تحلیل و بررسی نقاط روزانه سفارشهای خرید و فروش بازار جفت ارزهای عمده

EurUsd :

روز گذشته همانطور که گفتیم پس از تلاش اولیه یورو برای بازگشت به نرخهای پایین، سفارشات خرید در همان منطقه ۱٫۳۵۴۰ فعال شدند و در حال حاضر قیمت به بالای سطح ۱٫۳۵۷۰ رسیده  اما در برابر سطح مقاومت ۱٫۳۵۸۰ و ۱٫۳۵۹۰ الی ۱٫۳۶۰۰ متوقف شده است.

برای امروز سفارشهای خرید به منطقه ۱٫۳۵۴۰ (اطراف خط میانگین متحرک ۱۰ روزه ) و ۱٫۳۵۱۰ الی ۱٫۳۵۰۰ منتقل شده اند و باید دید آیا خریداران جدید می توانند قیمت را دوباره به حوالی ۱٫۳۶۰۰ برسانند؟

باید توجه داشت که امروز برخی از سفارشات فروش یورو همچنان در سه مرحله ۱٫۳۵۸۰ – ۱٫۳۵۹۰ و ۱٫۳۶۰۰ – ۱٫۳۶۱۰ و مرحله آخر منطقه ۱٫۳۶۳۰ تا ۱٫۳۶۵۰ چیده شده اند. در چشم انداز میان مدت نیز هدف قیمت همچنان رسیدن به سطح ۱٫۳۶۹۲ ( خط بولینجر باند ۳۰ روزه ) می باشد که در نمودار زیر مشخص است.

حتی تحولات معاملات ریسک ریورسال ۱ ماهه یورو/دلار که نشاندهنده میزان تقاضای نسبی برای معاملات آپشن در روند افزایشی یا کاهشی بازار ارز می باشد نشان می دهد که همچنان تقاضا برای خرید یورو در مقابل دلار وجود دارد که برای روزهای آینده راه را برای استمرار روند صعودی به سوی منطقه ۱٫۳۷۰۰ هموار خواهد کرد .

با توجه به آنکه امروز اخبار چندانی در تقویم اقتصادی اروپا و آمریکا به چشم نمی خورد، انتظار می رود، عمده توجه بازار به تحولات مربوط به نگرانی ها از بودجه و سقف بدهی های آمریکا و واکنش بازارها به آن باشد.

در هر صورت برای امروز معامله گران بین المللی در محدوده نزدیکی ۱٫۳۵۴۰ و ۱٫۳۵۱۰ الی ۱٫۳۵۰۰ اقدام به گرفتن پوزیشن های خرید و در منطقه ۱٫۳۵۸۰ ، ۱٫۳۵۹۰ و منطقه ۱٫۳۶۰۰ – ۱٫۳۶۱۰ الی نهایت منطقه ۱٫۳۶۳۰ و ۱٫۳۶۵۰ ( با حد استاپ بالای این سطح) اقدام به فروش یورو می کنند.

نمودار روند تغییرات روزانه زوج ارز یورو – دلار آمریکا

یورو 

UsdJpy :

فشار بر قیمت این زوج ارز که از روزهای گذشته شروع شده بود، کماکان ادامه دارد و امروز صبح قیمت با شکست ۹۶٫۷۳ ( خط میانگین متحرک ۲۰۰ روزه ) تا سطح ۹۶٫۵۷ پایین آمد اما در ادامه روز قیمت به محدوده نرخهای بالای ۹۷٫۲۰ ( خط میانگین متحرک ۱۰۰ ساعته و بالاترین سطح ۱ ساعته ۷ اکتبر) بازگشت.

در حرکت اصلاحی، سطوح مقاومت مستحکمی بر روی نرخهای ۹۷٫۲۰ ، ۹۷٫۳۰ الی بالاترین سطح ۴ اکتبر و ۹۷٫۵۰ بعدی در سطوح ۹۷٫۸۵ (خط تنکان سن ) – ۹۷٫۹۰ و ۹۸٫۰۰ تشکیل شده اند .

هر کدامیک از سطوح مقاومت بالا در معاملات امروز منطقه سفارشهای فروش این زوج ارز خواهند بود که البته ما پیشنهاد می کنیم برای امروز در منطقه حمایت بسیار قوی و مستحکم نزدیکی ۹۶٫۸۰ و ۹۶٫۵۰ نسبت به تسویه فروش اقدام نماید زیرا برای معاملات امروز همچنان برخی از سفارشات خرید در این محدوده چیده شده اند.  

در حرکت نزولی نیز چنانچه سطح حمایت مهم ۹۶٫۵۰ شکسته شود چنین حرکتی می تواند موجب فرود بیشتر قیمت زوج دلار- ین ژاپن به ترتیب به سطوح ۹۶٫۰۰ و ۹۵٫۹۲ الی ۹۵٫۸۱ گردد.

در سایر تحولات در زوج ارز EurJpy سفارشات خرید امروز در منطقه ۱۳۱٫۲۰ – ۱۳۱٫۱۵ و ۱۳۱٫۰۰ سفارشات فروش امروز نیز به ترتیب در سه منطقه نزدیکی ۱۳۲٫۰۰ ، ۱۳۲٫۲۰ و ۱۳۲٫۵۰ الی ۱۳۲٫۶۰ تا نهایت سطح ۱۳۳٫۰۰ چیده شده اند.

نمودار روند تغییرات روزانه زوج ارز دلار آمریکا – ین ژاپن

ین ژاپن