تحلیل چشم انداز روزانه قیمت نفت خام و برنت دریای شمال 

همانطور که در نمودار زیر مشاهده می کنید در معاملات روز گذشته قیمت نفت خام سبک آمریکا تا سطح ۱۰۱٫۱۷ دلار/بشکه سقوط کرد و از سطح مقاومت ۱۰۴٫۰۸ به اندازه کافی فاصله گرفته است و به باور ما روند کاهشی فعلی ممکن است در موج نزولی c موجب سقوط قیمت به زیر سطح ۱۰۱٫۰۵ گردد و تا سطح ۱۰۰ کاهش یابد.

از نظر بررسی امواج الیوت و تحلیل تکنیکال کاملا در نمودار زیر مشخص است که این سومین موج از چرخه سه موجی می باشد که از سطح ۱۰۴٫۳۸ ( بالاترین سطح ۳ اکتبر) آغاز شده است و در این موج به سوی سطح روانی و مهم ۱۰۰ ( بر روی خط فیبوناچی ۱۶۱٫۸ درصدی) در حرکت است.

ارتباط امواج الیوت و اعداد فیبوناچی را می توان در این نمودار دید که نشان می دهد این چرخه از حرکت سه موجی در درون موج بزرگ نزولی (C) تشکیل شده است که در زمان مشخصی می تواند در این موج تا حدود سطح ۹۷٫۵۰ سقوط کند.

حتی بررسی حرکت خنثی بین ۱۰۱٫۰۵ و ۱۰۴٫۳۸ نشان می دهد که قیمت نفت تا سطح ۹۷٫۷۰ پایین خواهد آمد که این هدف نزدیک به سطح ۹۷٫۵۰ می باشد. برای امروز سطح مقاومت اولیه بر روی نرخ ۱۰۲٫۶۰ و پس از آن، سطح ۱۰۳ قرار گرفته است.

بنابراین ادامه روند نزولی می تواند قیمت نفت خام سبک آمریکا را به نرخ ۱۰۱٫۰۵ و در ادامه سطح ۱۰۰ دلار/بشکه برساند که در نمودار زیر به وضوح مشخص است.

نمودار روند تغییرات ۱ ساعته قیمت نفت خام سبک آمریکا

نفت خام

در نمودار قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن پیش بینی می کنیم که قیمت آن دو مرتبه سطح ۱۰۶٫۸۱ دلار/بشکه ( پایین ترین سطح روز ۱ اکتبر) را لمس کند زیرا چنین به نظر می رسد که قیمت روند نزولی قبلی خود را از سطح ۱۱۷٫۳۴ ( بالاترین سطح ۲۸ اوت) در پیش گرفته است.

این تکمیل موج برگشتی اخیر در اطراف سطح مقاومت ۱۱۰٫۸۳ ( بر روی خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی از ۱۱۷٫۳۴ به ۱۰۶٫۸۱) نیز مهر تایید دیگری در جهت از سرگیری روند نزولی قیمت می باشد.

همانطور که در نمودار زیر ملاحظه می فرمائید این حرکت اصلاحی و برگشتی در درون یک تونل افزایشی کوچک شکل گرفته بود و با توجه به اینکه در معاملات روز گذشته قیمت نفت برنت سطح ۱۰۸٫۱۲ را لمس کرده برای امروز این احتمال می رود که قیمت آن به سوی ضلع پایینی تونل نزولی جدید کاهش یابد که این خط روند در تونل نزولی جدید بر روی سطح ۱۰۶٫۸۱ قرار گرفته است.

در حرکت صعودی نیز تنها نفوذ قیمت نفت برنت به بالای سطح ۱۱۰٫۸۳ موجب نقض سناریوی کاهشی می شود در غیر این صورت همانطور که در بالا اشاره کردیم می بایست منتظر فرود قیمت به سطح ۱۰۶٫۸۱ دلار/بشکه باشیم.

نمودار روند تغییرات ۱ ساعته قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن

نفت برنت