تحلیل چشم انداز روزانه قیمت نفت خام و برنت دریای شمال

امروز برای قیمت نفت خام سبک آمریکا پیش بینی می کنیم که قیمت آن پس از برگشت و اصلاح کوتاه به نزدیکی سطح ۹۸٫۱۵ دلار/بشکه مجدد در مسیر نزولی قرار گیرد و به سوی سطح ۹۴٫۸۲ کاهش یابد زیرا چنین به نظر می رسد که قیمت آن در پایین ترین سطح روز گذشته اندکی مورد حمایت قرار گرفته است.

در نمودار زیر می بینیم که روز پنجشنبه قیمت در مسیر برگشتی خود یک کندل روزانه دوجی تشکیل داد و کندل دوجی یکی از شاخصهای کلیدی بازگشت روند البته به طور موقت است.

در هر حال روند نزولی کماکان پایدار است و انتظار داریم که قیمت دیر یا زود سطح ۹۴٫۸۲ ( بر روی خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی از ۸۴٫۰۵ – کمترین نرخ ۷ نوامبر ۲۰۱۲ – به سطح ۱۱۲٫۲۴ – بالاترین سطح ۲۸ اوت) را تاچ کند.

همانطور که دیروز نیز گفتیم در نمودار زیر مشاهده می فرمائید که نمای قیمتی پرچم سه گوش (pennant) یک الگو بین روزهای ۲۸ اوت تا ۱۷ اکتبر ساخته است که پس از پدیدار شدن این الگو نشان می دهد جهت نزولی بر بازار غالب خواهد شد و قیمت معمولاً پس از پدیدار شدن الگوی پرچم سه گوش در مسیر کاهشی قرار می گیرد که می تواند هدف ۹۰٫۷۰ (بر روی خط فیبوناچی ۷۶٫۴ درصدی) را نشانه بگیرد.

مقاومت اولیه قیمت بر روی نرخ ۹۷٫۷۰ است و پس از آن، سطح ۹۸٫۱۵ الی ۹۸٫۴۵ دلار/بشکه مقاومت مهم برای قیمت نفت خام سبک آمریکا را تشکیل می دهند .

نمودار روند تغییرات ۱ ساعته قیمت نفت خام سبک آمریکا

نفت خام

برای قیمت نفت برنت دریای شمال پیش بینی می کنیم که با توجه به کامل شدن موج C قیمت آن در معاملات بین روز به نزدیکی سطح ۱۰۷٫۶۵ دلار/بشکه برگشت و اصلاح کند.

این موج نزولی که از سطح ۱۱۰٫۹۴ ( بالاترین سطح ۲۲ اکتبر) شروع شده بود به باور ما در نزدیکی سطوح ۱۰۶٫۸۱ و ۱۰۶٫۸۷ مورد حمایت قرار گرفته است که این سطوح به ترتیب پایین ترین سطح روز ۱ اکتبر و بر روی خط فیبوناچی ۱۲۳٫۶ درصدی از موج نزولی C قرار دارند.

از دیدگاه بررسی امواج الیوت ویو، کاملا در نمودار زیر مشخص است که این موج C در پنج ریز موج تشکیل شده است که همین موضوع نیز نشان دهنده کامل شدن موج نزولی C می باشد و برای امروز یک حرکت اصلاحی و برگشتی به سوی خط فیبوناچی ۱۰۰ درصدی یعنی نرخ ۱۰۷٫۶۵ ایجاد خواهد شد.

این در حالی است که در حرکت کاهشی نفوذ قیمت نفت برنت به زیر سطح ۱۰۶٫۸۱ موجب امتداد روند نزولی به سوی سطح ۱۰۶٫۳۹ دلار/بشکه می شود که این سطح بر روی خط فیبوناچی ۱۳۸٫۲ درصدی قرار دارد.

نمودار روند تغییرات ۱ ساعته قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن

نفت برنت