تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی اونس طلا 

همانطور که پیش بینی کرده بودیم مجلس سنای آمریکا سرانجام در آخرین لحظات روز گذشته با لایحه بودجه و افزایش سقف استقراض دولت موافقت کردند که به تایید نمایندگان جمهوری خواه مجلس نمایندگان آمریکا رسید و پس از ۱۶ روز تعطیلی، دولت فدرال بازگشایی شد.

در واکنش به این خبر قیمت مابین نرخهای بالا و پایین روز گذشته یعنی سطوح ۱۲۸۷ و  ۱۲۶۸ در حال تثبیت است و برای امروز چنانچه قیمت بتواند از سطح مقاومت ۱۲۸۷ با قدرت عبور کند در موج افزایشی c تا حدود سطح ۱۳۰۵ و بعد از آن تا سطح ۱۳۲۰ ( خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی از ۱۴۳۳ به ۱۲۵۱) بالا می آید که سطح ۱۳۰۵ مماس با سقف تونل نزولی می باشد که در نمودار زیر مشاهده می فرمائید و این بدان معناست که حرکت اصلاحی و برگشتی که از سطح ۱۲۵۱٫۶۶ (پایین ترین سطح ۱۵ اکتبر) شروع شده هنوز تکمیل نشده است و می تواند تا سطوح ۱۳۰۵ و ۱۳۲۰ افزایش یابد.

همانطور که در نمودار زیر متوجه شدید در این تونل قیمت پس از برخورد به کف تونل برگشت کرده و به سوی سقف تونل در حرکت است. بررسی ساختار امواج الیوت نیز نشان می دهد که قیمت در موج c قرار گرفته که در این موج به اندازه طول موج قبلی یعنی موج a افزایش قیمت خواهد داشت که البته یادآوری می شود برای رسیدن به هدف ۱۳۰۵ و ۱۳۲۰ می بایست قیمت حتما از سطح ۱۲۸۸ و ۱۲۹۰ عبور کند.

از نظر تحلیل تکنیکال قبل از شکست این تونل می توانید در داخل آن معامله کنید و اگر از بالا سطح ۱۲۹۰ شکسته شود و از این سطح مقاومت عبور کند می توان امید داشت که شاهد یک روند افزایشی تا  ۱۳۰۵ و بعد از آن  ۱۳۲۰ باشیم .

برای امروز پیشنهاد می کنیم که برای معامله صبر کنید تا از شکست یکی از سطوح ۱۲۹۰ یا ۱۲۶۸ اطمینان حاصل کنیم. اگر قیمت به بالای ۱۲۹۰ باز گردد یک حرکت افزایشی را تا ضلع بالایی و سقف این تونل و سپس ۱۳۲۰ را شاهد خواهیم بود. بنابراین در حرکت صعودی، معامله گران برای خرید اونس طلا از نرخ ۱۲۹۰ و بالاتر وارد عمل خواهند شد .

نمودار روند تغییرات ۱ ساعته قیمت جهانی اونس طلا

اونس طلا