش اشتغال آمریکا می تواند محرّک یورو برای ادامه حرکت صعودی به بالای ۱٫۳۵۷۰ یا کاهش قیمت به زیر سطوح ۱٫۳۴۵۹ و ۱٫۳۳۹۱ باشد.

نمودار روند تغییرات روزانه زوج ارز یورو – دلار آمریکا

یورو

UsdJpy :

همانطور که در نمودار زیر مشاهده می فرمائید خطوط اندیکاتور ایچیموکوی روزانه تنکان سن و کیجون سن Tenkan و Kijun سیگنال متقاطع نزولی صادر کرده اند و سوراخ شدن کفه ابر ایچیموکوی روزانه در نمودار زیر به منزله کاهش قیمت دلار آمریکا در مقابل ین ژاپن می باشد.

هر چند شاهد یک گپ و شکاف قیمتی بوجود آمده بین سطح ۹۸٫۰۹ ( کمترین سطح روز جمعه ) و سطح ۹۸٫۰۶ ( بالاترین سطح امروز صبح ) هستیم اما به باور ما پس از پر شدن این گپ، قیمت این زوج ارز می بایست در سراشیبی سقوط قرار گیرد.

کمتر شدن اختلاف بازدهی اوراق قرضه ده ساله خزانه داری آمریکا – ژاپن و نگرانی سرمایه گذاران بین المللی از بودجه و سقف بدهی های آمریکا و خطر ورشکستگی دولت در چنین شرایطی می تواند وضعیت ریسک گریزی را در بازار جهانی ارز ایجاد کند که در مقابل موجب تقویت ین ژاپن (به عنوان ارز کم بازده و کم ریسک) در مقابل ارزهای اصلی پربازده خواهد شد.

با توجه به نفوذ قیمت به زیر سطح ۹۷٫۷۶ ( کف ابر ایچیموکوی روزانه) حرکت این زوج ارز همچنان شیب نزولی دارد و در صورت شکسته شدن سطح حمایت ۹۷٫۵۰ حرکت کاهشی بعدی تا نرخهای ۹۷٫۲۰ و ۹۷٫۰۰ و حتی ۹۶٫۳۹ ( خط میانگین متحرک ۲۰۰ روزه) ادامه خواهد یافت.

سطوح مقاومت که سفارشات فروش نیز چیده شده اند به ترتیب در منطقه نزدیکی ۹۸٫۱۰ ، ۹۸٫۲۰ ، ۹۸٫۵۰ و ۹۸٫۵۷ ( خط میانگین متحرک ۱۰۰ ساعته) الی ۹۸٫۷۹ ( خط میانگین متحرک ۲۰۰ ساعته) قرار دارند. لازم به ذکر است که خریداران تنها از بالای سطح مقاومت اصلی ۹۹٫۱۷ ( خط میانگین متحرک ۲۱ روزه) وارد بازار خواهند شد.

نمودار روند تغییرات روزانه زوج ارز دلار آمریکا – ین ژاپن

ین ژاپن

در زوج ارز EurJpy نیز همانطور که در نمودار زیر مشاهده می کنید قیمت در زیر سطح ۱۳۲٫۱۳ ( خط کیجون سن) تثبیت شده است و هر چند احتمال پر شدن گپ یا شکاف که بین سطوح ۱۳۲٫۳۹ و ۱۳۲٫۶۴ ایجاد شده وجود دارد اما سفارشات فروش زیادی در منطقه نزدیکی ۱۳۲٫۱۳ الی ۱۳۲٫۵۵ وجود دارد که می تواند قیمت را تا حدود ۱۳۰٫۶۰ ( سقف ابر ایچیموکوی روزانه) پایین بیاورد که این منطقه ( یعنی حدود سطح ۱۳۰٫۶۰) حمایت مهمی در برابر ریزش قیمت می باشد.

نمودار روند تغییرات روزانه زوج ارز یورو – ین ژاپن

ین ژاپن

GbpUsd :

روند کلی این زوج ارز همچنان صعودی است و انتظار داریم که همچنان به سوی هدف سطح ۱٫۶۳۸۰ ( بالاترین سطح سال ۲۰۱۳) افزایش یابد که این سطح بالاترین نرخ به ثبت رسیده در روز ۲ ژانویه می باشد.

سطح حمایت قوی و مستحکم قیمت در بالای سطح ۱٫۶۰۵۵ ( خط میانگین متحرک ۱۰ روزه ) قرار دارد که خریداران را با هدف ۱٫۶۳۸۰ وارد بازار خواهد کرد.

برای امروز پیش بینی می کنیم که در صورت کاهش اصلاحی قیمت تا سطوح ۱٫۶۱۳۰ و ۱٫۶۱۰۰ فرصتهای جدیدی برای ورود معامله گران به خرید ایجاد شود. بطور کلی بر این باور هستیم که روند اصلی افزایشی همچنان پایدار است  و فرصت مناسبی برای خرید پوند در سطوح پایین قیمت فراهم شده است.

با شکسته شدن سطح ۱٫۶۱۸۴ حرکت صعودی بار دیگر از سر گرفته خواهد شد و تثبیت قیمت در بالای سطح ۱٫۶۲۰۰ می تواند به معنای استمرار حرکت صعودی به سوی سطح ۱٫۶۳۰۰ تعبیر گردد.

نمودار روند تغییرات روزانه زوج ارز پوند – دلار آمریکا

پوند