تحلیل و بررسی نقاط روزانه سفارشهای خرید و فروش بازار جفت ارزهای عمده

EurUsd :

این روزها در بازار ارز ثبت رکوردهای جدید در طی چند ماهه گذشته چندان خبر مهیجی محسوب نمی شود .  در بازار جهانی ارز یورو ، دلار کانادا ، پوند ، دلار استرالیا و فرانک سویس تقریبا هر روز یکی دو بار موفق به فتح قله های جدید در برابر دلار در چند ماهه اخیر می شوند و ایندکس جهانی دلار آمریکا نیز با ادامه بن ‌‌‌بست سیاسی در آمریکا درباره بودجه دولت همچنان بازنده اصلی بازار است .

امروز صبح نیز یورو با دست یافتن به ۱٫۳۶۲۲  قله جدیدی را فتح کرد که بالاترین سطح در طی ۸ ماهه گذشته محسوب می شود و دیروز نیز پس از اظهارات دراقی ( ریس بانک مرکزی اروپا) در اوایل بازار آمریکا مرز ۱٫۳۶۰۰ در نوردیده شد .

به تبعیت از زوج ارز EURUSD دیگر زوج ارزها نیز عزم حرکت  کردند بطوریکه پوند نیز خود را در برابر دلار بالا کشید و تا آستانه ۱٫۶۲۴۰ تقویت شد و به نظر می رسد تا زمانیکه بالای سطح ۱٫۶۱۲۳(خط روند افزایشی)  قرار دارد، نقطه ۱٫۶۳۰۰ را نشانه رفته است .  

فرانک سویس نیز از قافله عقب نمانده است و با فتح ۰٫۸۹۹۰ به دنبال راهی برای صعود بیشتر در مقابل دلار می گردد . دیگر ارزها نیز وضعیت مشابهی دارند . ین ژاپن نیز به آستانه ۹۷٫۰۰ نزدیک می شود که حد بسیار بالایی برای این ارز در مقابل دلار در طی ۱ ماهه گذشته محسوب می شود.

تقویت بیشتر یورو می تواند به صعود تا سطح ۱٫۳۶۴۹ ( ضلع بالایی خط بولینجر باند ۳۰ روزه ) بیانجامد. برای امروز سفارشهای خرید جدید یورو هم عمدتا بین منطقه ۱٫۳۵۸۰ و ۱٫۳۵۷۵ چیده شده اند و مرحله دوم بین ۱٫۳۵۵۰ تا ۱٫۳۵۴۰ سفارشات فروش نیز در منطقه نزدیکی ۱٫۳۶۳۰ و ۱٫۳۶۴۰ الی ۱٫۳۶۵۰ با حد استاپ بالای این سطح قرار دارند.

به باور ما مخالفت کنگره آمریکا با لایحه بودجه می تواند بر ادامه حرکت صعودی یورو تاثیر گذارد هرچند که با برگشت قیمت به زیر ۱٫۳۵۹۰، فرصتهای خرید جدیدی برای معامله گران یورو با حد سود ۱٫۳۶۳۰ و ۱٫۳۶۴۰ الی ۱٫۳۶۵۰ فراهم خواهد کرد.

نمودار روند تغییرات روزانه زوج ارز یورو – دلار آمریکا

یورو

UsdJpy :

قیمت این زوج ارز همچنان در شیب نزولی قرار دارد و روند تکنیکی نزولی مانع از شروع حرکت صعودی به بالای مقاومتهای ۹۸٫۰۶ ( پایه ایچیموکو) و ۹۸٫۱۹ ( سقف ابر ایچیموکوی روزانه ) و ۹۸٫۲۵ ( خط تنکان) شده است.

در سایه سنگین بن بست بودجه آمریکا و نگرانی های بین المللی نسبت به سقف بدهی های آمریکا ، ین ژاپن نیز به دلیل افزایش تقاضای معامله گران به ارز مطمئن بازار، همچنان در حال تقویت است و شکسته شدن سطح ۹۷٫۰۰ راه را برای کاهش قیمت زوج دلار آمریکا – ین ژاپن تا سطح ۹۶٫۸۱ ( پایین ترین سطح ۲۸ اوت) و در ادامه حدود منطقه ۹۶٫۵۰ ( خط میانگین متحرک ۲۰۰ روزه ) هموار خواهد کرد.

 سفارشات فروش به ترتیب در منطقه ۹۸٫۰۰ ، ۹۸٫۱۰ الی ۹۸٫۳۰ و ۹۸٫۴۰ چیده شده اند. مقاومت مستحکم در ۹۸٫۶۰ تا ۹۸٫۷۰ قرار دارند. در حال حاضر سطح حمایت اولیه بر روی منطقه ۹۷٫۲۰ و ۹۷٫۱۵ الی ۹۷٫۰۰ تشکیل شده است که مقداری از سفارشات خرید در این محدوده وجود دارند اما همانطور که عرض کردم تنها شکسته شدن کامل سطح ۹۷٫۰۰ می تواند منجر به کاهش قیمت گردد.

لازم به ذکر است در سایر تحولات و در زوج EurJpy سفارشات خرید در ۱۳۲٫۲۰ و ۱۳۲٫۰۰ سفارشات فروش در ۱۳۳٫۰۰ الی ۱۳۳٫۲۰ چیده شده اند.

نمودار روند تغییرات روزانه زوج ارز دلار آمریکا – ین ژاپن

ین ژاپن