تحلیل چشم انداز روزانه قیمت نفت خام و برنت دریای شمال 

از دیروز معامله گرانی که نفت را فروخته اند هم اکنون در سود قابل توجهی هستند و نگاهی به چارت نفت موئد این مطلب است. در حال حاضر، حرکت قیمت نفت خام سبک آمریکا در روندی کاهشی ادامه دارد و روز گذشته برای اولین بار از ابتدای ماه جولای به این سو به زیر سطح روانی ۱۰۰ دلار/بشکه سقوط کرد که قابل پیش بینی بود .

به باور ما، شکسته شدن سطح حمایت ۱۰۱٫۴۷ ( خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی) سیگنال مشخصی از شروع حرکت کاهشی به سوی سطح ۹۸٫۱۵ است که این هدف بر روی خط فیبوناچی ۵۰ درصدی می باشد که بررسی سطوح فیبوناچی و الگوی گوه (wedge) این تارگت را تایید کرده اند.

فعلا تا زمانیکه قیمت به سطح ۹۸٫۱۵ نرسیده خیلی بعید است که شاهد حرکات اصلاحی و برگشتی بزرگ به سطوح بالا باشیم. از این رو همچنان بر این باوریم که احتمال استمرار حرکت کاهشی نفت وجود دارد .

این دلایل نیز می تواند به این احتمال قوت بخشد: ۱- تشکیل کندل نزولی در زیر خط روند الگوی گوه که نشان دهنده شروع حرکت کاهشی است ۲- قیمت نفت به زیر سطح حمایت ۱۰۱٫۴۷ سقوط کرده و ۳- تشکیل فرصتهای فروش در زیر این سطح می تواند حرکت کاهشی به سطح ۹۸٫۱۵ دلار/بشکه ایجاد کند.

نمودار روند تغییرات ۱ ساعته قیمت نفت خام سبک آمریکا

نفت خام

برای قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن پیش بینی می کنیم که امروز قیمت آن تا محدوده ۱۰۸٫۹۳ و ۱۰۸٫۵۴ دلار/بشکه سقوط کند که این هدف را قرار گرفتن قیمت در موج نزولی c تایید کرده است و در نمودار زیر به وضوح قابل مشاهده است.

به باور ما این سومین موج از چرخه سه موجی می باشد که از سطح ۱۱۲ ( بالاترین سطح ۱۰ اکتبر) شکل گرفته است که به سوی خطوط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصد و ۵۰  درصدی در حال نزول است.

در صورتیکه امروز قیمت به زیر سطح ۱۰۹٫۲۱ ( پایین ترین سطح روز گذشته) برسد می تواند هدفهای پایین تر را نشانه بگیرد و حتی ممکن است با عبور از سطوح ۱۰۸٫۹۳ و ۱۰۸٫۵۴ تا حدود سطح ۱۰۸٫۱۶ ( خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی) کاهش یابد.

سطح مقاومت بر روی نرخ ۱۱۰٫۱۹ قرار دارد و تنها به شرط شکسته شدن این سطح موجب ادامه حرکت اصلاحی و برگشت قیمت از سطح ۱۰۸٫۷۰ ( پایین ترین سطح روز ۱۷ اکتبر) به سوی سطح ۱۱۱٫۲۳ دلار/بشکه می شود.

در تقویم اقتصادی امروز گزارش آمار اشتغال ماهیانه آمریکا در ساعت ۱۶:۰۰ به وقت تهران دیده می شود و انتظار می رود تا قبل از این خبر حرکت بازارها در روندی خنثی دنبال شود.

نمودار روند تغییرات ۱ ساعته قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن

نفت برنت