تحلیل و بررسی نقاط روزانه سفارشهای خرید و فروش بازار ارزهای عمده 

EurUsd : اگر بخواهیم از میان ارزهای اصلی یکی را به عنوان موفقترین  انتخاب کنیم ، قطعا شاخص جهانی ایندکس دلار آمریکا (DXY) می تواند انتخاب مناسبی باشد که هم اکنون به بالاترین نرخها از ماه جولای به این سو افزایش یافته است که همین موجب سقوط زوج EURUSD به زیر سطح ۱٫۲۹۰۰ ( پایین ترین حد از اوایل ماه آوریل ) شده است .

چند هفته ای است که انتظارات بازار در جهت کاهش نرخ بهره سپرده بانک مرکزی اروپا (ECB) می باشد که این موضوع چندان برای یورو خوشایند نیست و بار دیگر توجه بازار به سیاستهای انبساطی بانک مرکزی اروپا و از سوی دیگر به کاهش یا توقف محرکهای اقتصادی بانک فدرال ایالات متحده جلب شده است.امروز همچنین شاخصهای دوره فصلی رشد تولیدات ناخالص داخلی فرانسه و آلمان نیز ضعیف تر از حد انتظارات اعلام شدند و به همین دلیل نباید فراموش کرد که این زوج ارز همچنان تحت فشار قرار دارد و نیروهایی که آنرا به پایین سوق می دهند قوی تر می باشند.

برای امروز از سفارشهای فروش زوج EURUSD مشخص است که منطقه نزدیکی سطح ۱٫۲۹۴۰ الی ۱٫۲۹۵۰ موقعیت مناسبی برای پوزیشن های فروش ایجاد خواهد شد و این منطقه سقف قیمت امروز می باشد و حتی خبرها حاکی از آن است که در منطقه ۱٫۲۹۸۰ الی ۱٫۳۰۰۰ نیز سفارش های فروش چیده شده است. از این رو می توان برای امروز در سطوح اشاره شده اقدام به ورود به پوزیشن فروش یورو با حد سود در نزدیکی محدوده  ۱٫۲۹۶۰ الی ۱٫۲۹۴۵ و استاپ بالای ۱٫۳۰۰۰ نمود.

*********

لازم به ذکر است که در زوج UsdChf نیز اکثر سفارشهای خرید امروز در حدود منطقه ۰٫۹۶۰۰ الی ۰٫۹۵۹۰ چیده شده اند و انتظار داریم که بزودی قیمت این زوج ارز به بالای سطح ۰٫۹۷۰۰ و ۰٫۹۸۰۰  حتی سطح برابری ۱٫۰۰۰۰ در میان مدت ( طی ۲ الی ۴ هفته ) افزایش یابد.

GbpUsd :در زوج پوند به دلار امروز، عمده توجه بازار به سخنرانی کینک و گزارش تورم فصلی بانک مرکزی انگلیس در ساعت ۱۴:۰۰ به وقت تهران است که انتظار می رود بانک مرکزی پیش بینی خود را از نرخ شد تورم کاهش دهد و پیش بینی نرخ رشد اقتصادی را افزایش دهد. در زوج پوند – دلار همانطور که در چارت پایین مشاهده می شود سطح فیب ۵۰ درصدی شکسته شده است و از هم اکنون راه را برای کاهش پوند به سوی فیب بعدی ۶۱٫۸ درصدی یعنی سطح ۱٫۵۱۲۸ هموار ساخته است که این سطح مماس با ضلع پایینی خط بولینگر باند و اطراف خط میانگین متحرک ۲۱ روزه می باشد. برای امروز برخی از سفارشات فروش پوند نیز در منطقه نزدیکی ۱٫۵۲۷۵ و ۱٫۵۳۰۰ الی ۱٫۵۳۱۵ ( بالاترین سطح روز ۱۰ مه )  چیده شده اند.

نمودار روند تغییرات روزانه زوج پوند – دلار آمریکا

پوند

UsdJpy : در زوج دلار به ین ژاپن ظاهر مقامات این کشور با میلیارد ها دلار تزریق پی در پی نقدینگی ( مجموعا ۱٫۴ تریلیون دلار )  موفق به کنترل اوضاع اقتصادی شده اند و بنابراین می توان  این زوج ارز را همچنان برنده  اصلی بازار دانست و همانطور که دیروز پیش بینی کردیم، قیمت این زوج ارز از نزدیکی سطح ۱۰۱٫۲۵ با فعال شدن سفارشهای خرید با افزایش روبرو شد و برای امروز نیز سفارشهای خرید بسیار زیادی در حدود منطقه ۱۰۲٫۰۰ و ۱۰۱٫۸۰ حتی در محدوده ۱۰۱٫۶۰ الی ۱۰۱٫۵۰ چیده شده است.

در حال حاضر، سطح ۱۰۲ فرصتی مناسب برای ورود به پوزیشن های خرید زوج دلار به ین ژاپن محسوب می شود و پایین ترین از آن نیز سطوح حمایت بعدی بر روی نرخهای ۱۰۱٫۸۰ و ۱۰۱٫۶۰ الی ۱۰۱٫۵۰ قرار گرفته اند و تمرکز را به صعود قیمت تا منطقه نزدیکی ۱۰۲٫۸۰ الی ۱۰۳٫۰۰ معطوف خواهیم کرد. در میان مدت نیز ( طی ۲ الی ۴ هفته ) انتظار صعود بیشتر این زوج تا سطح ۱۰۵٫۴۹ ( سطح فیب ۶۱٫۸ درصدی از ۱۲۴٫۱۴ به ۷۵٫۳۱ ) را داریم که در چارت پایین مشخص است و در طی روزها و هفته های آتی افزایش این زوج ارز تا این سطح قطعا خبر خوشی برای خریداران دلار در برابر ین ژاپن محسوب می شود . برای امروز همچنین سفارشهای خرید زوج EurJpy نیز در منطقه ۱۳۱٫۷۰ و ۱۳۱٫۶۰ الی ۱۳۱٫۵۰ با حد سود در منطقه نزدیکی مقاومت ۱۳۲٫۴۰ الی ۱۳۲٫۵۰ چیده شده است.

نمودار روند تغییرات ماهیانه زوج دلار آمریکا به ین ژاپن

ین ژاپن

AudUsd , UsdCad : در زوج دلار استرالیا از چینش سفارشها می توان متوجه شد که امروز منطقه ۰٫۹۹۲۰ و  ۰٫۹۹۳۵ الی ۰٫۹۹۴۰ موقعیت مناسبی برای فروش با هدف ۰٫۹۸۵۰ می باشد که این منطقه نیز به  عنوان حمایت قیمت برای امروز عمل خواهد کرد.

در زوج UsdCad نیز منطقه سفارشهای خرید در حدود ۱٫۰۱۷۰ و ۱٫۰۱۵۰ با حد سود و تارگت ۱٫۰۲۰۰ الی ۱٫۰۲۱۰ قرار دارند.  با توجه به تضعیف بهای نفت در بازار های جهانی خریداران این زوج ارز می توانند تا حدی به استمرار حرکت صعودی به بالای ۱٫۰۲۰۰ امیدوار باشند اما پیشنهاد می کنیم که امروز در محدوده نزدیکی ۱٫۰۲۰۰ الی ۱٫۰۲۱۰ نسبت به تسویه معاملات خرید زوج UsdCad اقدام شود.