تحلیل چشم انداز روزانه قیمت نفت خام و برنت دریای شمال 

در نمودار قیمت نفت خام سبک آمریکا می بینیم که سطح حمایت ۱۰۱٫۴۷ دلار/بشکه کاملا شکسته شده و هم اکنون راه برای کاهش قیمت به سوی سطح ۹۸٫۱۵ هموار شده است.

این سطح حمایت همانطور که در نمودار زیر مشخص است بر روی خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی از افزایش ۸۴٫۰۵ ( پایین ترین سطح روز ۷ نوامبر سال ۲۰۱۲) به ۱۱۲٫۲۴ ( بالاترین سطح روز ۲۸ اوت) قرار داشت که دیروز برای چندین بار شکسته شد و حمایت بعدی بر روی نرخ ۹۸٫۱۵ قرار دارد که این سطح بر روی خط فیبوناچی ۵۰ درصدی می باشد.

یکی دیگر از نشانه های کاهش قیمت نفت تشکیل الگوی گوه (wedge) بین روز ۳۰ سپتامبر و ۱۷ اکتبر می باشد که پس از نفوذ قیمت به زیر خط روند این الگو، روند نزولی آن تایید شده است و با توجه به این موارد، انتظار داریم، نفت خام سبک آمریکا تا زمانیکه زیر سطح مقاومت ۱۰۱٫۵۰ قرار دارد ناگزیر به تحمل فشارهای نزولی بیشتری گردد.

بنابراین تا زمانی که نشانه آشکار از بازگشت قیمت ندیده ایم همچنان توصیه معاملاتی ما برای نفت فروش با هدف ۹۸٫۱۵ دلار/بشکه است که در نمودار زیر مشاهده می کنید.

نمودار روند تغییرات ۱ ساعته قیمت نفت خام سبک آمریکا

نفت خام

برای قیمت نفت برنت دریای شمال پیش بینی می کنیم که امروز قیمت آن سطح حمایت ۱۰۸٫۶۸ دلار/بشکه را مجدد لمس کند و چنانچه به زیر آن برسد می تواند قیمت را تا حدود منطقه ۱۰۸٫۰۳ و ۱۰۷٫۷۱ پایین آورد.

این سطح حمایت بر روی خط فیبوناچی ۱۰۰ درصدی از موج نزولی c تشکیل شده است که در نزدیکی سطح حمایت دیگری بر روی نرخ ۱۰۸٫۷۹ ( خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی از افزایش ۱۰۶٫۸۱ به ۱۱۲) مورد حمایت قرار گرفته است.

این دو منطقه حمایتی که بدان اشاره کردیم در حال حاضر سبب شده که قیمت نفت برنت مقداری به سوی خط روند افزایشی رسم شده از سطح ۱۰۶٫۸۱ برگردد.

سطح مقاومت بر روی نرخ ۱۰۹٫۴۱ یعنی خط فیبوناچی ۵۰ درصدی قرار دارد و تنها در صورتیکه قیمت بتواند از این سطح عبورکند هدف بعدی سطح ۱۱۰٫۰۲ ( خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی) خواهد بود.

در غیر این صورت همانطور که در بالا گفتیم ، استمرار حرکت نزولی در موج c منجر به سقوط قیمت تا حدود نرخهای ۱۰۸٫۰۳ و ۱۰۷٫۷۱ از طریق عبور از سطح حمایت ۱۰۸٫۶۸ دلار/بشکه خواهد شد.

نمودار روند تغییرات ۱ ساعته قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن

نفت برنت