تحلیل چشم انداز روزانه قیمت نفت خام و برنت دریای شمال 

برای قیمت نفت خام سبک آمریکا پیش بینی می کنیم که امروز قیمت آن دو مرتبه سطح مقاومت ۱۰۴٫۰۸ دلار/بشکه را لمس کند و چنانچه بتواند به بالای این سطح برسد و حداقل ۲ ساعت بالای سطح ۱۰۴٫۲۰ تثبیت شود راه برای افزایش بیشتر به سوی ۱۰۵٫۰۲ هموار می گردد که این هدف را بررسی الگوی کف دو قلو و سطوح فیبوناچی تایید کرده اند البته این سناریو تا زمانی پایدار است که قیمت بتواند بالای حمایت ۱۰۲٫۹۲ باقی بماند.

 الگو و پترنی که در اطراف سطح حمایت ۱۰۱٫۰۵ ایجاد شده به افزایش قیمت به سوی ۱۰۴٫۵۰ اشاره دارد و در صورتیکه قیمت بتواند به سوی سطح ۱۰۴٫۵۰ برسد این نشاندهنده عبور کامل از سطح مقاومت ۱۰۴٫۰۸ ( خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی از کاهش ۱۰۸٫۹۹ به ۱۰۱٫۰۵) می باشد و مقاومت بعدی بر روی سطح ۱۰۵٫۰۲ قرار خواهد گرفت.

سناریوی دیگر آنکه ممکن است اول از همه قیمت ابتدا به سوی سطح حمایت ۱۰۲٫۹۲ برگردد و دوباره با افزایش روبرو شود . در حرکت نزولی نیز تنها به شرط شکست و  تثبیت ۲ ساعته قیمت در زیر سطح ۱۰۲٫۹۲ احتمال فرود بیشتر قیمت به سطوح ۱۰۲٫۱۰ و ۱۰۱٫۰۵ را بیشتر خواهد کرد.

در غیر این صورت با توجه به رویدادهای تکنیکی، احتمال لمس مجدد سطح ۱۰۴٫۰۸ وجود دارد و چنانچه قیمت بتواند در بالای سطح مقاومت ۱۰۴٫۰۸ و ۱۰۴٫۲۰ حداقل ۲ ساعت تثبیت شود در نتیجه تمرکز بر روی افزایش قیمت به سوی سطح ۱۰۵٫۰۲ دلار/بشکه خواهد بود که در نمودار زیر بر روی خط فیبوناچی ۵۰ درصدی دیده می شود.

نمودار روند تغییرات ۱ ساعته قیمت نفت خام سبک آمریکا

نفت خام

در قیمت نفت برنت دریای شمال همانطور که در نمودار زیر مشاهده می فرمائید قیمت آن با سطح مقاومت ۱۰۹٫۳۰ مواجه است و عبور قیمت از آن می تواند موجب صعود بیشتر به سوی ۱۱۰٫۸۳ دلار/بشکه شود.

این سطح مقاومت بر روی خط فیبوناچی ۲۳٫۶ درصدی از کاهش ۱۱۷٫۳۴ ( بالاترین سطح ۲۸ اوت) به ۱۰۶٫۸۱ ( پایین ترین سطح روز سه شنبه ) قرار گرفته است.

در نمودار زیر کاملا به وضوح مشخص است که پنج موج در قالب موجهای  A , B , C , D , E این حرکت نزولی قیمت از سطح ۱۱۷٫۳۴ را تشکیل داده اند بنابراین می توان نتیجه گرفت که در کوتاه مدت سیر نزولی قیمت فعلا به پایان رسیده است.

این چرخه از امواج الیوت می تواند برگشت زیادی داشته باشد اما برای رسیدن قیمت نفت برنت به سطح ۳۸٫۲ درصدی می بایست قیمت بتواند با قدرت از سطح ۱۰۹٫۳۰ عبور کند تا به هدف ۱۱۰٫۸۳ برسد.

البته سناریوی محتمل دیگر آن است که قیمت ابتدا مقداری به نزدیکی ۱۰۶٫۸۱ اصلاح کند و دوباره افزایش یابد. در هر صورت برای امروز افزایش قیمت به بالای سطح ۱۰۹٫۳۰ حرکت افزایشی کوتاه مدت را احیاء کرده است و  اکنون تمرکز قیمت، شکست مقاومت ۱۰۹٫۳۰ و در ادامه سطح ۱۱۰٫۸۳ دلار/بشکه می باشد که در نمودار زیر به وضوح مشخص گردیده است.

نمودار روند تغییرات ۱ ساعته قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن

نفت برنت