تحلیل و بررسی نقاط روزانه سفارشهای خرید و فروش بازار جفت ارزهای عمده 

EurUsd  :

امروز در آستانه اعلام نرخ بهره بانکی اروپا (ECB) بسیاری از معامله گران انتظار دارند تا بانک مرکزی اروپا، نرخ بهره بانکی خود را بدون تغییر رقم، همان رقم پیشین ۰٫۵% تثبیت کند  و بیشتر توجهات به کنفرانس خبری دراقی ریس بانک مرکزی اروپا در ساعت ۱۶:۰۰ به وقت تهران است.

در حال حاضر یورو به سوی سطح ۱٫۳۵۴۰ و ۱٫۳۵۵۰ حمله ور شده است ولی نتوانسته این سد را بشکند. احتمالا امروز با اطلاعات جدیدتر از لابه لای صحبتهای دراقی یورو بهتر بتواند با منطقه ۱٫۳۵۵۰ و ۱٫۳۵۰۰ کنار بیاید.

فعلا کف ۱٫۳۴۶۰ و سقف ۱٫۳۶۰۰ بسیار محکم می باشند. برای امروز از نوع سفارشهای خرید و فروش که وارد سیستم شده اند کاملا مشخص است که سفارشات خرید یورو به ترتیب در دو منطقه نزدیکی ۱٫۳۵۱۰ – ۱٫۳۵۰۰ و ۱٫۳۴۹۰ مرحله بعدی در ۱٫۳۴۸۰ و ۱٫۳۴۷۵ چیده شده اند.

کنفرانس خبری دراقی که پس از اعلام نرخ بهره برگزار می شود می تواند وضعیت یورو را مشخص کند در شرایط فعلی بازار که عموم فعالان بازار انتظار تسهیل پولی بانک مرکزی اروپا از طریق عملیات تامین مالی مجدد بلندمدت» یا  LTROدر اواخر سال دارند ، اظهارات امروز دراقی قطعا بر یورو بی تاثیر نخواهد بود . پیش بینی می کنیم برآیند کلی این کنفرانس، احتمالاً به تضعیف یورو به سوی سفارشات خرید ۱٫۳۵۰۰ خواهد انجامید.

اما برای حرکت نزولی مستمر قیمت می بایست حتما به زیر سطح ۱٫۳۴۶۰ برسد تا سفارشات فروش وارد بازار شوند در غیر این صورت باید به سفارشات خرید توجه کرد و با عبور قیمت از سطح مقاومت اصلی ۱٫۳۶۰۰ هدف همچنان برخورد قیمت به خط بولینگر باند ۳۰ روزه بر روی نرخ ۱٫۳۶۵۵ و ۱٫۳۶۶۰ ( بالاترین سطح ۴ فوریه) الی ۱٫۳۷۱۱ ( بالاترین سطح ۱ فوریه) می باشد.

برای امروز در آستانه سخنرانی دراقی، یادآوری می شود سفارشات خرید در حدود نزدیکی ۱٫۳۵۱۰ ، ۱٫۳۵۰۰ الی ۱٫۳۴۹۰ و ۱٫۳۴۸۰ تا ۱٫۳۴۷۵ چیده شده اند که می بایست مورد توجه قرار داد.

نمودار روند تغییرات روزانه زوج ارز یورو – دلار آمریکا

یورو

UsdChf :

این زوج ارز همچنان تحت فشار نزولی شدیدی قرار دارد و تا زیر نرخهای ۰٫۹۰۰۰ سقوط کرده است . ادامه این حرکت نزولی می تواند به سقوط تا نرخ ۰٫۸۹۳۱ ( پایین ترین سطح سال ۲۰۱۲) بیانجامد.

برای امروز اکثر سفارشات فروش این زوج ارز در منطقه ۰٫۹۰۸۰ الی ۰٫۹۱۰۰ چیده شده اند و هدف همچنان کاهش قیمت به منطقه ۰٫۸۹۳۱ و ۰٫۸۹۲۰ می باشد.

به هر حال تا زمانی که شواهد و قرائنی محکم از تغییر وضعیت فعلی نبینیم همچنان روند دلار در مقابل فرانک سویس را نزولی می دانیم  و به باور ما فرانک سویس که همچنان در این آشفته بازار به عنوان پناه امن محسوب می شود همچنان روند صعودی خود را حفظ کرده است.

در شرایط فعلی کاهش ارزش دلار عاملی است که دلیل اصلی  سقوط این زوج ارز می باشد و به نظر می رسد که همچنان محرک خوبی برای ادامه این روند کاهشی باشد.

نمودار روند تغییرات روزانه زوج ارز دلار آمریکا – فرانک سویس

فرانک