تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی اونس طلا 

قیمت کاملاً در نزدیکی سطح مقاومت ۱۳۲۱ ( بر روی خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی از ۱۴۳۳ به ۱۲۵۱) تثبیت شده است و شکسته شدن سطح ۱۳۲۷ راه را برای رسیدن قیمت به سطح ۱۳۴۲ هموار خواهد کرد و در ادامه، احتمال امتداد تا سطح فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی اصلاحی (نرخ ۱۳۶۲) وجود دارد.

همانطور که روز جمعه گفتیم برای ادامه حرکت صعودی، می بایست قیمت در بالای سطح ۱۳۲۱ تثبیت شود و از سطح ۱۳۲۷ عبور کند. در صورتی که قیمت در بالای این نرخ (۱۳۲۷) قرار گیرد، مانعی برای رسیدن قیمت به سطح ۵۰% فیبوناچی در سطح ۱۳۴۲ وجود نخواهد داشت و قرارگرفتن قیمت در بالای سطح ۱۳۲۷ حرکت افزایشی را به همراه خواهد داشت.

اخبار متعددی که این هفته در بازار جهانی طلا منتشر خواهد شد، می تواند پتانسیل لازم برای حرکت اونس طلا بوجود آورد. در این میان، بی شک، اخبار آمریکا توجه خاص بازار را به خود جلب خواهد کرد.  فردا اعلام آمار اشتغال ماهیانه آمریکا (NFP) مهمترین اخبار این هفته در آمریکا به شمار می رود و چنانکه می دانیم، بانک فدرال رزرو آمریکا با دقت بسیار زیاد به این آمار توجه خواهد کرد و پس از آن نسبت به چشم انداز تصمیم آتی بانک فدرال برای ادامه برنامه خرید اوراق قرضه خود تصمیم گیری خواهد کرد.

به باور ما از آنجایی که همچنان انتظار اکثریت بازار، ادامه برنامه خرید اوراق قرضه و تثبیت سیاستهای انبساطی پولی بانک مرکزی آمریکا تا اوایل سال آینده است، چشم انداز حرکت اونس جهانی طلا همچنان صعودی است و در این مسیر، هدف رسیدن قیمت به نرخ ۱۳۴۲ است که برای افزایش به این سطح لازم است که حداقل یکی دو ساعت بالای سطح ۱۳۲۷ تثبیت شود.

در مجموع، گزارش آمار اشتغال فردا برای بازار جهانی طلا بسیار قابل اهمیت و مهم تحلیل می شود و می تواند آینده وضعیت اونس جهانی را تا حد زیادی مشخص نماید و فردا به تحلیل مفصل به آن و تاثیر احتمالی شاخص اشتغال بر قیمت جهانی اونس طلا خواهیم پرداخت.

بنابراین در حرکت صعودی همانطور که خدمتتان عرض کردم معامله گران برای خرید اونس طلا از بالای نرخ ۱۳۲۷ وارد عمل خواهند شد که با شکست آن  زمینه صعود قیمت تا سطح ۱۳۴۲ ( بر روی خط فیبوناچی ۵۰ درصدی) را فراهم خواهد کرد که در نمودار زیر هدف آن مشخص است.

در غیر این صورت یعنی اگر قیمت موفق به عبور از سطح ۱۳۲۷ نباشد احتمال برگشت به سوی خط روند نزولی رسم شده از سطح ۱۴۳۳ وجود دارد که محل برخود قیمت به این خط روند در حدود سطح ۱۲۹۵ ( خط فیبوناچی ۲۳٫۶ درصدی) می باشد اما اگر سطح ۱۳۲۷ شکسته شود هدف همانطور که اشاره شد سطح ۱۳۴۲ خواهد بود.

نمودار روند تغییرات ۱ ساعته قیمت جهانی هر اونس طلا

اونس طلا