تحلیل و بررسی نقاط روزانه سفارشهای خرید و فروش بازار جفت ارزهای عمده 

EurUsd :

امروز همه بازارهای مالی منتظر موافقت احزاب آمریکا بر سر افزایش سقف بدهی دولت هستند که احتمالا امروز این توافق بین دو حزب جمهوری خواه و دموکرات اعلام می شود و در حال حاضر سناتورهای آمریکایی برای رسیدن به راه حلی جهت افزایش سقف بدهی دولت در حال مذاکره هستند.

امید زیادی می رود که امروز یا فردا این توافق صورت گیرد و دولت آمریکا از بن بست سیاسی و اقتصادی رها شود که تمامی این عوامل تا بدین جای کار به تقویت ایندکس دلار آمریکا مخصوصا در مقابل ین ژاپن، یورو، فرانک سویس و پوند انجامیده است.

قیمت زوج ارز یورو – دلار آمریکا نیز همانطور که دیروز گفتم بالاتر از سطح مقاومت ۱٫۳۶۰۰ نرفت و با فعال شدن سفارشهای فروش ریزش خود را انجام داد و فعلا در جایی قرار گرفته که کاملا مشخص است منتظر نتیجه مذاکرات رهبران کنگره آمریکا در خصوص افزایش سقف بدهی دولت است که آیا توافقی صورت خواهد گرفت یا خیر؟

اگر توافق انجام شود که احتمال آن زیاد است زیرا روز ۱۷ اکتبر یعنی پنجشنبه این هفته آخرین مهلت افزایش سقف بدهی های دولت است و به باور ما همانند سال ۲۰۱۱ در آخرین لحظات این توافق انجام خواهد گرفت، قیمت یورو در مقابل دلار آمریکا به شدت کاهش می یابد و همانطور که روز گذشته گفتیم احتمالا در حدود سطح ۱٫۳۴۴۶ ( خط میانگین متحرک ۳۰ روزه ) و ۱٫۳۴۴۰ ( خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی از ۱٫۳۱۰۴ به ۱٫۳۶۴۷)  قرار می گیرد که در نمودار زیر مشخص است.

خبرهای رسیده حاکی از این است که در معاملات امروز سفارشهای فروش بسیاری برای یورو بر روی منطقه نزدیکی ۱٫۳۵۲۵ ( اطراف خط میانگین متحرک ۲۱ روزه) و ۱٫۳۵۳۵ الی ۱٫۳۵۵۰ و ۱٫۳۵۶۳ ( خط میانگین متحرک ۱۰ روزه) چیده شده اند و ما پیشنهاد می کنیم در صورت شکست سطح ۱٫۳۴۸۰ در حدود نزدیکی منطقه ۱٫۳۴۵۰ و ۱٫۳۴۴۰ نسبت به تسویه فروش اقدام نمائید.

نمودار روند تغییرات روزانه قیمت زوج ارز یورو – دلار آمریکا

یورو

UsdJpy:

در این زوج ارز با توجه به اینکه قانونگذاران آمریکایی احتمالا امروز یا نهایت فردا بر سر سقف بدهی دولت آمریکا به توافق می‌ رسند همچنان در حال افزایش است اما برای اینکه از صعود مستمر و تثبیت روند افزایشی آن مطمئن شویم می بایست حتما قیمت بتواند به بالای سفارشهای فروش یعنی منطقه ۹۸٫۷۰ و سطح ۹۹٫۰۰ برسد و این سطح همانطور که در نمودار زیر مشخص است محل برخورد قیمت به سقف ابر ایچیموکوی روزانه می باشد .

برای امروز اکثر سفارشهای خرید این زوج در حدود منطقه نزدیکی ۹۸٫۳۰ ، ۹۸٫۱۰ الی ۹۸٫۰۰ با حد سود ۹۸٫۷۰ چیده شده اند و بسته شدن قیمت در بالای خط تنکان سن ( این خط نارنجی رنگ در حال حاضر بر روی نرخ ۹۷٫۶۳ قرار گرفته است) خود نشاندهنده قدرت و پتانسیل افزایش قیمت در کوتاه مدت و میان مدت مدت می باشد.

بنابراین برای امروز فعلا بهتر است اگر وارد پوزیشن های خرید شده اید در نزدیکی سطح ۹۸٫۷۰ بدلیل چینشن برخی از سفارشات فروش نسبت به تسویه خرید در این منطقه (۹۸٫۷۰) اقدام کنید و بعد از آن باید منتظر ماند و دید که آیا قیمت این زوج ارز موفق به عبور و تثبیت روزانه بالای سطح مقاومت اصلی یعنی سطح ۹۹٫۰۰ (سقف ابر ایچیموکو) می شود یا خیر؟ در صورت تحقق این روند، احتمال صعود بیشتر به ترتیب تا سطوح ۹۹٫۶۰ و سطح روانی ۱۰۰ بوجود خواهد آمد.

نمودار روند تغییرات روزانه قیمت زوج ارز دلار آمریکا – ین ژاپن

ین ژاپن