تحلیل و بررسی نقاط روزانه سفارشهای خرید و فروش بازار جفت ارزهای عمده 

********** عید قربان پیشاپیش بر همه مردم ایران و علی الخصوص کاربران سایت مبارک **********

EurUsd :

زوج ارز یورو – دلار آمریکا به شدت پشت سطح ۱٫۳۴۸۰ و ۱٫۳۶۰۰ سنگر گرفته و به دنبال اجازه برای عبور از این مانع است. فعلا این زوج ارز از ترس عدم پیشرفت سریع در بن بست سیاسی و اقتصادی آمریکا تا سطح ۱٫۳۵۵۰ بالا آمده است و اگر این ترس از ورشکستگی آمریکا تشدید شود ممکن است ارزش دلار ضعیف شود و این موجب تقویت مجدد یورو گردد اما اگر توافقی بین احزاب آمریکا بر سر افزایش سقف بدهی ها حاصل شود به تبع یورو کاهش می یابد.

مهلت تصویب سقف بدهی دولتی آمریکا فردا پنجشنبه ۱۷ اکتبر به سر می آید و در صورتی که این لایحه تا آن زمان تصویب و اجرایی نشده باشد، فرصت خوبی برای خرید یورو در منطقه سفارشات خرید بوجود می آورد و امروز نیز احتمالا بازارهای جهانی هم هیجان انگیزند. آخرین سفارشهای خرید یورو حکایت از خرید در منطقه نزدیکی ۱٫۳۴۸۰ ، ۱٫۳۴۷۵ الی منطقه ۱٫۳۴۶۰ و ۱٫۳۴۵۰ دارند.

سفارشات فروش نیز در منطقه ۱٫۳۵۸۰ و ۱٫۳۶۰۰ – ۱٫۳۶۱۰ با حد استاپ بالای سطح ۱٫۳۶۵۰ چیده شده اند. در صورتیکه امروز قیمت نتواند بالای سطح ۱٫۳۵۵۳ ( خط میانگین متحرک ۱۰ روزه ) بسته شود انتظار داریم که فروشندگان دوباره وارد بازار شوند و قیمت را به سوی سطح ۱٫۳۴۵۵ ( خط میانگین متحرک ۳۰ روزه) هدایت کنند.

برای امروز کفهای خوبی در ۱٫۳۵۰۰ ، ۱٫۳۴۸۰ و ۱٫۳۴۷۵ الی ۱٫۳۴۶۰ و ۱٫۳۴۵۰ ساخته شده اند که به وضوح در معاملات روز گذشته قابل مشاهده بود. از این رو، می توان پیش بینی کرد که در نزدیکی این منطقه معامله گران وارد خرید می شوند و در منطقه نزدیکی ۱٫۳۵۸۰ و ۱٫۳۶۰۰ – ۱٫۳۶۱۰ با حد استاپ بالای سطح ۱٫۳۶۵۰ وارد فروش خواهند شد.

نمودار روند تغییرات روزانه زوج ارز یورو – دلار آمریکا

یورو

UsdJpy :

نوسانات قیمت این زوج ارز در روندی خنثی ادامه دارد و به نظر می رسد تا شروع حرکت جدید به دلیل عدم ورود معامله گران به بازار این وضعیت مابین نرخهای ۹۸٫۰۰ و ۹۸٫۷۰ ادامه یابد. برای امروز سفارشات خرید همچنان به ترتیب در منطقه ۹۸٫۰۰ ، ۹۷٫۸۵ ، ۹۷٫۷۰ و ۹۷٫۶۰ الی نهایت ۹۷٫۵۰ چیده شده اند .

بسته شدن قیمت در بالای سطح ۹۷٫۶۳ ( خط تنکان سن) خود دلیلی بر تقویت قیمت می باشد که البته برای تایید لازم است که قیمت به بالای سطح ۹۹٫۰۰ (سقف ابر ایچیموکوی) برسد تا بتواند هدف سطح روانی ۱۰۰ را نشانه بگیرد. سفارشات فروش امروز معامله گران نیز همچنان در منطقه دیروز یعنی سطوح نزدیکی ۹۸٫۷۰ ، ۹۸٫۸۰ الی ۹۹٫۰۰ گذاشته شده اند.

بنابراین برای امروز نرخهای ۹۸٫۰۰ ، ۹۷٫۸۵ ، ۹۷٫۷۰، ۹۷٫۶۰ و تا نهایت ۹۷٫۵۰ فرصتی برای ورود مجدد به پوزیشن های خرید است و اگر کنگره آمریکا تا تاریخ ۱۷ اکتبر در مورد سقف بدهی های دولت تصمیم گیری کند و با افزایش آن موافقت نماید این زوج ارز می تواند با شکست سطح ۹۹٫۰۰ با افزایش بیشتری روبرو شود.

اما اگر احزاب آمریکا نهایت تا فردا به توافق نرسند و بن بست سیاسی و اقتصادی همچنان ادامه داشته باشد، محدوده نزدیکی ۹۸٫۷۰ ، ۹۸٫۸۰ الی ۹۹٫۰۰ فرصتهای را برای ورود به پوزیشن های فروش بوجود می آورد.

در زوج ارز EurJpy نیز برای معاملات امروز سفارشات خرید در منطقه حول و حوش ۱۳۳٫۰۰ ، ۱۳۲٫۸۰ و ۱۳۲٫۷۰ الی ۱۳۲٫۵۰ و سفارشات فروش در منطقه نزدیکی ۱۳۳٫۷۰ ، ۱۳۳٫۸۰ الی ۱۳۴٫۰۰ چیده شده اند.

نمودار روند تغییرات روزانه زوج ارز دلار آمریکا – ین ژاپن

ین ژاپن