تحلیل چشم انداز روزانه قیمت نفت خام و برنت دریای شمال

********** عید قربان پیشاپیش بر همه مردم ایران و علی الخصوص کاربران سایت مبارک **********

برای قیمت نفت خام سبک آمریکا همانطور که در نمودار زیر ملاحظه می فرمائید قیمت به زیر سطح حمایت ۱۰۱٫۴۷ دلار/بشکه کاهش یافته است که می تواند در مسیر نزولی خود هدف ۹۸٫۱۵ را نشانه بگیرد که برای تایید این سناریوی نزولی می بایست حتما قیمت به زیر سطح ۱۰۰٫۶۰ ( پایین ترین سطح ۱۱ اکتبر) برسد.

در چارت زیر می بینیم که این سطح حمایت بر روی خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی از افزایش ۸۴٫۰۵ ( پایین ترین سطح ۷ نوامبر ۲۰۱۲ ) به ۱۱۲٫۲۴ ( بالاترین سطح ۲۸ اوت) تشکیل شده است و حمایت بعدی بر روی خط فیبوناچی ۵۰ درصدی قرار دارد.

به باور ما موج برگشتی و اصلاحی اخیر قیمت در برخورد به سطح ۱۰۱٫۴۷ که پس از لمس سطح ۱۰۰٫۶۰ ( پایین ترین سطح ۱۱ اکتبر) اتفاق افتاد تکمیل شده است و احتمال اینکه دوباره شاهد برگشت و اصلاح قیمت باشیم بسیار کم است. بنابراین به باور ما شکسته شدن کامل سطح ۱۰۰٫۶۰ به معنی ورود به حرکت کاهشی تا سطح ۹۸٫۱۵ است.

از نظر تحلیل فاندامنتال نیز دور جدید مذاکرات ایران با کشورهای عضو گروه ۱+۵  که در ژنو برگزار می شود و با توجه به اینکه یخ روابط بین کشورمان با غرب شروع به آب شدن کرده است ، هر گونه نتایج مذاکرات سازنده ایران با گروه ۱+۵ و توافق نسبی دو طرف در دور جدید مذاکرات از مهمترین دلایل سقوط قیمت نفت خواهد بود و به باور ما این موضوع می تواند به تضعیف بیشتر قیمت نفت خام سبک آمریکا در بازارهای جهانی بیانجامد.

نمودار روند تغییرات ۱ ساعته قیمت نفت خام سبک آمریکا

نفت خام

برای قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن پیش بینی می کنیم که امروز قیمت آن به سطح ۱۰۸٫۰۳ دلار/بشکه کاهش یابد و چنین به نظر می رسد که در روزهای آینده قیمت دو مرتبه سطح ۱۰۶٫۸۱ ( پایین ترین سطح روز ۱ اکتبر) را لمس کند که البته برای تایید هدف اول می بایست قیمت حتما به زیر سطح ۱۰۹٫۴۱ برسد تا بتواند به تارگت اولیه ما یعنی سطح ۱۰۸٫۰۳ ریزش کند.

به باور ما قیمت نفت برنت موج برگشتی و اصلاحی اخیر خود را که از سطح ۱۰۶٫۸۱ شروع کرده بود به اتمام رسانده  و این موضوع را برابری اندازه طول موج a و c تایید کرده اند.

در نمودار زیر مشخص است که این برگشت قیمت در اطراف سطح مقاومت ۱۱۲٫۰۸ به پایان رسیده است که این سطح مقاومت قوی و مستحکم بر روی خط فیبوناچی ۵۰ درصدی از سقوط ۱۱۷٫۳۴ به ۱۰۶٫۸۱ قابل مشاهده است.

تحلیل و بررسی سطوح فیبوناچی دیگری که از افزایش ۱۰۶٫۸۱ به ۱۱۲ رسم شده است نشان می دهد که سطح حمایت ضعیف بر روی نرخ ۱۰۹٫۴۱ ( خط فیبوناچی ۵۰ درصدی) قرار دارد و چنانچه قیمت به زیر آن برسد سریعا تا سطح ۱۰۸٫۰۳ (خط فیبوناچی ۷۶٫۴ درصدی) پایین می آید.

برای امروز همانطور که در نمودار زیر مشخص است هر گونه حرکت اصلاحی و افزایشی موقتی خواهد بود و مقاومت در سطح ۱۱۰٫۷۸ دلار/بشکه ( بر روی خط فیبوناچی ۲۳٫۶ درصدی) مانع از افزایش و اصلاح قیمت نفت برنت می شود.

نمودار روند تغییرات ۱ ساعته قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن

نفت برنت