تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی اونس طلا 

معامله گرانی که اونس طلا را فروخته اند هم اکنون در سود قابل توجهی هستند و نگاهی به چارت بازار جهانی اونس طلا موئد این مطلب است. همانطور که دیروز نیز پیش بینی کرده بودیم جلسه روز گذشته سران دو حزب دموکرات و جمهوری خواه آمریکا با اوباما در خصوص لزوم ایجاد راه حلی برای برون رفت از بحران بودجه و بدهی و امید فعالان بازار به حل این بحران، واکنشهای نزولی شدیدی را برای قیمت جهانی اونس طلا به همراه داشت که اثرات آن همچنان باقی است .

همانطور که در نمودار زیر مشخص است قیمت جهانی هر اونس طلا شب گذشته توانسته به زیر سطح ۱۲۸۶ (خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی) کاهش یابد و از هم اکنون راه برای کاهش بیشتر به سوی سطح ۱۲۶۶ هموار شده است و به باور ما قیمت روند نزولی قبلی خود را که از سطح ۱۴۳۳٫۳۱ ( بالاترین سطح ۲۸ اوت) آغاز کرده همچنان در پیش گرفته است.

از نظر تحلیل تکنیکال، بررسی امواج الیوت نیز نشان می دهد که قیمت همچنان در موج نزولی قدرتمند C قرار دارد که در این موج به سوی سطح ۱۲۳۳ ( بر روی خط فیبوناچی ۱۰۰ درصدی) در حال کاهش است و این سطح محل برخورد با کف تونل و دقیقا مماس با خط پایینی تونل رسم شده می باشد که در چارت زیر ملاحظه می فرمائید.

البته برای اینکه از کاهش قیمت به سطح ۱۲۳۳ مطمئن شویم می بایست حتما قیمت به زیر سطح ۱۲۶۶ ( خط فیبوناچی ۷۶٫۴ درصدی) برسد. فعلا قیمت در بالای سطح ۱۲۸۶ در نوسان است و برای امروز اگر قیمت زیر پایین ترین نرخ روز گذشته خود یعنی سطح ۱۲۸۲٫۳۶ تثبیت شود، این بدان معنا خواهد بود که سطح حمایت ۱۲۸۶ کاملا شکسته شده است و پس از آن احتمال فرود تا نرخ ۱۲۶۶ قابل تصوّر است که در نمودار زیر می بینید.

بنابراین با توجه به اینکه انتظار شاخص مهمی را نیز نداریم و تحولات بازار عمدتا متاثر از خوشبینی های جدید از حل مشکلات لایحه بودجه آمریکا است، فضای بازار همانند روزهای گذشته است و ما در یک روند نزولی برای اونس طلا قرار داریم .

نمودار روند تغییرات ۱ ساعته قیمت جهانی اونس طلا

اونس طلا