تحلیل و بررسی نقاط روزانه سفارشهای خرید و فروش بازار جفت ارزهای عمده 

EurUsd :

روز جمعه گفتیم که سطح نزدیکی ۱٫۳۵۰۰ و ۱٫۳۴۹۰ الی ۱٫۳۴۸۰ می تواند مانعی برای ادامه حرکت کاهشی این زوج ارز و نقطه ای برای شروع حرکت افزایشی باشد و دیدیم که قیمت تا نزدیکی سطح ۱٫۳۵۷۰ صعود کرد و پس از آن بار دیگر در دام سفارشات فروش گرفتار شد.

برای امروز سفارشات خرید یورو به ترتیب در منطقه نزدیکی ۱٫۳۵۳۰ ، ۱٫۳۵۰۰ ، ۱٫۳۴۹۰ الی حدود منطقه ۱٫۳۴۸۰ و ۱٫۳۴۷۵ چیده شده اند. سفارشات فروش نیز به ترتیب در دو مرحله ۱٫۳۶۰۰ – ۱٫۳۶۱۰ بعدی در منطقه نزدیکی ۱٫۳۶۳۰ با حد استاپ بالای ۱٫۳۶۵۰ قرار دارند.

از نظر تحلیل تکنیکال برای امروز چنانچه قیمت بتواند در بالای سطح ۱٫۳۵۵۹ ( خط میانگین متحرک ۱۰ روزه ) بسته شود احتمال رسیدن به منطقه ۱٫۳۵۸۰ و ۱٫۳۶۰۰ الی ۱٫۳۶۱۰ وجود دارد.

در غیر این صورت چشم انداز حرکت کاهشی در نظر گرفته می شود و قیمت به سوی خط میانگین متحرک ۳۰ روزه بر روی نرخ ۱٫۳۴۳۳ برگشت خواهد کرد. بنابراین در میان مدت تا زمانیکه قیمت در زیر سطح ۱٫۳۶۵۰ قرار دارد ، تاییدی بر استمرار حرکت نزولی و ادامه کاهش یورو خواهد بود.

برای کسانی که امروز در صدد یافتن فرصتی برای ورود به پوزیشن خرید نیز هستند، نرخهای گفته شده یعنی سطوح ۱٫۳۵۳۰ و ۱٫۳۵۰۰ و ۱٫۳۴۹۰ الی ۱٫۳۴۸۰ و ۱٫۳۴۷۵ نقاط مناسبی دیده می شوند و تنها به شرط شکسته شدن کامل این سطوح هدف ۱٫۳۴۳۳ را نمایان خواهد ساخت.

اما در مجموع فعلا برای امروز امکان شکسته شدن سطح ۱٫۳۴۸۵ وجود ندارد زیرا امروز معامله گران حرفه ای پیش از این نرخ در سطوح نزدیکی ۱٫۳۵۳۰ اقدام به گرفتن پوزیشن های خرید با حد سود در نزدیکی سطح ۱٫۳۶۰۰ خواهند کرد.

نمودار روند تغییرات روزانه زوج ارز یورو – دلار آمریکا

یورو

UsdJpy :

در تحلیل قبلی اشاره کردیم که در این زوج ارز سطح ۹۸٫۶۰ ( نزدیکی سقف ابر ایچیموکوی) می تواند از ادامه حرکت صعودی جلوگیری کند، بدین ترتیب، پس از صعود قیمت تا این سطح، بار دیگر حرکت نزولی آغاز شد و قیمت به سطح ۹۸٫۱۰ رسید.

اکنون در حالیکه اندیکاتور ۱ ساعته RSI امکان ادامه حرکت نزولی را تا پیش از رسیدن به سطوح اشباع فروش نشان می دهد، تصویر کلی حرکت برای شروع حرکت کاهشی مجدد چندان مطلوب نیست زیرا برای امروز سفارشات خرید متعددی در منطقه ۹۸٫۰۰ ، ۹۷٫۸۵ و ۹۷٫۷۰ الی ۹۷٫۶۰ و ۹۷٫۵۰ قرار دارند.

سفارشات فروش نیز به ترتیب در منطقه نزدیکی ۹۸٫۶۰ ، ۹۸٫۸۰ الی ۹۹٫۰۰ با حد استاپ بالای این سطح وجود دارند. در نمودار زیر می بینیم که خط موینگ اوریج ۲۰۰ روزه و خط تنکان سن به ترتیب بر روی ۹۷٫۸۵ و ۹۷٫۵۸ از نزول قیمت جلوگیری کرده اند که در این محدوده یعنی از سطح ۹۸٫۰۰ ، ۹۷٫۸۵ و ۹۷٫۷۰ الی منطقه ۹۷٫۶۰ و ۹۷٫۵۰ اکثر سفارشات خرید قرار گرفته اند و پایین ترین سطح روز ۱۰ اکتبر نیز بر روی سطح ۹۷٫۳۵ تشکیل شده است که نبایستی شکسته شود.

برای امروز در زوج ارز EurJpy سطح ۱۳۳٫۰۰ و ۱۳۲٫۸۰ و ۱۳۲٫۷۰ الی ۱۳۲٫۵۰ می تواند فرصت مناسبی برای خرید و محدوده ۱۳۳٫۷۰ الی ۱۳۳٫۸۰ فرصت مناسبی برای فروش محسوب شود.

نمودار روند تغییرات روزانه قیمت زوج ارز دلار آمریکا – ین ژاپن

ین ژاپن