تحلیل و بررسی نقاط روزانه سفارشهای خرید و فروش بازار جفت ارزهای عمده 

EurUsd :

صبح امروز و با شروع بکار بازارهای مالی، دلار آمریکا باز هم در برابر سبد ارزهای اصلی سقوط کرد. روز گذشته نیز یورو با امتداد صعود، رکورد صعودی جدیدی را در نرخ ۱٫۳۶۴۵ در طی ۸ ماهه گذشته بدست آورد و همانطورکه در نمودار زیر مشاهده می فرمائید امتداد بیشتر حرکت افزایشی می تواند راه را برای افزایش قیمت به سطح ۱٫۳۷۱۱ ( بالاترین سطح ۱ فوریه ۲۰۱۳) هموار کند.

مهمترین خبر اقتصادی آمریکا که در اولین روز جمعه هر ماه جدید میلادی منتشر می شود اعلام گزارش اشتغال ایالات متحده است که این شاخص قرار بود امروز اعلام شود اما بدلیل تعطیلی دولت فدرال گزارش این شاخص به تعویق افتاده است و این درحالی است که هم اکنون دلار آمریکا در برابر سبد ارزهای اصلی به پایین ترین نرخهای نزولی ۸ ماهه گذشته خود سقوط کرده است.

از این رو اخبار ناخوشایند برای دلار همچنان ادامه دارد و دیروز شاخص موسسه محصولات غیر کارخانه ای (ISM) آمریکا در ماه سپتامبر با کاهش قابل توجهی همراه بود و از رقم مورد انتظار ۵۷٫۲ به ۵۴٫۴ رسید.

با اعلام این آمار ضعیف و بن بست بودجه ای در آمریکا به نظر می رسد، اکنون بانک فدرال ایالات متحده، دستاویز مناسبی را برای عدم کاهش خرید اوراق قرضه و تثبیت این میزان در رقم ماهیانه ۸۵ میلیارد دلار بدست آورده است، بطوریکه در حال حاضر کمتر کسی را می توان یافت که انتظار داشته باشد، در روز ۳۰ اکتبر شاهد کاهش محرکهای پولی بانک مرکزی آمریکا باشیم.

در چنین وضعیتی خریداران یورو با اعتماد به نفس بیشتری وارد بازار خواهند شد و ممکن است این استراتژی فروش دلار و خرید یورو برای معامله گران فاندامنتال قابل توجه باشد.

برای امروز اکثر سفارشات خرید یورو به ترتیب در منطقه ۱٫۳۶۰۰ و ۱٫۳۵۸۰ الی ۱٫۳۵۷۵ چیده شده اند و فرصت خوبی را برای خریداران یورو تا هدف ۱٫۳۶۵۰ و ۱٫۳۷۰۰ الی ۱٫۳۷۱۱ فراهم آورده است.

 نمودار روند تغییرات  روزانه قیمت زوج ارز یورو – دلار آمریکا

یورو

UsdChf:

همانطور که پیش بینی کرده بودیم دلار در مقابل فرانک سویس سرانجام به زیر سطح ۰٫۹۰۰۰سقوط کرد و این روند نزولی همچنان ادامه دارد. وخیم تر شدن بحران بودجه آمریکا به خاطر توافق نکردن نمایندگان کنگره بر سر بودجه و بی نتیجه ماندن تلاشهای دو جناح در مجلس نمایندگان و سنا، باز هم فرصتی برای فروش دلار در برابر فرانک سویس خواهد بود .

دیروز دیدیم که قیمت این زوج ارز برای اولین بار توانست در زیر پایین ترین نرخ ماه فوریه (سطح ۰٫۹۰۲۴) بسته شود که این به امتداد تضعیف دلار – فرانک سویس اشاره دارد و به باور ما قیمت به بزودی به کف تونل یعنی حدود منطقه ۰٫۸۹۰۰ برخورد خواهد کرد و همچنان روند حرکت دلار را نزولی می دانیم و انتظار می رود این حرکت در معاملات امروز نیز ادامه داشته باشد.

اخیرا آمارهای ضعیف اقتصادی از ایالات متحده موید این موضوع خواهد بود که چرخه اقتصادی ایالات متحده با کندی حرکت می کند و عدم بکار گیری نیروی کار جدید توسط کارفرمایان، نشان دهنده سکون حرکت اقتصادی است.

این امر می تواند واکنش بانک فدرال را در نشست ۳۰ اکتبر به همراه داشته باشد و چنانچه انتظار می رود، رای به تثبیت سیاستهای انبساطی و ادامه برنامه خرید اوراق قرضه دهد. این همان سایه هراسی است که بر دلار سنگینی می کند و پیش بینی می شود، با اتخاذ این تصمیم، حرکت نزولی دلار در مقابل فرانک سویس و سایر ارزهای اصلی امتداد بیشتری یابد.

نمودار روند تغییرات  روزانه قیمت زوج ارز دلار آمریکا – فرانک سویس

فرانک