تحلیل چشم انداز روزانه قیمت نفت خام و برنت دریای شمال 

**********با عرض تبریک عید سعید غدیر خم به تمامی کاربران سایت***********

برای قیمت نفت خام سبک آمریکا پیش بینی می کنیم تا زمانیکه قیمت در زیر سطوح مقاومت ۹۸٫۱۵ و ۹۸٫۴۵ دلار/بشکه قرار دارد به سطح ۹۴٫۸۲ کاهش یابد که قبلا نیز به این تارگت اشاره شده بود.

در نمودار زیر می بینیم که قیمت کاملا به زیر سطح حمایت ۹۸٫۱۵ (خط فیبوناچی ۵۰ درصدی از ۸۴٫۰۵ – پایین ترین سطح روز ۷ نوامبر ۲۰۱۲ – به ۱۱۲٫۲۴ – بالاترین سطح ۲۸ اوت) کاهش یافته و همانطور که می دانیم سطح حمایت پیشین ۹۸٫۱۵ هم اکنون مقاومت (سقف) مستحکمی برای نفت محسوب می شود.

در نمودار زیر مشاهده می شود که نمای قیمتی پرچم سه گوش (pennant) یک الگو بین روزهای ۲۸ اوت تا ۱۷ اکتبر ساخته است که پس از پدیدار شدن این الگو نشان می دهد جهت نزولی بر بازار غالب خواهد شد و قیمت معمولاً پس از پدیدار شدن الگوی پرچم سه گوش در مسیر نزولی قرار می گیرد که می تواند در آینده نزدیک حتی هدف ۹۰٫۷۰ ( خط فیبوناچی ۷۶٫۴ درصدی) را نشانه بگیرد.

بنابراین به باور ما تا هنگامیکه قیمت نفت خام سبک آمریکا هدف مورد نظر یعنی نزدیکی سطح حمایت ۹۴٫۸۲ را لمس نکرده است احتمال تشکیل حرکت اصلاحی سریع و بزرگ کمی بعید به نظر می رسد و همانطور که اشاره کردیم تا زمانیکه قیمت در زیر سطوح مقاومت ۹۸٫۱۵ و ۹۸٫۴۵ قرار دارد ، می توان به انتظار فرود قیمت تا سطح فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی بر روی نرخ ۹۴٫۸۲ دلار/بشکه بود که در نمودار زیر دیده می شود.

نمودار روند تغییرات ۱ ساعته قیمت نفت خام سبک آمریکا

نفت خام

برای قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن پیش بینی می کنیم که امروز قیمت آن به سطح ۱۰۶٫۸۱ دلار/بشکه ( پایین ترین سطح ۱ اکتبر) سقوط کند و چنین به نظر می رسد که قیمت دوباره روند نزولی قبلی خود را که از سطح ۱۱۷٫۳۴ ( بالاترین سطح روز ۲۸ اوت) آغاز کرده در پیش گرفته است.

این از سرگیری سیر نزولی قیمت را حرکت کاهشی عمیق اخیر قیمت از سطح مقاومت ۱۱۲ ( بالاترین سطح ۱۰ اکتبر) تایید کرده است که تقریبا بخش بزرگی از حرکت اصلاحی خود از سطح ۱۰۶٫۸۱ را دوباره به نرخهای پایین بازگردانده است.

تحلیل و بررسی امواج الیوت نیز نشان می دهد که قیمت همچنان در موج نزولی C در نوسان است که ظاهرا در اطراف سطح حمایت ۱۰۷٫۶۵ ( بر روی خط فیبوناچی ۱۰۰ درصدی) متوقف شده است و احتمال برگشت و اصلاح قیمت به سوی سطح مقاومت ۱۰۸٫۴۳ ( خط فیبوناچی ۷۶٫۴ درصدی) تا حدودی بعید به نظر می رسد.

از نظر تحلیل تکنیکال استراتژیکی، نفوذ قیمت به زیر سطح ۱۰۷٫۳۰ تاییدی در جهت کاهش قیمت به سطح ۱۰۶٫۸۱ دلار/بشکه خواهد بود که این هدف در نمودار زیر مشخص است.

نمودار روند تغییرات ۱ ساعته قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن

نفت برنت