تحلیل و بررسی نقاط روزانه سفارشهای خرید و فروش بازار جفت ارزهای عمده 

EurUsd :

تغییر خاصی در تصویر تکنیکال این زوج دیده نمی شود و روند افزایشی به بالاترین نرخهای ۲ ساله گذشته همچنان ادامه دارد و بنا به گفته معروف “روند دوست شماست” کماکان به انتظار ادامه حرکت صعودی یورو هستیم.

دیروز گفتم که اصل سفارشهای خرید یورو در نزدیکی سطوح ۱٫۳۷۶۵ و ۱٫۳۷۵۰ است و حتی برخی از معامله گران حرفه ای روی منطقه ۱٫۳۷۴۵ و ۱٫۳۷۲۵ سفارشهای خرید را چیده اند.

تا به حال متوجه شده اید که هر بار قیمت در چارت یورو به سفارشهای خرید می رسد سریعا بالا می رود و دوباره روند رو به افزایش خود را از سر می گیرد. دیروز دقیقا روی قیمت ۱٫۳۷۶۵ این را به روشنی دیدیم و برای چندمین بار یاد گرفتیم که محدوده قرار دادن سفارشهای خرید بسیار مهم اند.

همانطور که به درستی پیش بینی کرده بودیم، قیمت یورو توانست بالای سطح ۱٫۳۷۶۵ و ۱٫۳۷۵۰ تثبیت شود و هم اکنون دوباره باید چشممان به هدفهای ۱٫۳۸۲۵ و ۱٫۳۸۵۰ باشد که اگر این دو عدد نیز رو به بالا شکسته شوند به سطوح ۱٫۳۸۷۰ ( بالاترین نرخ ۴ نوامبر سال ۲۰۱۱) و سپس سطح روانی ۱٫۴۰ باید امید داشت.

جالب آنکه فعلا معامله گران یورو پوزیشن های خرید خود را با سود در نزدیکی سطح ۱٫۳۸۲۵ و ۱٫۳۸۵۰ می فروشند و برای امروز اینبار سفارشهای خرید خود را به سه گروه تقسیم کرده اند، بخشی بین ۱٫۳۷۸۵ تا ۱٫۳۷۶۵، بخشی بین ۱٫۳۸۵۰ تا ۱٫۳۸۴۵ و گروه سوم بین منطقه ۱٫۳۸۲۵ تا ۱٫۳۸۰۰ قرار دارند.

چارت زیر نیز روند قیمت یورو را به زیبایی نشان می دهد که توانسته است براحتی به بالای سطوح مقاومت خود دست یابد و از هم اکنون می بایست منتظر افزایش به ترتیب به سوی سطوح ۱٫۳۸۳۳ ( سطح فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی از سقوط سال ۲۰۱۱ به ۲۰۱۳) و ۱٫۳۸۴۸ ( سقف تونل افزایشی از ماه جولای به این سو) و سپس ۱٫۳۸۵۹ ( بالاترین سطح ۱۱ نوامبر ۲۰۱۱) بود.

برای امروز منطقه ۱٫۳۸۲۵ و ۱٫۳۸۵۰ را خیلی مهم می دانیم و اگر قیمت به بالای این اعداد و مخصوصا به بالای سطح ۱٫۳۸۷۰ برسد و تثبیت شود، واقعا بخش بزرگی از سفارشهای خرید معامله گران حرفه ای انجام خواهد شد اما همانطور که دیروز نیز گفتیم فعلا بهتر است در حدود منطقه ۱٫۳۸۲۵ و ۱٫۳۸۵۰ نسبت به تسویه خرید اقدام نماید و بعد از آن بهتر است منتظر واکنش بازار به سطوح ۱٫۳۸۵۰ و ۱٫۳۸۷۰ بمانیم.

نمودار روند تغییرات روزانه زوج ارز یورو – دلار آمریکا

یورو