تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی اونس طلا 

پس از روزها کشمکش بین کاخ سفید و رهبران کنگره بر سر تصویب بودجه آمریکا، سرانجام شب گذشته اوباما موافقت کرد که برای یافتن راه حلی برای برون رفت از تعطیلی دولت و حل مشکل بودجه با قانون گذاران این کشور دیدار کند و این در حالی است که کنگره تا ۱۷ اکتبر یعنی فقط هفت روز دیگر فرصت دارد تا برای جلوگیری از ورشکستگی دولت سقف بدهی ها را افزایش دهد.

در خبری دیگر دیروز اوباما به طور رسمی خانم ژانت یلن را برای ریاست بانک مرکزی آمریکا معرفی کرد که در حال حاضر قائم‌ مقام فعلی این نهاد است. لازم به ذکر است که دوره ریاست بن برنانکی در بانک فدرال رزرو آمریکا ۳۱ ژانویه ۲۰۱۴ به پایان خواهد رسید و به اعتقاد ما خانم یلن بخش زیادی از سیاست های پولی فعلی فدرال رزرو را در دوران ریاست خود ادامه خواهد داد.

در هر صورت در واکنش به تعدیل بحران بودجه و بدهی های آمریکا، قیمت جهانی اونس طلا همچنان تحت فشار است و روز گذشته تا سطح ۱۲۹۴ ضعیف شد و تنها امروز صبح خرید فیزیکی چینی ها به کمک آن آمد .

از نظر تحلیل تکنیکال ، همانطور که قبلا گفتیم قیمت اونس جهانی طلا داخل کانال کاهشی قرار دارد و روز گذشته قیمت نتوانست به خط کانال بالایی برسد و در حال حاضر با کاهش قیمت مواجه شده است و انتظار داریم به اندازه عرض کانال این سیر کاهشی قیمت ادامه داشته باشد و ظاهر مجددا روند نزولی قبلی که از سطح ۱۴۳۳ ( بالاترین سطح ۲۸ اوت) شاهد بودیم در موج نزولی قوی C در پیش گرفته شده است.

پس از سقوط قیمت از سطح ۱۳۲۲ و فرود آن تا سطح ۱۲۹۴ اکنون هر چند قیمت آن در مرحله حرکت اصلاحی به بالای سطح ۱۳۰۰ قرار گرفته است اما با مقاومت ۱۳۱۴ و ۱۳۲۰ روبرو است و پیش بینی می شود چنانچه قیمت بتواند به زیر سطح حمایت ۱۲۸۶ ( خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی) برسد زمینه را برای کاهش به سطح ۱۲۶۶ فراهم آورد.

بنابراین در صورتیکه خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی در نمودار زیر شکسته شود سیگنال روشنی از شروع حرکت کاهشی با هدف رسیدن قیمت به سطح ۱۲۶۶ ( بر روی خط فیبوناچی ۷۶٫۴ درصدی) ظاهر خواهد شد. در حرکت افزایشی نیز تنها نفوذ قیمت به بالای سطح مقاومت اصلی ۱۳۲۲ خریداران را وارد بازار خواهد کرد.

نمودار روند تغییرات ۱ ساعته قیمت جهانی اونس طلا

اونس طلا