تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی اونس طلا 

خب، همانطور که دیروز پیش بینی کرده بودیم حرکت افزایشی قدرتمند دیروز اونس طلا موجب توجه معامله گران به طلا به عنوان دارایی مطمئن گردید که این حرکت بیشتر به خاطر عدم حل اختلافات دولتمردان آمریکا بر سر بودجه و افزایش سقف بدهی های عمومی می باشد که دیروز قیمت جهانی اونس طلا را به بالاترین سطوح ۱ هفته گذشته رساند .

برای امروز پیش بینی می کنیم که قیمت بتواند سطح مقاومت ۱۳۳۰ را لمس کند و چنانچه موفق به عبور از این سطح گردد موجب تقویت بیشتر به سوی سطح ۱۳۴۷ خواهد شد.

در حال حاضر بازار جهانی طلا عمدتاً تحت تاثیر اخبار مربوط به بحران بودجه و بدهی آمریکا قرار دارد و بار دیگر خصوصیت “دارایی مطمئن” موجب اقبال سرمایه گذاران به طلا گردیده است.

از نظر تحلیل تکنیکال همانطور که در نمودار زیر مشاهده می فرمائید قیمت در موج اصلاحی از سطح ۱۲۷۸٫۲۴ ( کمترین سطح ۲ اکتبر) در حرکت است و سطح مقاومت قیمت بر روی خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی از موج سوم امواج الیوت یعنی موج c  تشکیل شده است.

در نمودار زیر می بینیم که این سطح مقاومت همچنین توسط یک خط روند نزولی رسم شده از سطح ۱۴۳۳٫۳۱ ( بالاترین سطح روز ۲۸ اوت) مواجه شده است و چنانچه قیمت بتواند از این خط روند که بر روی سطح ۱۳۳۳ قرار دارد، عبور کند می تواند تا حدود سطح ۱۳۴۷ ( خط فیبوناچی ۱۰۰ درصدی) خود را بالا بکشاند که می تواند ادامه روند صعودی را نوید بخش باشد.

بنابراین برای امروز در صورت شکسته شدن سطح ۱۳۳۳ روند صعودی اونس طلا تایید خواهد شد که در نتیجه، زمینه برای افزایش تا نرخ ۱۳۴۷ فراهم می شود. 

در حرکت نزولی، تنها بازگشت قیمت به پایین سطح ۱۳۱۸ و تثبیت حداقل ۲ ساعت زیر آن می تواند موجب توقف حرکت افزایشی و شروع حرکت نزولی به ۱۳۰۲ گردد.

با این حال همانطور که دیروز گفتیم افزایش قیمت به بالای سطح ۱۳۲۳ بیانگر آن است که روند افزایشی قیمت از نرخ ۱۲۷۸٫۲۴ ادامه داشته و هدف رسیدن به سطح ۱۳۴۷ خواهد بود که این هدف براساس آنچه که در نمودار زیر مشخص است بر روی خط فیبوناچی ۱۰۰ درصدی می باشد و یادآوری می شود برای رسیدن به این هدف می بایست حتما قیمت اونس طلا منطقه مقاومت ۱۳۳۰ و ۱۳۳۳ را بشکند.

نمودار روند تغییرات ۱ ساعته قیمت جهانی اونس طلا

اونس طلا