خبر فوری: تحلیل بازار جهانی طلا پس از گزارش آمار اشتغال آمریکا 

امروز تعداد مشاغل اضافه شده به بخش غیر کشاورزی (NFP) آمریکا در شرایطی که بازار به شدت منتظر این خبر بود راس ساعت ۱۶:۰۰ به وقت تهران اعلام شد . عموم فعالان بازار برای ماه سپتامبر انتظار عددی در حدود ۱۸۰۰۰۰+ را داشتند اما نه تنها این عدد اعلام نشد بلکه حتی عدد نهایی پایین تر از رقم مورد پیش بینی ها بود و ۱۴۸۰۰۰+ آماری بود که سرانجام بازار از آن آگاه شد . نرخ بیکاری نیز به ۷٫۲% کاهش یافت.

پس از اعلام کاهش در آمار اشتغال در ایالات متحده آمریکا ، اونس جهانی طلا سریعا به بالای سطح مقاومت ۱۳۲۷ افزایش یافت و ارزش یورو در مقابل دلار به بالای ۱٫۳۷۵۰ صعود کرد که رکورد جدیدی در سال محسوب می شود و در زمان نگارش این تحلیل اونس جهانی طلا ، نقره ، یورو ، پوند همچنان از سطوح بالایی که بدست آورده اند محافظت می کنند.

این آمار نشان دهنده آن خواهد بود که کارفرمایان چندان علاقه ای به استخدام نیروی کار جدید ندارند زیرا چشم اندازهای تجاری آینده چندان مثبت نیست و این بدان معنی است که رشد اقتصادی همچنان آهسته گام برمی دارد.

ادامه این روند افزایشی قیمت جهانی اونس طلا بستگی به سیاستهای پولی بانک مرکزی آمریکا دارد . هفته آینده در روز ۳۰ اکتبر بانک فدرال رزرو آمریکا تشکیل جلسه خواهد داد و در رابطه با نرخ بهره و برنامه خرید اوراق قرضه تصمیم گیری خواهد شد.

سناریو احتمالی اینست که با توجه به تعطیلی ۱۶ روزه دولت فدرال ، بحران بودجه و امروز نیز آمار ضعیف اشتغال آمریکا، ادامه برنامه خرید ماهیانه ۸۵ میلیارد دلار اوراق قرضه در دستور کار بانک مرکزی آمریکا باشد و در بیانیه ای که منتشر می شود مقامات دست خود را برای حفظ سیاستهای پولی انبساطی باز بگذارند . اما سرنوشت اونس طلا چه خواهد شد ؟

به باور ما آمار ضعیف امروز اشتغال آمریکا، مهر دیگری در جهت تایید سناریوی موجود در بازار دال بر ادامه برنامه خرید اوراق قرضه بانک مرکزی آمریکا حتی تا سال آینده خواهد بود. در این صورت، برای اونس جهانی طلا با عبور قیمت از سطح مقاومت ۱۳۲۷ ، نرخهای ۱۳۴۲ و ۱۳۶۲ و برای قیمت جهانی اونس نقره اعداد بالای سطوح ۲۳ و ۲۳٫۴۰ و حتی بالاتر را در روزهای آتی می توان پیشاپیش انتظار داشت.

نمودار روند تغییرات ۱ ساعنه قیمت جهانی اونس طلا

اونس طلا