تحلیل چشم انداز روزانه قیمت نفت خام و برنت دریای شمال

همانگونه که در شکل زیر می توانید ببینید قیمت نفت خام سبک آمریکا در الگوی گوه (Wedge) قرار گرفته است و حرکت افزایشی دیروز در واقع آخرین موج از حرکت سه موجی است که از سطح ۱۰۰٫۶۰ دلار/بشکه شروع شده و به نظر می رسد که دوباره بتواند سطح ۱۰۰٫۷۵ ( پایین ترین سطح روز گذشته) را لمس کند.

با توجه به اینکه الگوی نموداری گوه می تواند یک الگوی ادامه دار و یا بازگشتی باشد فعلا پیش بینی می کنیم که قیمت در درون این الگو بالا و پایین شود تا با شکست سطح ۱۰۰٫۶۰ ( پایین ترین سطح ۱۱ اکتبر) به سطح ۹۸٫۱۵ سقوط کند.

در شرایط کنونی قیمت در بالای سطح حمایت ۱۰۱٫۴۷ قرار گرفته است و برای تشکیل حرکت نزولی می بایست قیمت در زیر این نرخ تثبیت شود تا زمینه کاهش مجدد قیمت فراهم شود.

برای بازگشت حرکت صعودی نیز لازم است قیمت به بالای سطح ۱۰۳٫۰۰ بازگردد اما با توجه به برگشت سریع قیمت از سطح ۱۰۲٫۹۴ ( بالاترین سطح دیروز) همچنان فضا برای امتداد حرکت نزولی تا رسیدن قیمت به نرخهای پایین ۱۰۱٫۴۷ وجود دارد.

بنابراین برای امروز قرار داشتن قیمت در زیر نرخ ۱۰۱٫۴۷ حرکت نزولی را پر قدرت خواهد کرد مخصوصا اگر سطح حمایت اصلی ۱۰۰٫۶۰ دلار/بشکه کاملا شکسته شود، حرکت نزولی تایید بیشتری می یابد.

نمودار روند تغییرات ۱ ساعته قیمت نفت خام سبک آمریکا

نفت خام

قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن فعلا در منطقه خنثی بین ۱۰۹٫۴۱ الی ۱۱۲ دلار/بشکه در نوسان است تا یکی از این سطوح شکسته شود و جهت قیمت مشخص گردد این محدوده خنثی بین سطح ۱۱۲ ( بالاترین سطح ۱۰ اکتبر) و خط فیبوناچی ۵۰ درصدی از افزایش ۱۰۶٫۸۱ ( پایین ترین سطح روز ۱ اکتبر) به سطح ۱۱۲٫۰۰ تشکیل شده است.

حرکت افزایشی که روز گذشته شاهد بودیم در ادامه گسترش افزایش کوتاه مدت قیمت است که از سطح ۱۰۶٫۸۱ شروع شده است یا اینکه یک حرکت اصلاحی در جهت خلاف روند کاهشی از سطح ۱۱۲ می باشد و خروج قیمت از یکی از این سطوح می تواند مسیر قیمت را مشخص سازد.

البته به احتمال زیاد امروز نیز قیمت در همین محدوده خنثی قرار خواهد گرفت. انتظار می رود، تا زمانی که نفت برنت حرکتی را برای شروع یک روند صعودی یا نزولی آغاز نکند، قیمت در نوسانات خنثی مشخص شده قرار داشته باشد.

نمودار روند تغییرات ۱ ساعته قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن

نفت برنت