تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی اونس طلا 

هر چند روز گذشته با اعلام مهمترین خبر تاثیر گذار در حرکت بازار، یعنی تعطیلی بخشهای از دولت فدرال ایالات متحده (shutdown)، بازار جهانی طلا با نوسانات بسیار زیادی همراه بود و حتی در ساعتی از روز به ۱۳۳۷ تقویت شده بود ، اما طولی نکشید که معامله گران برای فروش طلا از نرخ ۱۳۳۷ سریعا وارد عمل شدند و قیمت را تا زیر ۱۳۰۰ پایین کشاندند و هم اکنون نیز قیمت در نرخهای پایین ۲ ماهه گذشته قرار گرفته است.

در اینجا این پرسش مطرح است، وقتیکه دولتی تعطیل می شود و مردم شروع به صرفه جویی در پول خود می کنند، آیا واقعا باید طلا حمایت شود؟ خیر. زیرا تبعات منفی تعطیلی فعالیتهای دولتی بر اقتصاد آمریکا غیرقابل انکار است و موجب کاهش قدرت خرید مردم این کشور می شود.

به همین خاطر معامله گران را وادار به گرفتن پوزیشن های فروش خود نمود، امری که به سقوط مجدد طلا منتهی شد. از نوسانات شدید روز گذشته تنها این موضوع را می توان نتیجه گرفت که بازار همچنان در سراشیبی سقوط قرار دارد و با حرکت روز گذشته و سقوط شدید، دور جدیدی از روند نزولی برای آن رقم خورده است که برای امروز می تواند تا سطح ۱۲۷۵ کاهش یابد که این هدف بر روی خط فیبوناچی ۱۰۰ درصدی فیبوناچی قرار گرفته است.

 فقط باید توجه داشت که قرارگرفتن قیمت در زیر نرخ ۱۲۷۵ در موج نزولی (c) یا موج نزولی ۳ حرکت نزولی شدیدی را تا سطح ۱۲۴۸ ( خط فیبوناچی ۱۳۸٫۲ درصدی) به همراه خواهد داشت که در نمودار زیر به وضوح مشخص است.

به باور ما هر دو این دو موجها براحتی می توانند تا حدود سطح ۱۲۳۳ ( خط فیبوناچی ۱۶۱٫۸ درصدی) کاهش یابند و با بررسی تحولات تکنیکی و پترن نمودار از روز ۱۸ سپتامبر تا ۱ اکتبر متوجه می شویم که این پترن تکنیکی شبیه یک الگوی مثلث می باشد که امتداد خط نزولی پایینی ( که به صورت نقطه چین در نمودار زیر مشخص است)  هدف ۱۲۴۸ را نمایان ساخته است.

برای امروز سطح مقاومت ۱۳۰۵ (خط فیبوناچی ۵۰ درصدی از ۱۱۸۰ به ۱۴۳۳) رزیستنس و مقاومت بسیار مستحکم و مقاومی به شمار می رود و تنها شکست این سطح موجب برگشت و اصلاح به سوی ۱۳۲۴ (ضلع پایینی خط الگوی مثلث) می شود در غیر این صورت قرار گرفتن قیمت در موج نزولی (c) یا موج نزولی ۳ و شکسته شدن سطح حمایت ۱۲۷۵ هدف بعدی، یعنی سقوط قیمت به نرخ ۱۲۴۸ را برای بازار به تصویر کشیده و به همراه آن، انتظار می رود، حرکت نزولی اونس طلا باز هم ادامه داشته باشد و در حرکت صعودی برگشت قیمت به درون الگوی مثلث و تثبیت قیمت در بالای سطح مقاومت مهم ۱۳۳۳ و ۱۳۴۴ (خط میانگین متحرک ۵۰ روزه) دوباره خریداران را وارد بازار خواهد کرد.

نمودار روند تغییرات ۱ ساعته قیمت جهانی هر اونس طلا

اونس طلا