تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی اونس طلا 

قیمت جهانی اونس طلا هم اکنون در روندی خنثی قرار گرفته و انتظار می رود مابین نرخهای ۱۳۰۱ (سطح حمایت) و ۱۳۲۳ (سطح مقاومت) به این حرکت ادامه دهد. بطوریکه هر چند دیروز اونس طلا برای گذر از حمایت ۱۳۰۱ تلاشهایی کرد اما موفق نشد و مجددا به محدوده تعادل خود در منطقه ۱۳۱۵ بازگشت .

از نمایی بالاتر اگر به این فلز نگاه کنیم می بینیم که خط حمایت ۱۳۰۱ و مقاومت ۱۳۲۳ اعداد بسیار مهمی برای اونس طلا محسوب می شوند و در این یکی دو روز گذشته هر بار که به این سطوح حمله کرده نا فرجام بوده است که این امر نشاندهنده قدرت این سطوح می باشد .

بنابراین به اعتقاد ما گذر از این سطح نیاز به مومنتوم بالایی دارد که تا قبل از اخبار مهم در خصوص بحران بودجه آمریکا تجمیع این انرژی بعید به نظر می رسد و اتفاقا اگر به تایم فریم ۱ ساعته اونس طلا در نمودار زیر نگاه کنید متوجه سکوت بازار در روزهای پیشین می شوید .

 البته هر چند در تایمهای کوچکتر شاهد امواجی بودیم اما این حرکات الاکلنگ گونه بیشتر نشاندهنده حالت بدون روند بازار بوده است تا ایجاد روندی قوی . بطوریکه مقاومت ۱۳۲۳ و حمایت ۱۳۰۱ هنوز دست نخورده باقی مانده اند .

از این رو فعلا برای امروز تشخیص جهت و سیگنال قیمت اندکی نامشخص است و بهتر است تا آن زمان منتظر بمانیم تا یکی از سطوح فوق الذکر با قدرت شکسته شوند و بعد از آن وارد بازار جهت خرید یا فروش شویم.

برای امروز در حرکت نزولی چنانچه سطح حمایت ۱۳۰۱ با قدرت شکسته شود احتمال فرود و سقوط قیمت به نرخ ۱۲۷۸ وجود دارد از سوی دیگر برای امروز در حرکت افزایشی شکسته شدن سطح مقاومت ۱۳۲۳ موجب افزایش قیمت به سوی سطح ۱۳۴۳ می شود.

بنابراین منتظر می مانیم تا ببینیم کدامیک از این سطوح زودتر شکسته می شوند. سطح ۱۳۰۱ یا ۱۳۲۳ ؟ در صورتی که این سناریو به وقوع بپیوندد و امروز یکی از این سطوح با قدرت شکسته شوند راه اونس طلا برای رسیدن به یکی از سطوح ۱۲۷۸ یا ۱۳۴۳ هموار خواهد شد .

نمودار روند تغییرات ۱ ساعته قیمت جهانی هر اونس طلا

اونس طلا