تحلیل چشم انداز شاخص جهانی ایندکس دلار آمریکا (DXY) در هفته جاری 

برای شاخص جهانی ایندکس دلار آمریکا (DXY) که هفته گذشته را برای اولین بار در طی ۱ ساله گذشته در زیر خط میانگین متحرک ۲۰۰ هفته بست نشان از ادامه سیر نزولی قیمت دارد که می تواند هدفهای پایین تری را نشانه بگیرد که در نمودار دوم مشاهده می کنید.

البته در هفته جاری فروشندگان می بایست توجه داشته باشند که این حرکت کاهشی در نزدیکی سطح ۷۹٫۶۱ با مانع محکمی مواجه است و احتمالاً فرصتهایی برای اصلاح و برگشت در این سطح به سوی سطح ۸۰٫۲۰ بوجود آورد که در نمودار اول مشخص است.

این سطح حمایت همانطور که در نمودار اول زیر می بینیم بر روی خط فیبوناچی ۷۶٫۴ درصدی از موج نزولی c قرار دارد  و تنها به شرط شکسته شدن این سطح زمینه سقوط قیمت به سوی ۷۸٫۶۷ ( خط فیبوناچی ۱۰۰ درصدی) هموار می شود.

شاخص جهانی ایندکس دلار آمریکا در روز ۳ اکتبر در اولین حمله خود به این سطح حمایت ناموفق بود و احتمالا دوباره در شکست این سطح ناموفق خواهد بود زیرا حرکت نزولی اخیر از سطح ۸۰٫۷۵ ( بالاترین سطح ۱۶ اکتبر) بسیار تند و سریع بوده است و احتمالا موجب ایجاد حرکات اصلاحی و برگشتی کوتاه شود.

در روند نزولی تنها نفوذ و تثبیت قیمت در زیر سطح ۷۹٫۴۷ ( پایین ترین سطح روز ۱۸ اکتبر) تاییدی در جهت شکست کامل سطح حمایت ۷۹٫۶۱ خواهد بود که می تواند هدف منطقه ۷۹٫۰۰ و ۷۸٫۰۰ را در نمودار دوم نمایان سازد.  

نمودار روند تغییرات روزانه شاخص جهانی ایندکس دلار آمریکا (DXY)

ایندکس

نمودار روند تغییرات هفتگی شاخص جهانی ایندکس دلار آمریکا (DXY)

ایندکس