تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی اونس طلا 

********** عید قربان پیشاپیش بر همه مردم ایران و علی الخصوص کاربران سایت مبارک **********

سقف بدهی آمریکا که در حال حاضر۱۶٫۷  تریلیون دلاری است تا فردا پر خواهد شد و این یعنی آنکه تا زمان رسیدن به ضرب الاجل سقف بدهی های آمریکا کمتر از ۲۴ ساعت دیگر باقی مانده است.

دیروز اونس طلا در حالیکه پیش بینی می شد توافق نهایی درباره افزایش سقف بدهی حاصل شود تا سطح ۱۲۵۰ سقوط کرده بود که برآورده نشدن این انتظارات و همچنین هشدار موسسه اعتبار سنجی فیچ (Ficth)، موجب برگشت و اصلاح به ۱۲۸۷ گردید.

در حال حاضر مذاکرات بر سر سقف بدهی دولت در آمریکا همچنان ادامه دارد و به باور ما رهبران دموکرات و جمهوری خواه در مجلس سنای ایالات متحده همانند سال ۲۰۱۱ در آخرین لحظات قدرت استقراض دولت را تمدید خواهند کرد و به این بن بست سیاسی و اقتصادی خاتمه خواهند داد.

از سوی دیگر اعلام خبر دیگر آنکه، روز گذشته در سشن آمریکا موسسه رتبه بندی فیچ (Fitch)، رتبه اوراق قرضه این کشور را در معرض خطر تنزیل قرار داد که با واکنش بازار روبرو شد و قیمت طلا را مقداری تقویت کرد.

اما از نظر تحلیل تکنیکال و بررسی امواج الیوت ، چشم انداز حرکت همچنان کاهشی است و به کاهش مجدد قیمت به سوی سطح حمایت ۱۲۵۶ اشاره دارد و چنانچه به زیر این سطح برسد در موج نزولی c تا سطح ۱۲۳۳ پایین خواهد آمد.

این سطح حمایت همانطور که در نمودار زیر می بینیم بر روی خط فیبوناچی ۷۶٫۴ درصدی از موج نزولی c قرار دارد که از سطح ۱۳۲۹٫۶۰ ( بالاترین سطح روز ۸ اکتبر) شروع شده است .

همانطور که در نمودار زیر می بینیم ، دیروز پس از برخورد قیمت به سطح حمایت ۱۲۵۶ فعلا در موج ۴ وارد فاز اصلاحی شده که انتظار داریم این موج ۴ در زیر یا اطراف سطح مقاومت ۱۲۹۳ ( خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی) متوقف شود و بعد از آن در موج نزولی ۵ از موج نزولی c به ترتیب به سوی سطوح ۱۲۵۶ و ۱۲۳۳ سقوط کند که این سطح همزمان بر روی خطوط فیبوناچی ۱۰۰ درصدی از موج نزولی c و همچنین در درون موج نزولی بزرگ C می باشد که از سطح ۱۳۷۴٫۵۴ ( بالاترین سطح روز ۱۹ سپتامبر) شروع شده است.

همانطور که قبلا نیز عرض کردم تنها یک گزینه می تواند در شرایط فعلی به تقویت قیمت اونس طلا کمک کند و آن افزایش نگرانی ها درباره انقضای اعتبار سقف بدهی آمریکا و عدم اقدام به موقع کنگره آمریکا تا قبل از روز پنجشنبه است زیرا اگر قانونگذاران آمریکایی تا روز پنجشنبه ۱۷ اکتبر – یعنی نهایت تا فردا- بر سر سقف بدهی های آمریکا به توافق نرسند، اقتصاد آمریکا با مشکلات جدی رو به رو خواهد شد که گریبان گیر اقتصاد جهانی می شود و آن وقت است که تقاضای برای خرید افزایش می یابد اما اگر…

امروز در بازار طلای هند هر اونس طلا با پریمیوم ۱۰۰ دلاری( رکورد تاریخی) نسبت به قیمت لندن به فروش رفت و همچنین پریمیوم طلا در بازار چین به بیش از ۲۰ دلار رسید که نشانه تقاضای فیزیکی خریداران هندی و چینی است.

بنابراین همانطور که در نمودار زیر مشاهده می فرمائید تا زمانیکه سطوح مقاومت اصلی ۱۲۹۳ و ۱۳۰۲ بکلی شکسته نشده اند ما همچنان در موج نزولی c از موج نزولی بزرگ C قرار داریم که در چارت زیر به وضوح مشخص است و تنها شکست سطح ۱۳۰۲ خریداران را وارد بازار خواهد کرد که آنهم بستگی به عدم توافق دو حزب آمریکا بر سر افزایش سقف بدهی ها و ورشکستگی این کشور دارد که آنهم بسیار بعید به نظر می رسد که قانونگذاران آمریکایی تن به چنین کاری دهند.

نمودار روند تغییرات ۱ ساعته قیمت جهانی اونس طلا

اونس طلا