تحلیل چشم انداز هفتگی شاخص جهانی ایندکس دلار آمریکا (DXY

برای شاخص جهانی دلار آمریکا (DXY)- شاخصی که ارزش دلار آمریکا را در برابر سبدی متشکل از ارزهای عمده بازار اندازه گیری می کند پیش بینی می کنیم که قیمت آن در طول هفته جاری سطح مقاومت ۸۰٫۶۷ را لمس کند و چنانچه بتواند از این سطح عبور کند تا سطح ۸۱٫۱۴ افزایش می یابد.

همانطور که در نمودار زیر می بینید ایندکس با سطح حمایت مستحکم و قوی در ۷۹٫۶۱ ( خط فیبوناچی ۷۶٫۴ درصدی) روبرو شده که این روند در موج نزولی c از سطح ۸۲٫۶۷۱ ( بالاترین سطح ۵ سپتامبر) آغاز گردیده است.

به باور ما این سطح حمایت آنقدر مستحکم است که موجب یک برگشت و اصلاح قیمت به سوی ۸۰٫۶۷ شود و با نگاهی دقیق تر به نمودار زیر می بینیم کندل قوی تو خالی سفید رنگی که در روز ۴ اکتبر ایجاد شده به منزله اصلاح ایندکس به سوی سطح ۸۰٫۶۷ در هفته جاری می باشد.

اولین سطح مقاومت قیمت بر روی سطح ۸۰٫۶۷۲ ( خط فیب ۵۰ درصدی) می باشد که فعلا مانع از افزایش قیمت به سوی سطح ۸۱٫۱۴ ( خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی) شده است.

بنابراین برای هفته جاری می بایست به نقطه تکنیکی پیوت در سطح ۷۹٫۶۱۶ توجه کرد زیرا این سطح آخرین مانعی است که می تواند از کاهش بیشتر ایندکس به سطح ۷۸٫۶۷ ( خط فیبوناچی ۱۰۰ درصدی) جلوگیری کند اما چنانچه ایندکس در هفته جاری به زیر سطح ۷۹٫۵۰ کاهش یابد نشاندهنده شکست کامل سطح ۷۹٫۶۱ می باشد که احتمال سقوط تا سطح ۷۸٫۶۷ را بوجود خواهد آورد.

نمودار روند تغییرات روزانه شاخص جهانی ایندکس دلار آمریکا

ایندکس دلار آمریکا