تحلیل و بررسی نقاط روزانه سفارشهای خرید و فروش بازار جفت ارزهای عمده 

EurUsd:

از آنجاییکه امروز اخبار و رویدادهای اقتصادی خاصی منتشر نمی شود، بازار نظاره گر تحولات بازار و سقوط ارزش دلار آمریکا در مقابل ارزهای اصلی خواهد ماند.

در بازار جهانی ارز، به دلیل ظهور نگرانی نسبت به تثبیت سیاستهای پولی انبساطی بانک مرکزی آمریکا، روند کاهشی دلار باز هم ادامه یافت. اکنون به نظر می رسد، نگرانی در خصوص اقتصاد ایالات متحده و به تاخیر افتادن اجرای کاهش محرکهای اقتصادی، به هراس شدید از سقوط دلار تبدیل شده و این مساله، تمایلات بازار را به شدت نزولی کرده است .

واکنش روز گذشته دلار به خبر موافقت کنگره آمریکا برای تصویب موقتی بودجه و افزایش سقف بدهی ها کاملا مطابق انتظار بود و این ارز تقریبا در برابر تمامی ارزهای رایج سقوط کرد و موجی را پدید آورد که به اعتقاد ما می تواند اولین موج از یک طوفان باشد . ارزهای مقابل دلار در معاملات انتقالی نیز به شدت تقویت شدند و به سطوح افزایشی جدیدی در برابر دلار رسیدند .

خبر روز جمعه موجب شکست سطح ۱٫۳۶۵۰ در ارزش یورو در برابر دلار (EUR/USD) و قوی شدن یورو تا محدوده نزدیکی سطح ۱٫۳۷۰۰ شد .

به باور ما صعود یورو به بالای سطح ۱٫۳۶۵۰ همچنان هدف ۱٫۳۷۰۰ و ۱٫۳۷۱۱ ( بالاترین سطح فوریه ۲۰۱۳) و ۱٫۳۷۱۶ ( خط بولینجر باند ۳۰ روزه ) را نمایان کرده است و در صورت شکسته شدن سطوح ۱٫۳۷۱۶ ، ۱٫۳۷۴۰ و ۱٫۳۷۵۰ راه برای صعود یورو تا سطح ۱٫۳۸۰۰ و سپس سطح ۱٫۳۸۱۵ ( بالاترین سطح ۱۴ نوامبر) هموار خواهد شد.

اتفاقا برای امروز سفارشهای خرید جدید زوج یورو – دلار هم عمدتا بین ۱.۳۶۶۰ تا ۱.۳۶۵۰ چیده شده اند و مرحله دوم بین ۱٫۳۶۴۰ تا ۱٫۳۶۳۰ و ۱٫۳۶۲۰ الی ۱٫۳۶۰۰ قرار دارند.

برای امروز تا هنگامیکه قیمت در بالای سطح ۱٫۳۶۵۰ و ۱٫۳۶۲۰ قرار دارد، روند کلی همچنان افزایشی است. بنابراین اینگونه به نظر می رسد عوامل فاندامنتالی بسیار پر قدرت ظاهر شده اند و در چنین شرایطی باید دنباله رو بازار بود و دلیلی برای تغییر روند EURUSD از صعودی به نزولی وجود ندارد .

نمودار روند تغییرات روزانه زوج ارز یورو – دلار آمریکا

یورو