تحلیل چشم انداز شاخص جهانی ایندکس دلار آمریکا در هفته جاری 

برای شاخص جهانی دلار آمریکا (DXY) – شاخصی که ارزش دلار را در برابر سبدی متشکل از ارزهای عمده بازار اندازه گیری می کند پیش بینی می کنیم که قیمت آن در طول هفته جاری به سطح ۸۰٫۹۵ اصلاح و برگشت نماید زیرا سطح حمایت قوی و مستحکم قیمت در سطح ۸۰٫۰۵ قرار گرفته است که فعلا مانع از ریزش بیشتر ایندکس شده است.

این سطح حمایت همانطور که در نمودار زیر مشاهده می کنید بر روی خط فیبوناچی ۷۶٫۴ درصدی از افزایش ۷۸٫۶۰ ( پایین ترین سطح ۱۴ سپتامبر ۲۰۱۲) به ۸۴٫۷۵۳ ( بالاترین سطح روز ۹ جولای) تشکیل شده است.

با نگاهی دقیق تر به نمودار زیر متوجه می شویم که یک کف دو قلو در نزدیکی این سطح حمایت ساخته شده است که می تواند موجب برگشت و اصلاح قیمت به سوی خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی یعنی سطح ۸۰٫۹۵ گردد.

به باور ما از دیدگاه امواج الیوت ، افزایشی قیمت ایندکس از سطح ۷۸٫۶۰ در چرخه پنج موجی شکل گرفته است و این به معنای آن است که سطح ۸۴٫۷۵ دو مرتبه لمس خواهد شد و سقوط قیمت به سطح ۷۸٫۶۰ مورد توجه نیست.

این حرکت کاهشی قیمت که از سطح ۸۴٫۷۵۳ شروع شده نهایت تا همان سطح حمایت ۸۰٫۰۵ می تواند کاهش یابد که در هفته جاری زمینه را برای تشکیل حرکت اصلاحی ایندکس دلار آمریکا به سطح ۸۰٫۹۵ بوجود خواهد آورد.

در حرکت نزولی چنانچه ایندکس بتواند به زیر سطح ۸۰٫۰۵ کاهش یابد موجب نزول قیمت به سوی سطح ۷۹٫۵۰ می گردد که این سطح مماس با خط روند افزایشی رسم شده از سطح ۷۸٫۶۰ می باشد.

لازم به ذکر است که برای دریافت جزئیات تحلیلی چشم انداز ۱ الی ۳ ماهه شاخص جهانی ایندکس دلار آمریکا (DXY) می توانید به قسمت تحلیل هفتگی چشم انداز بازارهای مالی سایت مورخ یکشنبه ۷ مهر ماه مراجعه فرمائید.

نمودار روند تغییرات روزانه شاخص جهانی ایندکس دلار آمریکا

ایندکس