تحلیل و بررسی نقاط روزانه سفارشهای خرید و فروش بازار جفت ارزهای عمده 

EurUsd :

همانطور که دیروز به درستی پیشبینی کردیم، قیمت یورو سرانجام توانست بالای سطح حمایت ۱٫۳۴۵۹ تثبیت شود و سطح ۱٫۳۵۷۰ را بشکند و امروز تا بدین لحظه افزایش قیمت تا سطح ۱٫۳۵۸۹ را تجربه نماید و در حال حاضر که ساعت ۱۵:۰۰ به وقت تهران می باشد، هر یورو در مقابل دلار در حال معامله شدن حوالی قیمت ۱٫۳۵۵۰ است.

امروز حرکت افزایشی یورو در مقابل دلار آمریکا به بالاترین نرخهای ۸ ماهه گذشته (۱٫۳۵۸۹) بیانگر واکنش بازار به تعطیلی دولت آمریکا به خاطر اختلاف میان مجلس نمایندگان و مجلس سنا بر سر لایحه بودجه است.

امروز در واکنش به این خبر در اوایل سشن اروپا سطح مقاومت ۱٫۳۵۷۰ در هم شکسته شد و مقاومت بعدی در سطح ۱٫۳۶۰۰ قرار دارد که به اعتقاد من دیر یا زود لمس خواهد شد و به نظر می رسد زوج یورو- دلار نیز در آستانه یک روند قوی به سوی سطح ۱٫۳۶۱۴ ( خط بالایی بولینجر باند ۳۰ روزه ) و ۱٫۳۶۶۰ ( بالاترین سطح ۴ فوریه ) و ۱٫۳۷۱۱ ( بالاترین سطح ۱ فوریه ۲۰۱۳) قرار دارد .

سطوح حمایت بسیار قوی که عمده سفارشات خرید نیز در این منطقه قرار دارند به ترتیب در حدود سطح ۱٫۳۵۱۸ ، ۱٫۳۵۱۰ الی منطقه ۱٫۳۵۰۴ و ۱٫۳۵۰۰ چیده شده اند.

با در نظر گرفتن موارد فوق می توان اظهار کرد یورو تا ۱٫۳۶ قوی خواهد شد و احتمالا چنانچه این هفته ایندکس جهانی دلار آمریکا (DXY) بتواند در زیر سطح حمایت ۷۹٫۸۴ ( خط میانگین متحرک ۲۰۰ هفته) تثبیت شود، زوج یورو – دلار به ترتیب تا ۱٫۳۶۱۴ و سپس منطقه ۱٫۳۶۶۰ الی ۱٫۳۷۱۱ تقویت خواهد شد .

در این زوج ارز عدم توانایی معامله گران برای شکستن سطح حمایت مستحکم ۱٫۳۴۵۹ این گمانه را تقویت می کند که حرکت صعودی پرقدرت ادامه خواهد داشت و از این رو انتظار داریم که خریداران قیمت را تا سطح ۱٫۳۶۰۰ پیش ببرند.

 نمودار روند تغییرات روزانه زوج ارز یورو – دلار آمریکا

یورو

GbpUsd :

پوند که از شب گذشته همگام با تعطیلی دولت آمریکا قدرت گرفت هم اکنون در تلاش برای رسیدن به سطح ۱٫۶۳۰۰ است . دیشب پوند سرانجام مقاومت ۱٫۶۱۸۴ را در هم شکست و امروز در اوایل سشن اروپا تا سطح ۱٫۶۲۶۰ ( بیشترین نرخ ۹ ماهه گذشته) بالا آمد و در حال حاضر در منطقه ۱٫۶۲۴۰ قرار دارد و به نظر می آید که این ارز همچنان تاب بالا ماندن را داشته باشد.

با توجه به شرایط خوب اقتصاد انگلیس ، در صورتی که پوند همچنان قدرت خود را حفظ کند دیر یا زود شاهد شکسته شدن سطح مقاومت ۱٫۶۳۰۰ در زوج پوند – دلار و رسیدن قیمت آن به سطح ۱٫۶۳۸۰ ( بالاترین سطح سال ۲ ژانویه ۲۰۱۳) خواهیم بود .

با توجه به اینکه در این مسیر، سطوح مقاومت زیادی دیده نمی شود، از این رو رسیدن به سطح ۱٫۶۳۰۰ کار چندان دشواری نیست. برای امروز هر چند آمار مدیران خرید کارخانه ای انگلیس پایین تر از حد پیش بینی ها اعلام شد اما از منظر تحلیل تکنیکال حتی برگشت و اصلاح قیمت به منطقه ۱٫۶۲۰۰ و ۱٫۶۱۸۲ فرصتی را برای ورود به پوزیشن های خرید فراهم خواهد آورد و به همین خاطر می بایست استاپهای خرید را در پایین سطح ۱٫۶۰۹۳ ( خط میانگین متحرک ۱۰ روزه) قرار داد.

به اعتقاد من بحران تعطیلی دولت آمریکا مسئله ای نیست که در یک یا دو روز حل شود و بی هیچ تردیدی تاثیر خود را بر دیگر ارکان اقتصاد خواهد گذاشت و یا شاید گذاشته ، بنابراین اقتصاد آمریکا به رغم برخی پیش بینی ها در خصوص توقف محرکهای اقتصادی بانک مرکزی آمریکا ، در دوران عبور از مسیر پر خطری را تجربه می کند که تکلیف بودجه و افزایش سقف بدهی ها تا قبل از روز ۱۷ اکتبر شاید تنها کمک آن باشد.

بنابراین تا آن زمان ظاهرا دلار باید بهای این مسئله را بپردازد و احتمالا روزهای خوشی را انتظار ندارد که این فرصتی مناسب برای ورود به پوزیشن های خرید پوند در مقابل دلار آمریکا محسوب می شود.

نمودار روند تغییرات روزانه زوج ارز پوند – دلار آمریکا

پوند