تحلیل چشم انداز روزانه قیمت نفت خام و برنت دریای شمال 

برای قیمت نفت خام سبک آمریکا پیش بینی می کنیم تا زمانیکه قیمت بالای سطح حمایت ۱۰۲٫۸۰ دلار/بشکه قرار دارد بتواند سطح مقاومت ۱۰۴٫۰۸ را بشکند و تا حدود رنج معاملاتی ۱۰۵٫۰۲ و ۱۰۵٫۱۹ افزایش یابد که این هدف را قرار گرفتن قیمت در موج افزایشی c تایید کرده است.

از نظر تحلیل و بررسی امواج الیوت ، این سومین موج از امواج الیوتی می باشد که از سطح ۱۰۱٫۰۵ ( پایین ترین سطح ۳۰ سپتامبر) آغاز گردیده و ممکن است در این موج تا سطح ۱۰۵٫۱۹ ( بر روی خط فیبوناچی ۱۰۰ درصدی) افزایش یابد.

از منظر تحلیل تکنیکال استراتژیکی برای اینکه از رسیدن قیمت به هدف ۱۰۵٫۰۲ و ۱۰۵٫۱۹ مطمئن شویم حتما می بایست قیمت بتواند از سطح مقاومت ۱۰۴٫۰۸ ( خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی از کاهش ۱۰۸٫۹۹ به ۱۰۱٫۰۵) عبور کند.

در حرکت نزولی نیز به باور ما مهمترین سطح، نرخ ۱۰۲٫۸۰ است که می تواند در مسیر حرکت نزولی، مانع بسیار جدی و محکم باشد اما اگر شکسته شود احتمال استمرار حرکت نزولی را بیشتر می کند.

بنابراین برای امروز می توان در محدوده نرخهای بالای ۱۰۴٫۰۸ اقدام به ورود به پوزیشن خرید نفت با هدف ۱۰۵٫۰۲ الی ۱۰۵٫۱۹ نمود که به باور ما این سطح پتانسیل ورود خریداران را دارد البته اگر شکسته شود. در حرکت نزولی نیز شکسته شدن سطح ۱۰۲٫۸۰ دلار/بشکه پتانسیل ورود فروشندگان را ایجاد خواهند نمود.

نمودار روند تغییرات ۱ ساعته قیمت نفت خام سبک آمریکا

نفت خام

برای قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن پیش بینی می کنیم که امروز قیمت آن با منطقه حمایت ۱۰۹٫۵۰ – ۱۰۹٫۳۰ روبرو شود و دوباره افزایش یابد. در نمودار زیر الگوی سر و شانه وارونه کم و بیش تایید شده است زیرا قیمت توانسته است که به بالای سطح مقاومت ۱۰۹٫۷۰ ( خط گردن الگوی فوق) برسد.

در نمودار زیر می بینیم بعد از اینکه قیمت موفق به شکست سطح مقاومت ۱۱۰٫۹۳ ( خط فیبوناچی ۱۰۰ درصدی از موج افزایشی c) نشد فعلا با یک حرکت برگشتی و اصلاحی به سوی این خط گردن برگشته است.

این الگوی سر و شانه وارونه هدفی در حدود ۱۱۲٫۸۱ ( بر روی خط فیبوناچی ۱۶۱٫۸ درصدی) را نشانه گرفته است و برای تحقق این سناریو لازم است که قیمت سریعا پس از لمس منطقه حمایت ۱۰۹٫۵۰ – ۱۰۹٫۳۰ این حرکت اصلاحی را جبران کند و فورا به نرخهای بالا برگردد زیرا اگر قیمت در زیر خط گردن (۱۰۹٫۵۰) تثبیت شود آن وقت می بایست در سناریوی افزایشی تجدید نظر کرد.

در هر حال برای امروز منطقه ۱۰۹٫۵۰ تا ۱۰۹٫۳۰ دلار/بشکه بسیار مستحکم بوده و هم اکنون پس از لمس این منطقه فرصت برای افزایش مجدد قیمت نفت برنت مناسب است.

نمودار روند تغییرات ۱ ساعته قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن

نفت برنت