تحلیل و بررسی نقاط روزانه سفارشهای خرید و فروش بازار جفت ارزهای عمده 

EurUsd :

بازارهای جهانی امروز دوشنبه باز شدند و چون این هفته شاخص اشتغال ماهیانه آمریکا فردا منتشر خواهد شد، همه بازارها در فاز انتظار به سر می برند تا این شاخص اعلام شود و جهت بازارها مشخص گردد.  یورو نیز همچنان تا پیش از این گزارش بین منطقه ۱٫۳۷۰۰ و ۱٫۳۶۶۰ معامله خواهد شد و امروز احتمالا کمی تمایل به افزایش دارد و کاهشی در ارزش یورو نمی بینیم .

برای امروز اکثر سفارشات خرید یورو در منطقه نزدیکی ۱٫۳۶۶۰ ، ۱٫۳۶۵۰ و ۱٫۳۶۴۰ بعدی در منطقه ۱٫۳۶۲۰ الی ۱٫۳۶۰۰ چیده شده اند که البته برای امروز پیشنهاد می کنیم در نزدیکی سطح ۱٫۳۷۱۰  و ۱٫۳۷۲۵ نسبت به تسویه خرید اقدام نماید زیرا در نزدیکی منطقه ۱٫۳۷۱۰ تا ۱٫۳۷۲۵ برخی از سفارشات فروش یورو قرار دارند.

در چارت زیر می بینیم که هدف قیمت این زوج ارز رسیدن به بالاترین سطح به ثبت رسیده در سال ۲۰۱۳ یعنی سطح ۱٫۳۷۱۱ می باشد و خط بولیجر باند ۳۰ روزه نیز در نرخ ۱٫۳۷۲۰ قرار گرفته است و بنابر گفته معروف “روند دوست شماست” تا زمانیکه قیمت یورو در بالای سطح ۱٫۳۵۸۲ ( خط میانگین متحرک ۱۰ روزه ) قرار دارد، کماکان به انتظار ادامه حرکت صعودی یورو به سوی منطقه ۱٫۳۷۱۰ و ۱٫۳۷۲۵ هستیم.

نمودار روند تغییرات روزانه زوج ارز یورو – دلار آمریکا

یورو

GbpUsd :

این زوج همچنان در نزدیکی بالاترین سطح خود از روز ۳ اکتبر به این سو قرار دارد و همچنان بر این باوریم که در شرایط فعلی حرکت هنوز هم به نفع خریداران است با این حال، فعلاً می بایست در انتظار بود تا پس از یک حرکت اصلاحی به نزدیکی منطقه ۱٫۶۱۵۰ و ۱٫۶۱۲۵ و ۱٫۶۱۲۰، روند افزایشی دوباره ادامه یابد.

سطح کف و حمایت قیمت در محدوده ۱٫۶۱۵۰ و ۱٫۶۱۲۵ الی ۱٫۶۱۲۰ ایجاد شده که می تواند فرصتی برای ورود مجدد به پوزیشن خرید با هدف ۱٫۶۲۷۰ ( خط بولینجر باند ۳۰ روزه ) باشد که در نمودار زیر به وضوح مشخص است.

البته برای امروز برخی از سفارشات فروش در منطقه حول و حوش ۱٫۶۲۲۵ و ۱٫۶۲۵۰ قرار دارند که پیشنهاد می کنیم در نزدیکی این محدوده نسبت به تسویه خرید خود اقدام نماید.

در طول هفته جاری نیز تا زمانیکه قیمت به ترتیب در بالای محدوده ۱٫۶۱۰۰ و ۱٫۶۰۳۹ ( خط میانگین متحرک ۱۰ روزه ) قرار دارد ، همچنان روند افزایشی قیمت پایدار است.

به باور ما، سطوح فعلی قیمت پوند همچنان برای ورود کوتاه مدت جالب توجه هستند و می توان در نزدیکی سطوح ۱٫۶۱۲۵ و ۱٫۶۱۲۰ اقدام به خرید با هدف ۱٫۶۲۲۵ و ۱٫۶۲۵۰ حد استاپ در زیر نرخ ۱٫۶۰۳۹ نمود و به انتظار صعود بیشتر تا نرخهای ۱٫۶۲۲۵ ( بالاترین سطح ۳ اکتبر) و ۱٫۶۲۵۰ الی ۱٫۶۲۷۰ بود.

نمودار روند تغییرات روزانه زوج ارز  پوند – دلار آمریکا

پوند

UsdChf:

دلار آمریکا عمدتاً در برابر ارزهای اصلی رو به کاهش است و در برابر فرانک سویس نیز انتظار داریم که قیمت دومرتبه به سوی سطح ۰٫۹۰۰۰ و ۰٫۸۹۶۸ سقوط کند.

برای امروز عمده سفارشات فروش در حدود منطقه ۰٫۹۰۵۰ ، ۰٫۹۰۶۰ و مرحله بعدی در منطقه ۰٫۹۱۰۰ چیده شده اند که در نتیجه، فرصتهایی برای ورود مجدد فروشندگان در نرخهای بین ۰٫۹۰۵۰ و ۰٫۹۱۰۰ فراهم خواهد کرد.

همانطور که در نمودار زیر می بینیم خطوط میانگین متحرک ۱۰ و ۳۰ روزه گذشته  سیگنال کاهشی صادر کرده اند که نشاندهنده پتانسیل کاهش بیشتر قیمت می باشد و تا زمانیکه قیمت در زیر سطح ۰٫۹۰۸۲ ( خط میانگین متحرک ۱۰ روزه ) قرار دارد همچنان روند نزولی ادامه دارد و هدف استراتژیک و آتی ما، استمرار روند نزولی تا سطح ۰٫۹۰۰۰ و ۰٫۸۹۶۸ ( پایین ترین سطح سال ۲۰۱۳ تا کنون) است.

نمودار روند تغییرات روزانه زوج ارز دلار آمریکا – فرانک سویس

فرانک