تحلیل و بررسی نقاط روزانه سفارشهای خرید و فروش بازار جفت ارزهای عمده 

EurUsd :

یورو از امروز صبح حرکت اصلاحی و نزولی خود را آغاز کرده است و امروز در اوایل سشن اروپا به زیر سطح ۱٫۳۵۵۱ ( خط میانگین متحرک ۱۰ روزه ) و ۱٫۳۵۴۰ تضعیف شد.  کاهش قیمت به زیر سطح ۱٫۳۵۵۹ ( خط میانگین متحرک ۲۰۰ ساعته) نیز از جمله دلایل فشار بر یورو محسوب می شود.

از امروز صبح خبر انتصاب خانم ژانت یلن به عنوان ریس جدید بانک فدرال رزرو ایالات متحده نیز بر تمایلات بازار تاثیر گذاشته و تا حدودی به جریان ریسک پذیری بازار کمک کرد که در نتیجه آن اندکی به تقویت دلار انجامیده است و این در حالی می باشد که قبلا در شرایط ریسک پذیری، ارزش جهانی ایندکس دلار آمریکا بیشتر کاهش می یافت تا افزایش.

برای امروز سفارشات خرید یورو در مقابل دلار آمریکا به منطقه ۱٫۳۵۱۰ و ۱٫۳۵۰۰ منتقل شده اند و خط میانگین متحرک ۲۱ روزه نیز بر روی نرخ ۱٫۳۴۸۴ قرار گرفته است که می تواند مانع از حرکت نزولی قیمت گردد. سفارشات فروش امروز یورو نیز به ترتیب در سه منطقه نزدیکی ۱٫۳۵۸۰  – ۱٫۳۵۹۰ و ۱٫۳۶۰۰ – ۱٫۳۶۱۰ بعدی در منطقه ۱٫۳۶۳۰ الی ۱٫۳۶۵۰ چیده شده اند.

امشب در ساعت ۲۱:۳۰ به وقت تهران صورتجلسه نشست ماه سپتامبر بانک مرکزی آمریکا ( FOMC) به احتمال زیاد می تواند تا حد زیادی وضعیت آتی را مشخص کند و نشان خواهد داد که کمیته سیاستگذاری پولی آمریکا تا چه میزان به حفظ سیاستهای انبساطی و ادامه برنامه خرید ماهیانه ۸۵ میلیارد دلار اوراق قرضه نزدیک است. بدین جهت معامله گران بازار ارز می بایست به دقت وضعیت ارزها را، خصوصاً زوج ارز USDJPY  پس از انتشار صورتجلسه نشست پیشین بانک مرکزی آمریکا در نظر داشته باشند.

نمودار روند تغییرات روزانه زوج ارز یورو – دلار آمریکا

یورو

UsdJpy :

در این زوج ارز هنوز هم بر این باوریم که جریان اصلی قیمت در روندی نزولی است و قیمت با مقاومتهای بسیار قوی و مستحکمی در منطقه نزدیکی۹۷٫۵۰ تا ۹۷٫۶۰ بعدی در منطقه ۹۷٫۸۵ و ۹۷٫۹۰ الی ۹۸٫۰۰ مواجه است که اتفاقا برای معاملات امروز سفارشات فروش نیز در همین منطقه چیده شده اند.

برای امروز تا زمانیکه قیمت در زیر سطح ۹۷٫۸۰ ( خط تنکان سن) و ۹۷٫۸۸ الی ۹۸٫۰۹ وجود دارد ، احتمال تشکیل حرکت نزولی و کاهش مجدد قیمت به زیر سطح ۹۶٫۷۸ ( خط میانگین متحرک ۲۰۰ روزه ) بیشتر شده و در این صورت، هدف بعدی، سقوط تا سطح ۹۶٫۵۵ و در ادامه ۹۶٫۰۰ خواهد بود اما قبل از آن برخی از سفارشات خرید همچنان در منطقه ۹۶٫۸۰ تا ۹۶٫۵۰ قرار دارندکه می بایست حتما از این محدوده عبور کند تا سفارشهای فروش جدید وارد بازار شوند.

در زوج ارز EurJpy نیز برای معاملات امروز اکثر سفارشات خرید در حدود ۱۳۱٫۳۰ و ۱۳۱٫۲۰ – ۱۳۱٫۱۵ سفارشات فروش به ترتیب در دو مرحله ۱۳۲٫۲۰ و بعدی حول و حوش منطقه ۱۳۲٫۵۰ – ۱۳۲٫۶۰ تشکیل شده اند.

نمودار روند تغییرات روزانه زوج ارز دلار آمریکا – ین ژاپن

ین ژاپن