تحلیل و بررسی نقاط روزانه سفارشهای خرید و فروش بازار جفت ارزهای عمده

EurUsd :

امروز در اوایل سشن آسیا ، قیمت این زوج ارز با کاهش به سطح ۱٫۳۵۵۶ رسید اما به باور ما تثبیت قیمت در بالای سطوح حمایت ۱٫۳۵۵۰ و ۱٫۳۵۴۰ برای شروع حرکت صعودی لازم است و در این صورت، هدف رسیدن به سطوح ۱٫۳۵۹۰ و ۱٫۳۶۰۰ خواهد بود.

چنانچه سطح ۱٫۳۶۰۰ شکسته شود، احتمال افزایش تا نرخ ۱٫۳۶۱۰ و ۱٫۳۶۱۰ بوجود خواهد آمد ولی باید به این نکته توجه داشت که برای معاملات امروز سفارشهای فروش در این محدوده قیمتی یعنی بین ۱٫۳۵۹۰ و ۱٫۳۶۰۰ الی منطقه ۱٫۳۶۱۰ و ۱٫۳۶۲۰ مانع از افزایش بیشتر یورو خواهد شد.

برای امروز همچنین سفارشات خرید یورو به ترتیب در منطقه نزدیکی ۱٫۳۵۴۰ ، ۱٫۳۵۳۰ الی منطقه ۱٫۳۵۱۰ و ۱٫۳۵۰۰ با حد استاپ زیر سطح ۱٫۳۴۹۰ چیده شده اند.

از نظر تحلیل تکنیکالی نیز با توجه به اینکه قیمت در بالای سطح ۱٫۳۵۴۰ ( خط میانگین متحرک ۱۰ روزه ) تثبیت شده است انتظار داریم، چشم انداز میان مدت این زوج همچنان مثبت و صعودی بماند و احتمال اینکه در هفته جاری به سوی سطح ۱٫۳۶۸۰ ( خط بولینجر باند ۳۰ روزه ) برسد وجود دارد.

لازم به ذکر است که قبلا اکثر سفارشهای خرید حول و حوش ۱٫۳۶۰۰ و ۱٫۳۵۸۰ الی ۱٫۳۵۷۵ قرار می گرفتند ولی الان از سفارشهای خرید اینطور استنباط می شود که ظاهرا قیمت حدود ۱.۳۵۵۰ و ۱٫۳۵۴۰ الی ۱٫۳۵۳۰ و یا کمی زیر آن یعنی حدود ۱٫۳۵۱۰ و ۱٫۳۵۰۰ برای خریداران حرفه ایی غنیمت است و اگر این استنباط درست باشد و کمی عوامل بازار کمک کنند می توان انتظار داشت که قیمت این زوج ارز دوباره به بالای سطح ۱٫۳۶۰۰ برسد.

اما برای امروز با توجه به اینکه سفارشهای فروش معامله گران حرفه ای بر روی محدوده نزدیکی ۱٫۳۵۹۰ و ۱٫۳۶۰۰ الی نهایت منطقه ۱٫۳۶۱۰ و ۱٫۳۶۲۰ قرار دارند پیشنهاد می شود در نزدیکی این سطوح نسبت به تسویه خرید اقدام شود.

نمودار روند تغییرات روزانه زوج ارز یورو – دلار آمریکا

یورو

UsdJpy :

همانطور که روز جمعه بدان اشاره کرده بودیم در شرایطی که قیمت نتوانست در بالای سطح مقاومت ۹۷٫۵۰ بسته شود، انتظار داریم، قیمت این زوج ارز با استمرار حرکت نزولی به هدف ۹۶٫۶۸ ( خط میانگین متحرک ۲۰۰ روزه ) نزدیک شود.

تثبیت قیمت در پایین سطح ۹۶٫۶۸ و ۹۶٫۵۰ فشارهای نزولی را بیشتر می کند و این احتمال را بوجود می آورد که قیمت به ۹۵٫۹۲ ( کمترین سطح ۱۲ اوت) و سپس ۹۵٫۸۱ ( پایین ترین سطح ۸ اوت) سقوط کند.

لازم به ذکر است از آنجاییکه در حال حاضر، رابطه همبستگی میان بازار ارز/ بازار سهام (که در واقع نمایانگر جریان ریسک گریزی است) بخوبی برقرار است، معامله گران به دقت تغییرات قیمت سهام را تحت نظر دارند. استمرار روند ریسک گریزی با توجه به نگرانی ها از افزایش سقف بدهی و تصویب بودجه آمریکا می تواند امروز به سقوط بیشتر قیمت تا نرخهای ۹۶٫۶۸ و در ادامه ۹۶٫۵۰ بیانجامد.

در زوج ارز EurJpy نیز سفارشات فروش در منطقه ۱۳۱٫۹۰ و ۱۳۲٫۰۰ الی منطقه نزدیکی ۱۳۲٫۱۵ و ۱۳۲٫۲۵ چیده شده اند و برای امروز پیشنهاد می کنیم در منطقه نزدیکی ۱۳۱٫۴۰ نسبت به تسویه فروش اقدام نماید. حمایت مستحکم و قوی در منطقه ۱۳۰٫۸۰ الی ۱۳۰٫۷۰ تشکیل شده است.

نمودار روند تغییرات روزانه زوج ارز دلار آمریکا – ین ژاپن

ین ژاپن

UsdChf :

با تضعیف حرکت اصلاحی، همانطور که روز جمعه گفتیم اکثر سفارشات فروش در منطقه نزدیکی ۰٫۹۰۸۰ قرار داشتند و به محض اینکه قیمت این زوج ارز به این سطح رسید موجب نزول و کاهش قیمت گردید.

برای امروز احتمال سقوط قیمت به سطح حمایت ۰٫۹۰۰۰ را بیشتر می کند و به باور ما استمرار روند ریسک گریزی می تواند به ادامه حرکت نزولی تا سطح حمایت ۰٫۸۹۶۸ ( پایین ترین سطح سال ۲۰۱۳) و سپس ۰٫۸۹۴۶ ( خط بولینجر باند ۳۰ روزه ) بعد از آن ۰٫۸۹۳۱ ( کمترین سطح ۲۴ فوریه ۲۰۱۲) الی ۰٫۸۹۲۱ ( کمترین سطح ۹ نوامبر ۲۰۱۱) منجر گردد . سفارشات فروش زیادی در منطقه حدود نزدیکی ۰٫۹۰۸۰ ، ۰٫۹۱۰۰ بعدی در منطقه نزدیکی ۰٫۹۱۳۰ و ۰٫۹۱۴۰ الی ۰٫۹۱۵۰ قرار دارند.

در شرایط کنونی معامله گران اقدام به خرید معاملات مطمئن و با ریسک کم (Safe Haven) نمودند که به این پدیده می گویند Unwinding Carry Trade (ابطال معاملات انتقالی ) که قبلا در رابطه با آن صحبت کردیم .

شاخص نوسانات بازار (VIX) که اندیکاتوری برای مشخص نمودن تغییرات قیمت سهام و اندازه گیری ریسک گریزی محسوب می شود کماکان رو به افزایش است و فرانک سویس و ین ژاپن نیز که در این آشفته بازار به عنوان پناه امن محسوب می شود همچنان روند صعودی خود را حفظ کرده اند  و از آنجاییکه سرمایه گذاران، استراتژی ” جابجایی به کمیّت و ابطال معاملات انتقالی ” را مد نظر می دهند، حرکت صعودی اونس جهانی طلا ، نقره و حرکت نزولی زوج ارزهای دلار آمریکا- فرانک سویس و دلار آمریکا – ین ژاپن منطقی به نظر می رسد.

نمودار روند تغییرات روزانه زوج ارز دلار آمریکا – فرانک سویس

فرانک سویس