تحلیل چشم انداز روزانه قیمت نفت خام و برنت دریای شمال 

برای قیمت نفت خام سبک آمریکا همانطور که در نمودار زیر ملاحظه می فرمائید انتظار داریم که در معاملات امروز قیمت آن مقداری کوتاه نهایت تا نزدیکی سطح حمایت ۱۰۲٫۳۳ دلار/بشکه اصلاح و برگشت نماید و سپس به سوی بالاترین سطح دیروز یعنی سطح ۱۰۴٫۳۸ صعود کند زیرا به باور ما هنوز حرکت اصلاحی که قبلا از سطح ۱۰۱٫۰۶ ( پایین ترین سطح روز سه شنبه ) آغاز گردید تکمیل نشده است.

با نگاهی دقیق تر به نمودار زیر متوجه می شویم که پس از کامل شدن حرکت پنج موجی، این حرکت برگشتی شبیه یک الگوی دو زیگزاگی شکل می باشد.

به عبارتی حرکت نزولی فعلی که از سطح ۱۰۴٫۳۸ شاهد هستیم در موج b صورت گرفته است که برای امروز پیش بینی می کنیم در حدود نزدیکی سطح ۱۰۲٫۳۳ ( بر روی خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی) متوقف شود .

بعد از آن باید منتظر موج افزایشی c باشیم که می تواند دوباره قیمت را تا حدود سطح ۱۰۴٫۰۸ ( بر روی خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی از کاهش ۱۰۸٫۹۹ – بالاترین سطح ۱۹ سپتامبر به ۱۰۱٫۰۵ – پایین ترین سطح روز ۳۰ سپتامبر) برساند.

 نمودار روند تغییرات ۱ ساعته قیمت نفت خام سبک آمریکا

نفت خام

برای قیمت نفت برنت دریای شمال پیش بینی می کنیم که امروز قیمت آن به حرکت اصلاحی نزولی که از سطح ۱۰۹٫۸۵ دلار/بشکه آغاز کرده در منطقه حمایت حدود ۱۰۸٫۳۳ الی ۱۰۷٫۹۷ خاتمه دهد و دوباره با افزایش قیمت روبرو شود.

این منطقه حمایت همانطور که در نمودار زیر می بینید بر روی خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی و ۵۰ درصدی از افزایش ۱۰۶٫۸۱ به بالاترین سطح روز پنجشنبه یعنی سطح ۱۰۹٫۸۵ قرار گرفته است. بررسی امواج الیوت بیانگر تشکیل پترن دو زیگزاگی شکل می باشد که شامل سه موج در قالب موجهای a , b , c می باشد.

اولین موج زیگزاگی شکل تکمیل گردیده و هم اکنون در زیگزاگ دوم قرار داریم و این الگوی که در نمودار زیر بوجود آمده نشان می دهد که موج b تنها می تواند قسمت کوتاهی از موج نزولی قبلی a را برگشت کند و بعد از ان می بایست منتظر افزایش قیمت در موج افزایشی کوتاه مدت c به بالای سطح ۱۰۹٫۸۵ دلار/بشکه باشیم که در نمودار زیر به وضوح مشخص است.

 نمودار روند تغییرات ۱ ساعته قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن

نفت خام