تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی اونس طلا 

**********با عرض تبریک عید سعید غدیر خم به تمامی کاربران سایت***********

 این روزها در بازار ثبت رکوردهای جدید چندان خبر مهیجی محسوب نمی شود .  یورو ، پوند ، فرانک سویس، دلار استرالیا و طلا تقریبا هر روز یکی دو بار موفق به فتح قله های جدید می شوند و دلار نیز همچنان بازنده اصلی بازار است .

امروز نیز یورو با دست یافتن به بالای ۱٫۳۸۲۰ قله جدیدی را در طی ۲ ساله گذشته فتح کرد و امروز نیز در اوایل بازار لندن مرز ۱٫۳۸۰۰ در نوردیده شد .

به تبعیت از زوج ارز EURUSD دیگر زوج ارزها نیز عزم حرکت  کردند بطوریکه دلار استرالیا نیز خود را در برابر دلار بالا کشید و تا آستانه ۰٫۹۷ تقویت شد و به نظر می رسد نقطه ۱٫۰۰ ( حد برابری) را نشانه رفته است .

طلا نیز از قافله عقب نمانده است و با فتح ۱۳۴۲ به دنبال راهی برای صعود بیشتر می گردد. در طی ۲۴ ساعت گذشته، حرکت صعودی اونس طلا در بالای سطح ۱۳۲۹ ادامه داشته است و قیمت در تلاش برای شکست مجدد سطح مقاومت ۱۳۴۲ می باشد .

این سطح همانطور که در نمودار زیر می بینیم بر روی خط فیبوناچی ۵۰ درصدی می باشد و تا زمانیکه قیمت در بالای خط روند افزایشی رسم شده قرار دارد ، حرکت صعودی پایدار است.

برای امروز چنانچه قیمت اونس طلا موفق به شکست سطح ۱۳۴۷ شود می توان به انتظار صعود بیشتر قیمت تا نرخ ۱۳۵۳ و پس از آن سطح ۱۳۶۴ ( خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی) بود.  

بنابراین طلا تا زمانیکه بالای سطوح حمایت ۱۳۲۸ و ۱۳۲۱ قرار دارد ، ظاهرا چاره ای جز قوی شدن ندارد . از طرفی چشم انداز سیاستهای پولی بانک فدرال همچنان انبساطی است و انتظار میرود بانک فدرال همچنان به خرید اوراق قرضه خود تا ماه مارس ۲۰۱۴ ادامه دهد و از طرف دیگر دلار در حال نزول می باشد . سطح مقاومت پیشین ۱۳۲۱ هم اکنون حمایت مستحکمی برای اونس طلا محسوب می شود.

این بدان معنا است که خریداران در بالای این سطح دستورات خرید قرار داده اند و از این رو برای امروز چنانچه سطح ۱۳۴۷ شکسته شود موجب صعود به سوی سطح ۱۳۶۴ می شود.

نمودار روند تغییرات ۱ ساعته قیمت جهانی هر اونس طلا

اونس طلا