تحلیل و بررسی نقاط روزانه سفارشهای خرید و فروش بازار جفت ارزهای عمده

EurUsd :

روز گذشته سناریوی پیشرفت در مذکرات بین دموکراتها و جمهوری خواهان بر سر تصویب بودجه را محتمل تر دانستیم و رفتار تقویت دلار را تنیجه منطقی این امر .

در حال حاضر خوشبینی بازار از حل بحران بودجه آمریکا موجب شده که یورو همچنان در منطقه زیر ۱٫۳۵۵۰ باقی بماند. برای امروز هم همچنان روند قیمت یورو ضعیف است ولی ممکن است مانند دیروز در سشن آسیا و اروپا کمی تمایل رو به بالا مشاهده شود اما مجدد فروشندگان وارد بازار شوند.

امروز هم از نوع چیدمان سفارشهای خرید و فروش می توان متوجه شد که به ترتیب منطقه نزدیکی ۱٫۳۵۵۰ ، ۱٫۳۵۷۰ – ۱٫۳۵۸۰ الی ۱٫۳۶۰۰ و ۱٫۳۶۱۰ با حد استاپ بالای سطح مهم و کلیدی ۱٫۳۶۵۰ اکثر سفارشهای فروش را به خود می بیند و در مورد سفارشهای خرید نیز اینطور که از سفارشهای خرید مشخص است منطقه حدود ۱٫۳۴۸۰ و ۱٫۳۴۷۵ الی منطقه ۱٫۳۴۶۰ و ۱٫۳۴۵۰ عمده سفارشات خرید قرار گرفته اند.

در حال حاضر امیدهایی در پی آغاز دیدار اوباما با نمایندگان کنگره در مورد برون رفت از بحران بودجه در آمریکا به وجود آمده است که همین به تقویت ایندکس جهانی دلار آمریکا (DXY) به بالاترین سطح ۲ هفته گذشته کمک کرده است که این موضوع فرصت مناسبی برای ورود به پوزیشن فروش یورو در سطوح اشاره شده فراهم می آورد.

این خلاصه ماجرایی بود که روز گذشته حاکم بر بازار بود و همین دیدرا اوباما با نمایندگان کنگره به منظور دستیابی به اجماع برای خارج کردن این کشور از بحران بودجه و افزایش سقف بدهی ها همانطور که شاهد بودیم موجب سقوط قیمت جهانی اونس طلا به زیر سطح ۱۲۹۰ شد .

به باور ما در صورتی که اختلافات بین دو حزب آمریکا بر سر تصویب بودجه بطور کامل حل شود بالطبع بحران بودجه و بدهی همچون تکه یخی در برابر آفتاب قرار بگیرد آهسته آهسته حل می شود اما در صورتی که این مسئله حل نشود آمریکا مسبب نوعی ورشکستگی خواهد شد که تمامی جهان را فرا خواهد گرفت که البته این موضوع بسیار بعید به نظر می رسد.

بنابراین از نظر تحلیل تکنیکال تغییر خاص در روند این زوج دیده نمی شود و همانطور که روز گذشته اشاره کردیم در منطقه ۱٫۳۵۵۰ و حتی نرخهای بالاتر فرصتهایی برای فروش وجود دارد که مانع از ادامه حرکت افزایشی خواهد شد و در این منطقه ۱٫۳۵۵۰ و ۱٫۳۵۷۰ – ۱٫۳۵۸۰ الی منطقه ۱٫۳۶۰۰۰- ۱٫۳۶۱۰ می توان وارد پوزیشن فروش با هدف ۱٫۳۴۸۰ الی ۱٫۳۴۷۵ و یا منطقه ۱٫۳۴۶۰ تا ۱٫۳۶۵۰ شد که در این ناحیه سفارشات خرید چیده شده اند.

نمودار روند تغییرات روزانه قیمت زوج ارز یورو – دلار آمریکا

یورو

UsdJpy :

روز گذشته گفتیم که در این زوج ارز می توان در محدوده نرخهای بالای ۹۸٫۱۰ وارد پوزیشن خرید شد و دیروز دیدیم که پس از شکست این سطح حرکتی صعودی جدیدی را آغاز کرد که می تواند با تثبیت قیمت بالای سطح ۹۸٫۳۲ ( خط میانگین متحرک ۲۱ روزه ) به ترتیب به سطوح ۹۸٫۵۸ ( خط میانگین متحرک ۱۰۰ روزه و خط فیبوناچی ۵۰ درصدی از ۱۰۰٫۶۲ به ۹۶٫۵۵) و پس از آن سطح ۹۸٫۵۹ ( خط تنکان سن ) برسد.

سقف ابر ایچیموکوی روزانه نیز در حدود سطح ۹۸٫۶۸ قرار دارد و در حال حاضر همانطور که در نمودار زیر مشاهده می کنید قیمت در تلاش برای شکست خط میانگین متحرک ۵۰ روزه می باشد تا به سمت خط مقاومت ضلع بالایی الگوی مثلث دست یابد.

برای امروز سفارشهای خرید زیادی بین ۹۸٫۰۰ تا ۹۷٫۹۰ و منطقه ۹۷٫۶۰ الی ۹۷٫۵۰ قرار گرفته و عبور از این منطقه را بسیار سخت نموده است. از نظر چارت تکنیکال قیمت این زوج ارز، امروز سطح ۹۸٫۶۸ اهمیت بسیار زیادی دارد و باید دید که آیا قیمت می تواند بالای این عدد یا پایین این عدد تثبیت شود.

از نظر فاندامنتال خوشبینی های ایجاد شده از توافق دو حزب آمریکا بر سر حل بحران بودجه و بدهی حمایت خوبی را برای قیمت در منطقه ۹۸٫۰۰ و ۹۷٫۹۰ ایجاد کرده است و برای امروز سفارشهای خرید بسیاری بین ۹۸٫۰۰ ، ۹۷٫۹۰ و سپس ۹۷٫۶۰ تا ۹۷٫۵۰ وجود دارند که واقعا گذر از این سفارشها بسیار سخت می باشد. بنابراین سطوح فوق حمایتهای بسیار قوی هستند و اعداد ۹۸٫۷۰ الی ۹۸٫۸۰ و ۹۹٫۰۰ مقاومتهای بسیار قوی محسوب می شوند.

نمودار روند تغییرات روزانه قیمت  دلار آمریکا – ین ژاپن

ین ژاپن