تحلیل و بررسی نقاط روزانه سفارشهای خرید و فروش بازار جفت ارزهای عمده

EurUsd :

این زوج ارز فعلا در روند نزولی قرار دارد مخصوصا اینکه دیروز پایین خط میانگین متحرک ۱۰ روزه بسته شد ( این خط موینگ اوریج در حال حاضر بر روی سطح ۱٫۳۵۵۲ قرار دارد) اما شدت حرکت نزولی آن در زیر سطح ۱٫۳۴۹۴ ( خط میانگین متحرک ۲۱ روزه ) چندان زیاد نیست.

در واقع باید گفت، حرکت کاهشی یورو عمدتاً به دلیل شرایط ریسک پذیری ناشی از خوشبینی های بوجود آمده از پیشرفت در حل بحران بودجه آمریکا و رفع نگرانی ها از بن بست سیاسی اقتصادی در بازارها شکل گرفته است. همین موضوع، موجب تقویت ایندکس جهانی دلار آمریکا نیز شده است.

در حال حاضر قیمت این زوج ارز در زیر سطح ۱٫۳۵۵۲ تثبیت شده و به نظر می رسد که فروشندگان فعلا نمی گذارند به بالای این سطح برود زیرا حتی اگر هم به بالای آن برسد سفارشات فروش بعدی به ترتیب در ۱٫۳۵۷۰ – ۱٫۳۵۸۰ و بعدی در منطقه ۱٫۳۶۰۰ – ۱٫۳۶۱۰ با حد استاپ بالای ۱٫۳۶۵۰ چیده شده اند.

در واقع دیروز هم هرچه به این سطح نزدیکتر می شد، میزان فروشندگان افزایش می یافت که همین پدیده ممکن است باعث کاهش قیمت در روزهای آینده به سوی سطح ۱٫۳۴۰۹ ( خط میانگین متحرک ۳۰ روزه ) شود که در نمودار زیر مشخص است اما قبل از رسیدن قیمت به این سطح ، برخی از سفارشات خرید یورو به ترتیب در دو منطقه نزدیکی ۱٫۳۴۸۰ – ۱٫۳۴۷۵ بعدی در منطقه ۱٫۳۴۶۰ تا ۱٫۳۴۵۰ وجود دارند که فعلا برای امروز مانع از کاهش بیشتر قیمت می شود.

نمودار روند تغییرات روزانه زوج ارز یورو – دلار آمریکا

یورو

UsdJpy :

همانطور که قبلا نیز خدمتتان عرض کردم ابرایچیموکو در تحلیل تکنیکال این زوج ارز بسیار مورد استفاده قرار می گیرد و از آنجایی که قیمت در تلاش برای تثبیت بالای سطح ۹۷٫۶۴ ( خط تنکان سن) می باشد انتظار داریم که با شکست سطح مقاومت ۹۸٫۰۰ راه برای رسیدن قیمت به منطقه ۹۸٫۲۶ الی ۹۸٫۶۸ ( محدوده ابر ایچیموکوی روزانه) فراهم گردد.

باید توجه داشت که در روز اکتبر ۱۶، ابر در نزدیکی سطح ۹۸٫۷۵ قرار خواهد گرفت و به اصطلاح در این منطقه به هم پیچیده می شود که همین موجب تقاضا برای خرید این زوج ارز می گردد و چنانچه قیمت بتواند در روزهای آتی از منطقه ابر عبور کند راه برای صعود به سوی سطح ۱۰۰ هموار می شود.

فعلا برای امروز سفارشات خرید این زوج در منطقه ۹۷٫۳۰ و ۹۷٫۱۰ الی ۹۷٫۰۰ سفارشات فروش نیز در نزدیکی ۹۸٫۲۰ و ۹۸٫۳۰ تا ۹۸٫۵۰ قرار دارند. خط موینگ اوریج ۲۰۰ روزه بر روی منطقه ۹۶٫۸۳ قرار گرفته است.

در حرکت افزایشی چنانچه سطح مقاومت ۹۸٫۰۹ ( بالاترین سطح ۲ اکتبر) شکسته شود می تواند موجب تقویت به سوی سطح ۹۸٫۲۶ ( کف ابر ایچیموکوی روزانه ) و ۹۸٫۵۸ ( خط میانگین متحرک ۱۰۰ روزه  و خط فیبوناچی ۵۰ درصدی از ۱۰۰٫۶۲ به ۹۶٫۵۵) گردد.

لازم به ذکر است که در سایر تحولات و در زوج ارز EurJpy در معاملات امروز اکثر سفارشات خرید معامله گران حرفه ای در منطقه نزدیکی ۱۳۱٫۶۰ تا ۱۳۱٫۵۰ با هدف در منطقه نزدیکی ۱۳۲٫۵۰ و ۱۳۲٫۶۰ گذاشته شده اند.

نمودار روند تغییرات روزانه زوج ارز دلار آمریکا – ین ژاپن

ین ژاپن