تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی اونس طلا 

طبق نمودار تکنیکال که در زیر مشاهده می فرمائید تونل نزولی قیمت جهانی اونس طلا همچنان سر جای خود باقی است و برای اینکه بتواند از این تونل خارج شود می بایست از بالا حتما از سطح مقاومت ۱۳۳۰ ( خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی و سقف تونل) عبور کند تا بتواند در اولین هدف خود به سطح ۱۳۴۶ ( خط فیبوناچی ۱۰۰ درصدی) دست یابد در غیر این صورت و با توجه به عدم توانایی در عبور از این سطح احتمال اینکه قیمت با شکست سطح حمایت ۱۳۱۵ به ترتیب به سوی ۱۳۰۸ و ۱۳۰۱ برگردد وجود دارد.

همان طور که در چارت زیر مشاهده می کنیم قیمت تا کنون سه مرتبه سقف تونل را لمس کرده است که هر با نتوانسته که از آن عبور کند و همچنان نوسان قیمت در یک کانال نزولی قرار گرفته و در معاملات دو ماهه گذشته، کاملا مشخص است که قیمت پس از برخورد به سطح پایینی کانال افزایش یافته و پس از برخورد به سقف کانال با کاهش مواجه شده است.

عدم توانایی و قدرت قیمت در عبور از سطح مقاومت ۱۳۳۰ نشاندهنده کامل شدن موج برگشتی و اصلاحی آغاز شده از سطح ۱۲۷۸٫۲۴ ( پایین ترین سطح ۲ اکتبر) می باشد و احتمال اینکه روند نزولی که قبلا از سطح ۱۴۳۳٫۳۱ ( بالاترین سطح ۲۸ اوت) شروع شده گسترش یابد نیز محتمل است و در نمودار زیر می بینیم که کف این تونل در موج نزولی C هدفی در حدود ۱۲۳۰ را نشانه گرفته است و چنانچه قیمت بتواند به زیر ۱۳۱۵ برسد امکان شروع روند کاهشی برای قیمت جهانی اونس طلا تا سطح ۱۳۰۱ چندان بعید نیست.

 در حرکت صعودی نیز همانطور که اشاره کردیم اگر قیمت سطح مقاومت ۱۳۳۰ را بشکند می توان به انتظار صعود تا سطح ۱۳۴۶ بود. از این رو برای امروز می توان در محدوده نرخهای بالای ۱۳۳۰ اقدام به ورود به پوزیشن خرید با هدف ۱۳۴۶ و در محدود نرخهای پایین ۱۳۱۵ اقدام به ورود به پوزیشن های فروش با هدفهای ۱۳۰۸ و ۱۳۰۱ نمود.

نمودار روند تغییرات ۱ ساعته قیمت جهانی اونس طلا

اونس طلا