تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی مس و آلومینیم بازار فلزات لندن


برای قیمت جهانی مس در بازار بورس فلزات لندن تحلیل روز گذشته همچنان معتبر است و قیمت همچنان در منطقه خنثی بین سطوح ۷۱۷۳ الی ۷۳۰۰ دلار/تن در نوسان است تا با شکست یکی از این سطوح جهت قیمت مشخص گردد.

این منطقه خنثی بین پایین ترین سطح روز ۱۶ اکتبر و بالاترین سطح روز ۱۷ اکتبر قرار گرفته است و این سطوح همچون حصاری برای مس عمل کرده و هنوز بازار قدرت عبور از آن را نداشته است .

در حرکت صعودی چنانچه قیمت جهانی مس بتواند به بالای سطح رزیستنس ۷۳۰۰ برسد می تواند موجب گسترش حرکت صعودی آغاز شده از سطح ۷۰۸۱ ( پایین ترین سطح روز ۱۰ اکتبر) گردد و هدف ۷۴۲۰ را مشخص سازد.

در حرکت نزولی نیز تنها نفوذ قیمت به زیر سطح ۷۱۷۳ موجب تکمیل این موج افزایشی کوتاه مدت می شود که می تواند سطح ۷۰۸۱ را مورد هدف قرار دهد.تغییرات قیمت مس از روز ۱۶ اوت به این سو بیشتر شبیه یک الگوی گوه می باشد که این دو خطوط روند با هم همگرا (converging) شده اند.

همانطور که در نمودار زیر مشاهده می فرمائید قیمت مس از اواسط ماه اوت به این سو در یک روندی کاملا باریک و خنثی قرار گرفته و البته هر چند هنوز مشخص نیست که جهت بعدی به کدام سمت خواهد بود.

اما شکست یکی از سطوح حمایت ۷۱۷۳ یا مقاومت ۷۳۰۰ دلار/تن موجب حرکات تند و تیزی چه در جهت کاهش و چه در جهت افزایش در بازار جهانی مس خواهد شد. احتمالا گزارش امروز شاخص اشتغال آمریکا در ساعت ۱۶:۰۰ به وقت تهران تعیین کننده حرکت بعدی مس خواهد بود.

نمودار روند تغییرات ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن مس در بازار بورس فلزات لندن

مس

برای قیمت جهانی هر تن آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن تحلیل روز گذشته همچنان معتبر است و پیش بینی می کنیم که قیمت آن در منطقه خنثی بین سطوح ۱۸۴۱ الی ۱۸۶۵ دلار/تن در نوسان باشد تا با شکست یکی از این سطوح سیگنال قیمت امروز مشخص گردد.

این منطقه رنج و خنثی بین سطح فیبوناچی ۲۳٫۶ درصدی و ۶۱٫۸ درصدی از کاهش ۱۸۹۰ ( بالاترین سطح ۱۱ اکتبر) به ۱۸۲۵٫۵۰ ( پایین ترین سطح روز ۱۶ اکتبر) تشکیل شده است.

بررسی امواج الیوت ویو نشان می دهند که قیمت در موج کاهشی c به سوی سطح ۱۸۲۵٫۵۰ در حال ریزش است اما برای تایید این سناریوی کاهشی حتما می بایست قیمت آن به زیر سطح ۱۸۴۱ کاهش یابد.

در غیر این صورت با توجه به تثبیت قیمت در بالای سطح ۱۸۶۵ به سوی سطح ۱۸۹۰ حرکت خواهد کرد. بنابراین در حال حاضر، حرکت قیمت آلومینیم آلیاژی در روندی خنثی قرار دارد و از این رو، تا زمان شروع یک حرکت مشخص و انتشار گزارش آمار اشتغال آمریکا می بایست به انتظار شکست یکی از سطوح ۱۸۴۱ یا تبیت قیمت بالای سطح ۱۸۶۵ دلار/تن ماند.

نمودار روند تغییرات ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن

آلومینیم