تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی اونس طلا 

حرکت روز گذشته قیمت جهانی اونس طلا در روندی یکطرفه و صعودی ادامه یافت و قیمت با عبور از سطح مقاومت ۱۳۴۲ تا سطح ۱۳۵۱ (بالاترین سطح ۱ ماهه گذشته) صعود کرد.

اما باید توجه داشت که این حرکت صعودی اونس طلا قادر به عبور از مقاومت اصلی ۱۳۵۳ (بالاترین سطح روز ۳۰ سپتامبر) نشده است و از شب گذشته تا کنون، حرکت افزایشی قیمت در این محدوده اندکی متوقف شده و در نمودار ساعتی اندیکاتور RSI، الگوی واگرایی کاهشی دیده می شود که می تواند در صورت عدم توانایی قیمت در عبور از سطح ۱۳۵۳ منجر به برگشت و حرکت اصلاحی نزولی شود.

این در حالی است که اگر حرکت صعودی قیمت با شدت ادامه یابد و قیمت از سطح بالای مقاومت اصلی در نرخ ۱۳۵۳ عبور کند، می توان به انتظار صعود اونس طلا تا سطح ۱۳۶۴ بود که این هدف همانطور که قبلا نیز عرض کردم بر روی خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی قرار گرفته است. در حال حاضر سطح ۱۳۵۳ مستحکم بوده و نه تنها مقاومت روانی قیمت است بلکه قبل از آن نرخ ۱۳۴۲ بر روی خط ۵۰ درصدی اصلاحی اونس طلا از سقوط ۱۴۳۳ تا ۱۲۵۱ واقع شده است.

باید توجه داشت که در صورت کاهش قیمت به زیر خط روند افزایشی رسم شده امکان تشکیل حرکت اصلاحی و نزولی به سطح ۱۳۳۰ و حتی ۱۳۲۱ نیز وجود دارد اما اگر قیمت به بالای سطح ۱۳۵۳ صعود کند، می بایست در انتظار رسیدن به هدف ۱۳۶۴ بود.

برای خرید امروز می توان دستور حد خرید را در بالای سطح ۱۳۵۳ گذاشت و در انتظار صعود قیمت به سوی ۱۳۶۴ بود در غیر این صورت با توجه به واگرایی منفی در اندیکاتور RSI این به معنای فرصتی برای برگشت و اصلاح قیمت به سوی سطح فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی تلقی می شود .

بنابراین تا زمانیکه قیمت در زیر سطح ۱۳۵۳ قرار دارد امکان شروع حرکت نزولی و اصلاحی بوجود خواهد آمد و هرچند با توجه به انتظارات بازار در خصوص ادامه اجرای محرکهای پولی بانک فدرال رزرو آمریکا تا اوایل سال آینده اکنون زمان مناسبی برای آن نیست اما باید بدقت مراقب حرکات اصلاحی باشیم و یادآوری می شود برای خرید بهتر است که فقط از بالای سطح مقاومت اصلی ۱۳۵۳ وارد پوزیشن های خرید شویم.

نمودار روند تغییرات ۱ ساعته قیمت جهانی اونس طلا

اونس طلا