تحلیل و بررسی نقاط روزانه سفارشهای خرید و فروش بازار جفت ارزهای عمده

**********با عرض تبریک عید سعید غدیر خم به تمامی کاربران سایت***********

EurUsd :

یورو همچنان در حال افزایش است و امروز با ثبت ۱٫۳۸۲۴ به بالاترین سطح خود از ماه نوامبر ۲۰۱۱ به این سو رسید. تضعیف عمومی دلار ، کاهش بازدهی اوراق قرضه ۱۰ ساله خزانه داری آمریکا به کمترین نرخهای ۳ ماهه گذشته، ادامه برنامه خرید اوراق قرضه بانک فدرال رزرو بواسطه واقعیتهای فاندامنتالی و سیاسی آمریکا و تغییر اندوخته ارزی برخی از بانکهای بزرگ مرکزی آسیا از دلار به یورو از عوامل اصلی رکورد زنی یورو به بالاترین نرخهای ۲ ساله گذشته بوده اند که به نظر می رسد همچنان ادامه داشته باشند.

در حال حاضر فدرال رزرو همچنان در اندیشه اتخاذ سیاستهای انبساطی و برنامه خرید اوراق قرضه است و بنابراین امیدی از این جهت نیز به وضعیت دلار نیست بنابراین تنها می توان به دراقی و همکارانش امید داشت تا جلوی افزایش قیمت یورو را بگیرند .

آیا رسیدن به ۱٫۳۸ آنان (بانک مرکزی اروپا) را به فغان خواهد آورد و یا همچنان نسبت به وضعیت یورو بی تفاوتند ؟ تا به حال که چنین بوده و ظاهرا اهمیت چندانی به این موضوع نمی دادند اما یورو همچنان در حال تاخت است و نزدیک شدن قیمت یورو به مرز ۱٫۴۰ براستی اتفاق مهمی است که چندان صادرکنندگان اروپایی را خشنود نمی کند .  به هر حال تا به حال سیاست دراقی سکوت بوده و تا زمانی که این سکوت شکسته نشود نمی توان اظهار نظر خاصی کرد .

البته هر چند امروز در اوایل سشن اروپا پس از آن که شاخص مدیران خرید کارخانه ای و خدمات (PMI) منطقه اتحادیه اروپا کاهش یافت و همین خبر منجر به برگشت قیمت یورو به زیر سطح ۱٫۳۸۰۰ گردید و تا سطح ۱٫۳۷۶۵ اصلاح کرد اما در ادامه با ورود بانکهای مرکزی آسیا برای خرید یورو از آن هنگام، حرکت صعودی یورو دوباره موجب افزایش قیمت به بالای سطح ۱٫۳۸۰۰ گردیده است .

اکنون با توجه به قرار گرفتن سفارشهای خرید در دو منطقه ۱٫۳۷۶۵ ، ۱٫۳۷۵۰ و ۱٫۳۷۴۵ الی ۱٫۳۷۲۵ فرصت برای بازگشت و گرفتن پوزیشن های خرید یورو مناسب فراهم می شود.

 لازم به ذکر است که برای امروز با توجه به احتمال عدم رسیدن قیمت به بالای منطقه مقاومت ۱٫۳۸۲۵ و ۱٫۳۸۵۰ و قرار گرفتن برخی از سفارشات فروش در حول و حوش این منطقه (۱٫۳۸۲۵ تا ۱٫۳۸۵۰) می توان در محدوده این سطوح اقدام به خروج از پوزیشن های خرید کرد و سفارشهای خرید بعدی را در بالای سطح ۱٫۳۸۷۰ ( بالاترین سطح روز ۴ نوامبر ۲۰۱۱) قرار دارد. در صورت شکسته شدن سطح ۱٫۳۸۷۰ احتمال افزایش بیشتر قیمت به سوی سطح روانی ۱٫۴۰ وجود دارد.

نمودار روند تغییرات روزانه زوج ارز یورو – دلار آمریکا

یورو

UsdChf:

این زوج نیز به حرکت کاهشی خود همچنان ادامه میدهد و امروز در زمان نگارش این تحلیل دوباره به سوی سطح ۰٫۸۹۰۰ سقوط کرده است و فعلا اندکی در نزدیکی این سطح متوقف شده است اما اشتیاق فروشندگان به ادامه حرکت کاهشی این زوج ارز منجر به سقوط قیمت به زیر سطح ۰٫۸۹۰۰ خواهد شد و چنانچه این سطح شکسته شود راه برای سقوط تا سطح ۰٫۸۸۷۱ ( پایین ترین سطح ۷ نوامبر ۲۰۱۱) و ۰٫۸۶۱۲ ( پایین ترین سطح روز ۳۱ اکتبر ۲۰۱۱) هموار می شود.

بازار ارز همواره به انتظار وقوع رویدادهای خبری است و اکنون به نظر می رسید موضوع ادامه برنامه خرید اوراق قرضه بانک مرکزی آمریکا و سیاستهای انبساطی پولی تا سال آینده به یکی از خبرسازترین رویدادهای بازار تبدیل شده است.

از نظر تحلیل تکنیکال با توجه به اینکه خطوط میانگین متحرک ۱۰ و ۳۰ روزه گذشته سیگنال فروش صادر کرده اند، هدف نزولی میان مدت ما برای این زوج ارز کاهش قیمت تا سطح ۰٫۸۵۶۸ یعنی پایین ترین سطح ۲۷ اکتبر ۲۰۱۱ می باشد و از این رو پیشنهاد می شود در محدوده نرخهای ۰٫۸۹۵۰ ، ۰٫۸۹۶۰ ، ۰٫۸۹۹۰ اقدام به گرفتن پوزیشنهای فروش کنیم.

نمودار روند تغییرات روزانه زوج ارز دلار آمریکا – فرانک سویس

فرانک