تحلیل و بررسی نقاط روزانه سفارشهای خرید و فروش بازار جفت ارزهای عمده 

EurUsd :

امروز پس از اعلام خبر تصویب لایحه بودجه آمریکا و افزایش سقف بدهی دولت فدرال ، دلار به میزان قابل توجهی تضعیف شد و در برابر یورو به کمترین نرخهای ۸ ماهه گذشته سقوط کرد.

این حرکت از آنجایی صورت می گیرد که با حل شدن موقتی بن بست سیاسی و اقتصادی آمریکا، از حالا به بعد توجهات بازار به آمارهای اقتصادی آمریکا و سیاستهای پولی انبساطی بانک مرکزی آمریکا بازگشته است زیرا انتظار میرود که بانک فدرال رزرو آمریکا تا سه ماهه دوم سال ۲۰۱۴ همچنان به برنامه خرید اوراق قرضه خود ادامه دهد و این یعنی صعود ارزهای مقابل دلار آمریکا.

از این رو فشار برای امتداد روند نزولی دلار ادامه دارد و این موضوع می تواند به تقویت یورو ، پوند، دلار استرالیا، دلار نیوزلند کمک کند. بطوریکه زوج ارز یورو – دلار هم اکنون خود را به بالای سطح ۱٫۳۶۵۰ و پوند – دلار خود را به بالای سطح ۱٫۶۱۰۰ رسانده اند و هدف بعدی زوج یورو – دلار رسیدن قیمت به سطح ۱٫۳۷۱۱ ( بالاترین سطح سال ۲۰۱۳) می باشد.

از نوع وارد کردن سفارشهای خرید در سیستم برای جفت ارزهای گوناگون اینطور به نظر می رسد که منطقه نزدیکی ۱٫۳۶۲۰ ، ۱٫۳۶۱۰ ، ۱٫۳۶۰۰ الی منطقه ۱٫۳۵۹۰ و ۱٫۳۵۸۰ اکثر سفارشهای خرید یورو چیده شده اند.  

این سفارشهای خرید و همچنین شکسته شدن سطح ۱٫۳۶۵۰ می تواند راه را برای رسیدن یورو به سطوح ۱٫۳۷۰۰ و ۱٫۳۷۱۱ هموار سازد . نشانگرهای تکنیکال یورو برای امروز هم تمایل به افزایش قیمت را نشان می دهند.  

در سایر تحولات و در زوج ارز UsdChf نیز همانطور که در نمودار زیر مشاهده می کنید فروشندگان عمدتا در زیر سطح ۰٫۹۰۹۰ ( خط میانگین متحرک ۱۰ روزه ) سفارشهای فروش زیادی دارند و برای امروز چنانچه این زوج ارز بتواند به زیر سطح ۰٫۹۰۱۵ ( خط فیبوناچی ۷۶٫۴ درصدی از ۰٫۸۹۶۶ به ۰٫۹۱۷۶) کاهش یابد موجب سقوط مجدد UsdChf به سوی سطح ۰٫۸۹۶۶ می شود که در نمودار زیر مشخص است.

در صورتی که این سناریو محقق شود باید انتظار موج دیگری از کاهش این زوج را داشت که سطح ۰٫۸۹۳۰ ( پایین ترین سطح اواخر فوریه ۲۰۱۲) را نشانه خواهد رفت .

نمودار روند تغییرات روزانه زوج ارز دلار آمریکا – فرانک سویس

فرانک