تحلیل و بررسی نقاط روزانه سفارشهای خرید و فروش بازار جفت ارزهای عمده 

 EurUsd :

عمده تمرکز و واکنش بازار امروز به گزارش اشتغال ماهیانه آمریکا (NFP) در ساعت ۱۶:۰۰ به وقت تهران معطوف خواهد بود که قطعاً موجب نوسانات قیمت خواهد شد.

اگر آمارهای اشتغال پایین تر از حد پیش بینی ها (۱۸۰۰۰۰+) باشد، روند صعودی یورو با اطمینان بیشتری صورت خواهد گرفت اما اگر رقم نهایی بالاتر از حد پیش بینی ها باشد مقداری موجب اصلاح و برگشت یورو به سوی سطوح حمایت خواهد شد.

برای امروز سفارشهای خرید یورو همچنان در سه منطقه نزدیکی ۱٫۳۶۶۰ ، ۱٫۳۶۵۰ بعدی ۱٫۳۶۴۰ ( خط میانگین متحرک ۱۰۰ ساعته) و ۱٫۳۶۲۰ الی مرحله آخر در سطح ۱٫۳۶۰۰ چیده شده اند.

 از نظر تحلیل تکنیکال چنانچه قیمت بتواند خود را همچنان در بالای سطح حمایت و کف بسیار قوی و مستحکم ۱٫۳۶۳۰ و ۱٫۳۶۱۵ ( خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی از ۱٫۳۴۷۲ به ۱٫۳۷۰۴) نگه دارد، می تواند دوباره به سوی سطح ۱٫۳۷۱۱ ( بالاترین سطح سال ۲۰۱۳ تا کنون) و حتی ۱٫۳۷۲۵ ( خط بولینجر باند ۳۰ روزه ) افزایش یابد.

حمایت و کف بعدی نیز در منطقه ۱٫۳۶۰۰ و ۱٫۳۵۹۳ ( خط میانگین متحرک ۱۰ روزه ) و سطح ۱٫۳۵۹۰ ( خط میانگین متحرک ۲۰۰ ساعته) الی ۱٫۳۵۶۶ ( خط میانگین متحرک ۲۱ روزه) قرار گرفته است.

بنابراین برای امروز سطح حمایت ۱٫۳۶۶۰ و ۱٫۳۶۵۰ و ۱٫۳۶۴۰ تا ۱٫۳۶۲۰ و ۱٫۳۶۰۰ فرصت مناسبی برای ورود به پوزیشن خرید است  که البته پیشنهاد می کنیم بعد از خبر اشتغال نسبت به تسویه از معاملات خرید در منطقه ۱٫۳۷۱۰ و ۱٫۳۷۲۵ اقدام شود.

نمودار روند تغییرات روزانه زوج ارز یورو – دلار آمریکا

یورو

UsdChf:

این زوج ارز از ابتدای هفته تا کنون در نوار بسیار باریکی بین منطقه ۰٫۹۰۰۰ و ۰٫۹۰۵۰ حرکت می کند و سکوت قابل تاملی بازار را فرا گرفته است . علت اصلی این سکوت انتظار برای گزارش بازار کار آمریکا می باشد که قرار است با سه هفته تاخیر شاخص اشتغال ماهیانه آمریکا (NFP) امروز راس ساعت ۱۶:۰۰ به وقت تهران اعلام شود .

از نمای بالاتر اگر به تحولات تکنیکال نگاه کنیم  متوجه می شویم که روند نزولی این زوج ارز همچنان ادامه دارد و سقوط دیروز قیمت به سطح ۰٫۹۰۰۰ تاییدی در جهت استمرار حرکت کاهشی آن می باشد و این انتظار هم اکنون بوجود آمده است که قیمت این زوج ارز به سوی سطح ۰٫۸۹۳۸ ( خط بولینجر باند ۳۰ روزه ) سقوط کند و احتمال اینکه قیمت آن به زیر سطح ۰٫۸۹۶۸ ( پایین ترین سطح روز ۳ اکتبر) برسد محتمل به نظر می رسد.

برای امروز سفارشات فروش این زوج ارز به ترتیب در سطوح نزدیکی ۰٫۹۰۵۰ ، ۰٫۹۰۶۰ الی ۰٫۹۰۹۰ چیده شده اند که پیشنهاد می کنیم برای امروز بدلیل چینش برخی از سفارشات خرید در حدود سطح حمایت ۰٫۹۰۰۰ ، ۰٫۸۹۷۰ و ۰٫۸۹۶۵ در همین منطقه از پوزیشن های فروش خارج شوید و بعد از آن منتظر بمانید.

مقاومت نیز در منطقه نزدیکی ۰٫۹۰۸۰ و ۰٫۹۰۹۰ تشکیل شده است و تنها در صورتیکه قیمت بتواند یک کندل روزانه بالای سطح ۰٫۹۰۸۰ ( خط میانگین متحرک ۱۰ روزه ) ببندد موجب صعود قیمت می شود در غیر این صورت فرصتهای فروش در منطقه ۰٫۹۰۵۰ ، ۰٫۹۰۶۰ الی ۰٫۹۰۹۰ تشکیل می شود.

نمودار روند تغییرات روزانه زوج ارز دلار آمریکا – فرانک سویس

فرانک